BIOS Update Lenovo IdeaPad 720S-14IKB 81BD003YMH

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyFr
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-09 15:56
Beste mensen van tweakers.net,

Ik ben voor mijn opleiding komend jaar op zoek naar een laptop. Bij een review van de Lenovo IdeaPad 720S-14IKB 81BD003YMH door @Xtuv valt mij op dat jullie aangeven dat het irritante geluid van de fans en het throttlen van de CPU opgelost zou kunnen worden met een BIOS update.

Ik ben dus gaan zoeken op de Lenovo website. Volgens mij hebben ze 29 maart 2018 een bios update uitgebracht. Ik ben benieuwd of jullie de laptop nog een keer kunnen/willen testen met deze bios update. Hieronder staan de links naar het review artikel op Tweakers.net en een link naar de website van Lenovo. Aangezien deze laptop best veel potentie heeft ben ik erg benieuwd of de BIOS update een verschil gaat maken.

Artikel: reviews: Lenovo 720S 14" - Laptop met gpu en slecht afgestelde cpu

Website Lenovo: https://pcsupport.lenovo....003ymh/downloads/DS500881

Groet,

Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipsofthemud
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-09 12:52
In de bios changelog staat dat het alleen maar 1 probleem heeft aangepakt en dat is de meltdown/spectre fix..dus ik denk niet dat er iets veranderd is op het gebied van de throttling en fans :( de patchnotes van vorige updates kan ik niet terugvinden dus ik ben ook wel heel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyFr
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-09 15:56
Dat is inderdaad wel balen, maar ik heb vaker meegemaakt dat fabrikanten iets meer aanpasten in de BIOS dan weergegeven werd. Dus hopelijk is dat in dit geval ook zo. Heb je zelf deze laptop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:45
@JeffreyFr Dank voor de tip! Ik weet niet of we de laptop nog hebben staan, ik zal even kijken als ik weer op kantoor ben (Pasen enzo :))

De kans is groot dat het testexemplaar weer is teruggestuurd. Ik zou ook dit topic goed in de gaten houden en wellicht daar de vraag stellen, daar zitten in ieder geval mensen met de laptop die hetzelfde ervaren: https://forums.lenovo.com...noise/td-p/3931794/page/2