Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1052731

Topicstarter
Krijgen de junior developers bij hun eerste baan een lease-auto of gaan ze met de trein? En hoe zit het als ik een sociale huurwoning huur en een financial lease aanvraag en graag een eigen auto wil afkopen en rekening wil houden met een hypotheek/huis?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:32
Wat betreft de eerste vraag: dit ligt helemaal aan de werkgever en is geen zinnig antwoord op te geven. En wat betreft de tweede set vragen; was er maar een site op internet waar je een vraag kon intypen en dan ging deze antwoorden voor je zoeken... Je moet echt even meer info geven. Sociale huur mag tot een bepaalde inkomensgrens, financial lease geeft je een bkr registratie en dus heb je er last van met een hypotheek. Maar hier zijn veel topics over, dus daar kom je vast uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
In de detachering zul je eerder een lease auto krijgen dan bij een vaste baan, maar over het algemeen zijn werkgevers minder van de lease auto's de laatste tijd.

Het kan ook zijn dat je een auto van de zaak meekrijgt om naar de klant te rijden, zonder dat het "jouw auto" is.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:44
Meestgebruikte woon-werk transportmiddelen zijn1. auto, 2. fiets en 3. ov.

Auto hoeft natuurlijk niet van de baas te zijn. Ik reed naar mijn eerste baan in mijn studenten-auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stel je voor ik heb een baan gevonden op ongeveer 70km van een huurwoning. Wat is dan verstandig? Het ov of sparen voor een 2e handse auto of iets zoeken in de leasehoek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 1052731 schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:20:
Het ov of sparen voor een 2e handse auto
Waarom is dit "of"? Waarom niet beiden?

Lease is zowieso niet handig, dan kun je beter een barrel van €1000 aanschaffen en die op rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Croga schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:22:
[...]

Waarom is dit "of"? Waarom niet beiden?

Lease is zowieso niet handig, dan kun je beter een barrel van €1000 aanschaffen en die op rijden.
Ja, denk dat em dat dan gaat worden, met het ov en sparen voor een 2ehandse auto. Met lease kom ik in de problemen als ik straks geen recht meer heb op een sociale huurwoning en een koopwoning moet zoeken.

Dat leasen komt hopelijk later wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Stel je voor ik heb een baan gevonden op ongeveer 70km van een huurwoning. Wat is dan verstandig? Het ov of sparen voor een 2e handse auto of iets zoeken in de leasehoek?
Tsja, het is nogal een verschil of je 70km van deur tot deur een trein hebt, of dat je 5 keer moet overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lethalis schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:25:
[...]

Tsja, het is nogal een verschil of je 70km van deur tot deur een trein hebt, of dat je 5 keer moet overstappen.
Weet ik. Er zijn ook veel vacatures op plekken die een directe lijn hebben waarbij ik niet hoef over te stappen. En een fiets kopen en die daar op station zetten lijkt mij ook een goed idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Anoniem: 1052731 schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:29:
[...]

Weet ik. Er zijn ook veel vacatures op plekken die een directe lijn hebben waarbij ik niet hoef over te stappen. En een fiets kopen en die daar op station zetten lijkt mij ook een goed idee.
Okee mooi. Nou dan zou ik me voorlopig niet druk maken om een auto. Je zal zien dat jouw salaris als dev de eerste jaren behoorlijk zal stijgen.

Die sociale huurwoning kan je dan vergeten, maar daarvoor komen er weer nette koopappartementen in zicht.

Die auto komt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lethalis schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:38:
[...]

Okee mooi. Nou dan zou ik me voorlopig niet druk maken om een auto. Je zal zien dat jouw salaris als dev de eerste jaren behoorlijk zal stijgen.

Die sociale huurwoning kan je dan vergeten, maar daarvoor komen er weer nette koopappartementen in zicht.

Die auto komt vanzelf.
Vraag me vooral af hoe de meeste dat doen in z'n situatie :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56

Yucon

*broem*

De vraag is voor een "junior developer" nauwelijks anders dan voor iemand die op z'n werk envelopjes zit te vouwen. Voor binnendienstfuncties moet je dat normaal zelf regelen, en bij buitendienstfuncties krijg je meestal een leaseauto.

De IT is in dat opzicht niet meer speciaal.. dat was 20 jaar geleden zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 1052731 schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:42:
[...]

Vraag me vooral af hoe de meeste dat doen in z'n situatie :).
Je hebt geen idee hoe lease werkt?

Als je bewijsbaar (!!) er niet prive in rijdt, komt de auto niet bij je belastbaar inkomen en de enige reden dat je dan uit je huis getrapt kan worden, is je gewone maandelijkse inkomensstijging. Sterker nog, als je dan een paar maandjes ervoor kiest om prive jezelf anders te vervoeren (dus geen auto), kan je sparen voor een eigen barrel die je dan voor je prive-kilometers gaat gebruiken.

Geen idee welke woning je nu hebt, maar zijn de inkomensgrenzen niet opgetrokken richting de 37K? Even grove berekening; een lease-auto van 30K waarde wel prive rijden bij een midden-inkomen, levert een extra inkomenspost op van ongeveer 3100 Euro op jaarbasis. 37K - 3.1K = 33.9K. 33.9 / 13 = 2600 bruto maandsalaris.

Dus, laat het nog eens doorrekenen, maar zolang je dus niet boven 2600 maandsalaris zit, zou je een leasebak van 30K nieuwwaarde gewoon prive kunnen rijden. Wil je prive gaan leasen (dus eerst je loon incasseren en dat uitgeven bij de VW-dealer om te hoek), heeft die auto geen invloed op je belastbaar inkomen maar telt wel als BKR-registratie dus mogelijk later van invloed op aanvraag hypotheek.

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 01-04-2018 11:18 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je 70km van je werk af woont zou ik toch echt een andere baan gaan zoeken of verhuizen.
Ik zou ook niet weten waarom je als dev zo ver zou gaan reizen, er is overal vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ernemmer schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:24:
[...]

Als je 70km van je werk af woont zou ik toch echt een andere baan gaan zoeken of verhuizen.
Ik zou ook niet weten waarom je als dev zo ver zou gaan reizen, er is overal vraag.
:? Ik heb al 13 jaar een enkele reisafstand van grofweg 65km. En ik lease al 8 jaar niet meer. Waarom moet ik verhuizen of een andere baan zoeken? Ondanks dat mijn dagelijks werk "systeembeheerder" is en alle mogelijkheid tot remote/thuis werken aanwezig is; als iemand het naar zijn zin heeft bij een werkgever, waarom is afstand dan een issue?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ernemmer schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:24:
[...]

Zo zwart-wit is het niet. Die 70km aan 130km/u (en soms iets harder) is heel wat anders dan 70km constant in de file staan. Een reistijd van 40 minuten is zo'n probleem nog niet, reistijd van anderhalf uur wel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Daar is toch niks zinnigs over te zeggen? Ik woon in een grote stad op loopafstand van het station. Een auto kan ik hier nergens parkeren. Da’s 1-0 voor het OV.
Mijn werk is in het centrum van een andere grote stad. Parkeerplekken zijn moeilijk te vinden en duur. Da’s 2-0 voor het OV.
Reizen met het OV van mijn woonplaats naar het werk en vice versa duurt ongeveer even lang als met de auto en in het OV kan ik wat lezen, een dutje doen, en in theorie zelfs nog wat werken. 3-0 voor het OV.

Je zult begrijpen waarom ik de trein neem en geen auto bezit. Je zult ook begrijpen waarom zinnig advies aan jou niet mogelijk zonder de situatie te kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Tsurany schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:31:
[...]

Zo zwart-wit is het niet. Die 70km aan 130km/u (en soms iets harder) is heel wat anders dan 70km constant in de file staan. Een reistijd van 40 minuten is zo'n probleem nog niet, reistijd van anderhalf uur wel.
Persoonlijk vind ik 80 minuten nog een beste tijd om elke dag weg te gooien aan reistijd. Ik zou dit zelf niet willen als er in de buurt ook genoeg werk te vinden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1052731 schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:01:
Krijgen de junior developers bij hun eerste baan een lease-auto of gaan ze met de trein? En hoe zit het als ik een sociale huurwoning huur en een financial lease aanvraag en graag een eigen auto wil afkopen en rekening wil houden met een hypotheek/huis?
Wat heb je zelf uitgezocht en waar blijf je mee zitten qua onduidelijkheid. Ik zie niets van eigen onderzoek in je TS

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Huur een kamertje in de grote stad en fiets naar je werk?

Scheelt weer een dure leaseauto en reiskosten en reistijd. Geeft je meer ruimte om sociaal te zijn en te kunnen leven.

Stel: een leaseauto kost je 400 euro per maand. Dan kan je ook een baan nemen zonder een leaseauto maar met een paar honderd euro meer loon per maand. Investeer dat geld en tegen de tijd dat je 40 bent heb je opeens een leuke spaarrekening. En iets meer vrienden en minder grijze file-rijden haren :+

Serieus overigens, ik heb 7 jaar in Amsterdam gewoond en al die tijd prima zonder auto gekund. Scheelt echt enorm veel geld per maand en per jaar. Ik heb nu van mijn spaargeld een auto gekocht omdat ik het ruim kan betalen met mijn huidige salaris. Als starter zou ik daar verre van blijven. Auto's zijn bizar duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoe kunnen we hier een zinnig antwoord op geven? Er zijn veel te veel variabelen, persoonlijke voorkeuren, et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:12
Volgens andere topics studeert de TS nog. Als ik jou was zou ik me lekker focussen nu op de studie afmaken en je niet zoveel bezig houden met hoe het later allemaal gaat. Cross that bridge when you get to it.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Blue-eagle schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:36:
Huur een kamertje in de grote stad en fiets naar je werk?

Scheelt weer een dure leaseauto en reiskosten en reistijd. Geeft je meer ruimte om sociaal te zijn en te kunnen leven.

Stel: een leaseauto kost je 400 euro per maand. Dan kan je ook een baan nemen zonder een leaseauto maar met een paar honderd euro meer loon per maand. Investeer dat geld en tegen de tijd dat je 40 bent heb je opeens een leuke spaarrekening. En iets meer vrienden en minder grijze file-rijden haren :+

Serieus overigens, ik heb 7 jaar in Amsterdam gewoond en al die tijd prima zonder auto gekund. Scheelt echt enorm veel geld per maand en per jaar. Ik heb nu van mijn spaargeld een auto gekocht omdat ik het ruim kan betalen met mijn huidige salaris. Als starter zou ik daar verre van blijven. Auto's zijn bizar duur.
Niet iedereen woont in een grote stad als Amsterdam en heeft iedereen (vrienden, vriend(in), ouders, familie etc) op acceptabele ov afstand/tijd wonen.

400 euro netto voor een leaseauto is trouwens wel wat veel, simpel autootje kan je makkelijk voor <150 netto hebben. Wonen in Amsterdam is ook niet goedkoop, en dat ov ook echt niet gratis.

Hoeveel je die vrijheid van een auto waard vind moet je natuurlijk zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Anoniem: 1052731 schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:01:
Ik ben nu net iets langer dan 1 jaar aan het werk, dus ook junior. Volgende week m'n eerste woning (huur).

Voor jouw beeld:
ik begon met 2,4k bruto + lease-auto. Budget voor die auto was +/- 700 pm waar ik een Clio voor kon rijden. Ik had nog geen vast contract toen dus kon enkel huurauto blijven rijden (kostte mij niks) of een poolauto. Ik koos de poolauto, een leuke Renault Megane voor 850 pm. Al met al kost dat ding me nu 350 per maand met bijtelling en al. Ik hou dus flink minder over netto. Die auto had ik uitgezocht omdat ik die nog lang kon rijden en niet had verwacht dat ik op vrij korte termijn uit huis zou gaan (had wat geluk). Ik woon nu 9km van m'n werk af en na de verhuizing nog maar 6km.
Nu verdien ik ietsje over de 2,7k en ga de poolauto eind oktober inruilen voor een mobiliteitsbudget (wat voor mij neerkomt op bijna 400 netto). Van dat budget ga ik een nieuwe auto privé leasen. Waarom met zo'n kleine afstand? Heb een schijthekel aan fietsen en de BKR registratie maakt me voorlopig niet uit (lease contract 4 jaar, ben ook van plan zo lang ongeveer in die huurwoning te blijven).

Krijgen juniors dus een lease auto? Hangt af van het bedrijf. Ik werk voor een detaclub dus ja ik kreeg die. Bij een andere detaclub waar ik had gesolliciteerd overigens NIET.
Sociale huur + lease auto, daar ga ik je over een paar maanden alles over kunnen vertellen als ik een auto wil gaan bestellen ;) Mijn kale huur is 700, sociale huur bovengrens is 710. Bij de autodealer zullen ze wel goed gaan kijken naar mijn inkomen en wat voor auto ik wil. Een auto privé leasen heeft dus wel impact op je maximale hypotheek, vanwege de BKR registratie. Een auto kopen (niet op afbetaling dus) is betreft de hypotheek de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je <10 km van je werk woont, kun je ook afvragen of je een nieuwe auto belangrijk vind. Er staan nog enkele honderdduizenden tweedehands auto's in alle prijsklassen te koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 16:13

Grannd

da Granndest

Als je inkomen boven de inkomensgrens van sociale huur is kan je niet naar een sociale huurwoning verhuizen, maar in je huidige sociale huurcontract is niet opgenomen dat je moet verhuizen op het moment dat je meer gaat verdienen.
Als eerste gaat je huurtoeslag eraan en daarna zal je huur na een paar jaar sneller stijgen als je eenmaal een goed fulltime salaris verdient. Als je het in je kleine huisje in die tijd uit kan zitten kan je prima sparen voor een koophuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 12:59
Grannd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:21:
Als je inkomen boven de inkomensgrens van sociale huur is kan je niet naar een sociale huurwoning verhuizen, maar in je huidige sociale huurcontract is niet opgenomen dat je moet verhuizen op het moment dat je meer gaat verdienen.
Als eerste gaat je huurtoeslag eraan en daarna zal je huur na een paar jaar sneller stijgen als je eenmaal een goed fulltime salaris verdient. Als je het in je kleine huisje in die tijd uit kan zitten kan je prima sparen voor een koophuis.
Dit dus, dat laatste heet "Scheefwonen" Ik weet niet of het per woningbouw verschillend is of dat er een algemene regel voor is, hier in iedergeval wat meer informatie Link.

Verder wat betreft vervoer; Dat ligt aan jezelf\contract, aantal opties:
1) Lease auto, dit staat vaak wel aangegeven bij de baan waar je soliciteerd en anders kan je daar prima naar vragen wat de opties zijn.
2) Eigen auto kopen en reiskostenvergoeding krijgen, ook dit zal vastgelegd zijn bij het bedrijf, misschien een maximum bedrag oid.
3) OV al dan niet met een reiskostenvergoeding. Sommige bedrijven vergoeden het OV bijvoorbeeld 100%, als je een gunstige verbinding hebt (en met het OV wil) dan kan dit een prima optie zijn.

Private lease valt dan onder het 2e kopje maar persoonlijk zou ik daar niet aan beginnen. Er zijn genoeg leuke 2e hands auto's die prima te betalen zijn en meer auto bieden voor hetzelfde geld dan zo'n eco 3pitter >:) en die leveren je geen BKR registratie op.

[ Voor 8% gewijzigd door Axewi op 04-04-2018 11:37 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omied
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-06 04:41
Sinds een aantal jaar geldt er een inkomensgrens voor het verkrijgen van een sociale huurwoning. Als je daar eenmaal inzit, mag je er in principe tot in de eeuwigheid blijven (uitzonderingen zijn campuscontracten voor studenten of anti-kraak/huisbewaring). Je bent ook vrij om bijvoorbeeld een partner bij je te laten intrekken. Huurders hebben vanuit de wet een erg sterke rechtspositie. Er wordt wel eens gedaan alsof het niet oké is dat mensen die meer gaan verdienen niet op zoek gaan naar wat anders (termen als 'scheefwoners' inderdaad), maar waarom zou je verhuizen als het nog voldoet?

Ik heb zelf vanuit m'n werk een eersteklas abonnement op de trein en binnen m'n woonplaats fiets ik. Verder gebruik ik een Greenwheelsauto uit de buurt als ik dat nodig heb. Kan prima met dezelfde OV-chipkaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Grannd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:21:
Wanneer wordt men er echt uit gezet?

Stel je voor ik heb nog een studieschuld en wil die eerst afbetalen zodat ik een normale hypotheek kan aanvragen.
Omied schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:01:
Sinds een aantal jaar geldt er een inkomensgrens voor het verkrijgen van een sociale huurwoning. Als je daar eenmaal inzit, mag je er in principe tot in de eeuwigheid blijven (uitzonderingen zijn campuscontracten voor studenten of anti-kraak/huisbewaring). Je bent ook vrij om bijvoorbeeld een partner bij je te laten intrekken. Huurders hebben vanuit de wet een erg sterke rechtspositie. Er wordt wel eens gedaan alsof het niet oké is dat mensen die meer gaan verdienen niet op zoek gaan naar wat anders (termen als 'scheefwoners' inderdaad), maar waarom zou je verhuizen als het nog voldoet?

Ik heb zelf vanuit m'n werk een eersteklas abonnement op de trein en binnen m'n woonplaats fiets ik. Verder gebruik ik een Greenwheelsauto uit de buurt als ik dat nodig heb. Kan prima met dezelfde OV-chipkaart :)
Dus in principe kan ik blijven als mijn inkomen te hoog is? Weet je zeker dat je daar zolang je maar wilt in mag blijven?

Zelf wil ik een koophuis alleen moet ik eerst mijn studieschuld afbetalen. Dus dat betekend dat ik een paar jaar extra vandaan zien moet halen.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 1052731 op 04-04-2018 19:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 17:32
Wat dacht je van een eigen (oud) autootje om te beginnen ipv gelijk uit te gaan van een auto vd zaak?

Men denkt geloof ik dat tegenwoordig alles maar vanzelf komt.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 08:29
Een huurwoning zoeken, dichter bij je baan of een baan zoeken dichter bij je huurwoning.
Je wil toch niet 2 uur en meer per dag verkwisten aan woon-werk verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 1052731 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 19:13:
[...]

Wanneer wordt men er echt uit gezet?
Denk je echt dat er in Nederland mensen op straat gezet worden omdat ze teveel verdienen?

Men zal het nodige doen om scheefwonen financieel onaantrekkelijk te maken maar het moet raar lopen wil iemand die netjes aan zijn verplichtingen voldoet ooit op straat gezet worden.

https://www.rijksoverheid...hoging/aanpak-scheefwonen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Dat mag natuurlijk niet.

Huur ontbinden is een juridische procedure, dat wordt alleen gehonoreerd bij flinke huurachterstand, ernstige en hardnekkige overlast, gevaar of overtreding van het bestemmingsplan of doel van de huur (bij dat laatste kun je denken aan onderhuren, al dan niet via AirBnB, of wietkweken).

Het binnenharken van een wat hoger inkomen is natuurlijk niet van dezelfde orde. Die inkomensafhankelijke huurverhoging is al op de grens, no way dat je op straat gaat worden gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Skyrunner schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:25:
Wat dacht je van een eigen (oud) autootje om te beginnen ipv gelijk uit te gaan van een auto vd zaak?

Men denkt geloof ik dat tegenwoordig alles maar vanzelf komt.
Oh bij de juiste werkgever komt dat ook 'vanzelf' hoor. Das gewoon ding-dong 'Goedemorgen we komen een auto afleveren'. Rondje omheen lopen, formuliertje tekenen en sleutels in ontvangst nemen :p

Ideaal wat mij betreft, vooral omdat ik nog geen auto had. 100 euro in de maand netto bijtelling (catalogusprijs ~13k) en je bent overal vanaf. Geen gedoe met marktplaats afstreunen naar brakke 3de hands autootjes waarvan je geen idee hebt wat je eraan hebt. Auto kapot? belletje en het wordt geregeld zonder extra kosten voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hangt er vanaf wat je een “juiste” werkgever vindt.

Ik had meer dan 15 jaar geleden een werkgever waar het startsalaris toen al op 2500 bruto lag, plus 13e maand. Netjes onder een CAO bovendien, waardoor het nu boven de 3k zou liggen.

Intussen lees je hier op het forum tal van mensen die in de detachering beginnen op een loon van 2000-2200 plus auto (niet wezenlijk meer dan 10 jaar geleden in die sector).

Dan mag je afvragen hoe duur die lease-Clio écht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 17:32
Pieter van Ras schreef op donderdag 5 april 2018 @ 20:01:
[...]

Oh bij de juiste werkgever komt dat ook 'vanzelf' hoor. Das gewoon ding-dong 'Goedemorgen we komen een auto afleveren'. Rondje omheen lopen, formuliertje tekenen en sleutels in ontvangst nemen :p

Ideaal wat mij betreft, vooral omdat ik nog geen auto had. 100 euro in de maand netto bijtelling (catalogusprijs ~13k) en je bent overal vanaf. Geen gedoe met marktplaats afstreunen naar brakke 3de hands autootjes waarvan je geen idee hebt wat je eraan hebt. Auto kapot? belletje en het wordt geregeld zonder extra kosten voor mij.
Je hoeft mij niets te vertellen over lease auto's na zelf bijna 20jr niets anders gehad te hebben :-)

Mijn punt is dat een lease auto niet vanzelfsprekend is, of de "juiste" werkgever definieert, en eigenlijk alleen maar een "nice to have" is, *zeker* voor je 1e baan.

Je gaat trouwens voor het gemak even voorbij aan mindere zaken van een lease bak, zoals bijtelling, privé bijdrage en eigen risico. Ook biedt niet ieder lease contract zaken als winterbanden aan waardoor je zelf mag opdraaien voor de kosten.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Pagina: 1