Hi all,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Ik heb allerlei desktops en desktop advies topics gelezen en uiteindelijk bij Dragoncomputers de PC Builder gebruikt en steeds onderzoek gedaan naar de verschillende onderdelen. Alleen ik weet niet zo goed of alle onderdelen nu wel goed op elkaar afgestemd zijn en daarnaast twijfel ik over de grafische kaart, maar ik kreeg maar 1 optie aangeboden bij de PC Builder. Hieronder alle vragen beantwoord!:)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een desktop aanschaffen om spellen zoals Sims en Need for Speed te spelen en online spelletjes.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €800, ik hoef niet het beste van het beste maar gewoon goede prestaties voor de spellen die ik wil spelen. En met goed bedoel ik dan geen uitval en dat een spel niet vast loopt. €800 is exclusief monitor, toetsenbord, muis en andere randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil nog boxjes kopen en een racestuur: Speedlink TRAILBLAZER - Racestuur - PS4 + PS3 + Xbox One + Windows en daarnaast de volgende monitor: iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 24.5" Gaming Monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu het volgende lijstje samen gesteld bij Dragon Computers:
CPU:
AMD Ryzen 5 1600 6-Core (12 threads) 3.2Ghz (turbo: 3.6Ghz) socket AM4 16MB 65 watt met koeler
1x = €197,99
MOTHERBORD:
Asus Prime B350M-A AM4 mATX DDR4 USB 3.1 SATA600 M2 moederbord
1x = €94,99
Ram:
DDR4 8GB PC 2400 CL14 CORSAIR VengeanceT Black
1x = €108,99
Grafische kaart
EVGA Nvidia Geforce GT210 1024MB PCI-E DVI HDMI grafische kaart
1x = €41,99
psu:
XILENCE 500W Performance C ErP2014 voeding
1x = €36,99
opslagruimte
SSD 240GB Kingston 2,5" (6.3cm) SATAIII V300 retail- PC builder product
1x = €104.99
geval
zwarte Sharkoon VG4-W behuizing met twee rode fans 2x USB2.0 2x USB3.0
1x = €41,99
extras:
niet nodig- PC builder product
1x = €0
software:
Windows 10 Home ESD licentie (digitale licentie zonder CD)
1x = €59,99
Totaal €593,32 incl. inbouwen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor merken, gaat me puur om de kwaliteit dat die toereikend is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst geen zware machine, we hebben een erg stil huis. Maar voor de rest gaat het me vooral dus om dat het totaal pakketje toereikend is voor mijn spellen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben dus benieuwd of de verschillende onderdelen wel goed op elkaar afgestemd zijn, of ik niet iets over het hoofd heb gezien mbt de benodigde onderdelen en of sommige onderdelen niet overkill zijn of juist niet goed genoege prestaties zullen leveren.
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en hopelijk is het lijstje met onderdelen niet erg onrealistisch:)!
Groet,
Sandra
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een desktop aanschaffen om spellen zoals Sims en Need for Speed te spelen en online spelletjes.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €800, ik hoef niet het beste van het beste maar gewoon goede prestaties voor de spellen die ik wil spelen. En met goed bedoel ik dan geen uitval en dat een spel niet vast loopt. €800 is exclusief monitor, toetsenbord, muis en andere randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil nog boxjes kopen en een racestuur: Speedlink TRAILBLAZER - Racestuur - PS4 + PS3 + Xbox One + Windows en daarnaast de volgende monitor: iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 24.5" Gaming Monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nu het volgende lijstje samen gesteld bij Dragon Computers:
CPU:
AMD Ryzen 5 1600 6-Core (12 threads) 3.2Ghz (turbo: 3.6Ghz) socket AM4 16MB 65 watt met koeler
1x = €197,99
MOTHERBORD:
Asus Prime B350M-A AM4 mATX DDR4 USB 3.1 SATA600 M2 moederbord
1x = €94,99
Ram:
DDR4 8GB PC 2400 CL14 CORSAIR VengeanceT Black
1x = €108,99
Grafische kaart
EVGA Nvidia Geforce GT210 1024MB PCI-E DVI HDMI grafische kaart
1x = €41,99
psu:
XILENCE 500W Performance C ErP2014 voeding
1x = €36,99
opslagruimte
SSD 240GB Kingston 2,5" (6.3cm) SATAIII V300 retail- PC builder product
1x = €104.99
geval
zwarte Sharkoon VG4-W behuizing met twee rode fans 2x USB2.0 2x USB3.0
1x = €41,99
extras:
niet nodig- PC builder product
1x = €0
software:
Windows 10 Home ESD licentie (digitale licentie zonder CD)
1x = €59,99
Totaal €593,32 incl. inbouwen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren voor merken, gaat me puur om de kwaliteit dat die toereikend is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst geen zware machine, we hebben een erg stil huis. Maar voor de rest gaat het me vooral dus om dat het totaal pakketje toereikend is voor mijn spellen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben dus benieuwd of de verschillende onderdelen wel goed op elkaar afgestemd zijn, of ik niet iets over het hoofd heb gezien mbt de benodigde onderdelen en of sommige onderdelen niet overkill zijn of juist niet goed genoege prestaties zullen leveren.
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en hopelijk is het lijstje met onderdelen niet erg onrealistisch:)!
Groet,
Sandra