Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fujitsu Stylistic Q584 boot niet van USB stick

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 19:33

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Heb hier een Fujitsu Stylistic Q584, wat een tablet is die fysiek op een keyboard geklikt kan worden en zo een laptop wordt.
Ik heb een bootable USB stick met W10 gemaakt via de MediaCreationTool, na het op F12 drukken wordt alleen de interne "eMMC Card0: Windows Boot Manager" weergegeven. Deze kaart staat als laatste om van te booten.
In de bios staat "Secure boot" uit, maar maakt geen verschil. In de bios staan geen settings wat UEFI of CSM betreft.
Verschillende USB sticks met de MediaCreationTool gemaakt (zowel 32Bit als 64Bit stick), maar allen worden niet gevonden met F12.
Verschillende USB sticks en settings gebruikt met Rufus-2.18, maar ook dit geeft geen verschil. De tablet wil op geen enkele manier booten via USB. De USB poort staat niet uitgeschakeld in de bios.

Heb een USB > RJ45 converter aangesloten en deze verschijnt wel na het op F12 drukken, USB poort is dus niet defect.
Verschillende settings geprobeerd in de bios, maar de boot optie naar USB komt niet te voorschijn.

Met "Windows 7 USB DVD Download Tool" een bootable USB stick gemaakt met "Windows 10 32bit nl.iso" als source, maar dan zelfde probleem.

Al heel wat uurtjes rond gezocht met Google, maar geen werkbare tips gevonden.
Ook bij Fujitsu geen installatie instructies gevonden.

Iemand al eerder met dit probleem te maken gehad ?

And The Only One

Alle reacties

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:37
Mijn eerste vraag is of er nog meer functies in de bios zitten. Even op google kijken laat al zien dat sommige devices uitgesloten kunnen worden van boot. Daarna misschien nog even checken of er een optie "Boot from USB" of iets soortgelijks is waardoor je de bootable usb niet mag gebruiken.

Het klinkt namelijk alsof het uitgeschakeld is.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:46

sapphire

Die-hard pruts0r

Hoeveel USB poorten heeft dit apparaat?

Mijn Acer tablet/laptop heeft een poort op het toetsenbord en een micro USB poort op de tablet. Hij boot alleen vanaf die micro USB poort, misschien is zoiets ook bij jou het geval ?

Gabriël AM5

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 19:33

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Itrme schreef op zondag 1 april 2018 @ 01:17:
Mijn eerste vraag is of er nog meer functies in de bios zitten. Even op google kijken laat al zien dat sommige devices uitgesloten kunnen worden van boot. Daarna misschien nog even checken of er een optie "Boot from USB" of iets soortgelijks is waardoor je de bootable usb niet mag gebruiken.

Het klinkt namelijk alsof het uitgeschakeld is.
Bij de boot volgorde staan alleen de volgende opties: USB CD/DVD, USB FDD, USB HDD, HDD, Network.
Staat dus niet iets specifieks genoemd over een USB stick, natuurlijk wel vreemd. Zou denken dat een USB stick eigenlijk hetzelfde is als een externe HDD drive op USB.
sapphire schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:33:
Hoeveel USB poorten heeft dit apparaat?

Mijn Acer tablet/laptop heeft een poort op het toetsenbord en een micro USB poort op de tablet. Hij boot alleen vanaf die micro USB poort, misschien is zoiets ook bij jou het geval ?
De tablet heeft een gewone en micro USB aansluiting, toetsenbord heeft geen eigen aansluiting aanwezig.

Heb inmiddels wel een versie installatie van Windows 10 er op gehad, maar nu toch Windows 8.1
Onder W10 wordt de geluidskaart niet gevonden en is ook niet te installeren. Na installatie van W8.1 wordt deze netjes gevonden en werkt ook correct.

Ik heb uiteindelijk een externe USB HDD bootable gemaakt met de installatie bestanden van W8.1 / W10.
Als dat toch ook niet mogelijk was, had ik even een PXE omgeving opgezet en dan maar Windows via die manier installeren.

Al met al redelijk wat tijd gekost, maar wel weer leuk als het toch weer gelukt is :)

And The Only One