Heb een Nest V3 thermostaat die sinds een aantal dagen opeens de error H73 geeft in de app (zie plaatje).
Hierdoor kan ik geen temperatuur meer aflezen/instellen. Dit moet een Opentherm verbindingprobleem zijn volgens de code.
Punt is dat deze error alleen bij de app verschijnt. De thermostaat zelf functioneert prima en geeft geen problemen aan, de losse Heatlink module geeft een groen brandend lampje en mijn ketel (Vaillant Ecotec Plus VHR) lijkt netjes aangestuurd te worden (geen aan/uit werking zoals ik anders zou verwachten, hij moduleert hem).
Wat ik heb geprobeerd:
- Thermostaat in de app opnieuw instellen
- App opnieuw installeren
- App op een andere telefoon proberen
- Bedrading Opentherm checken op de ketel
- Status thermostaat checken
- Status Heatlink checken
- Overal stroom van af en opnieuw er op (inclusief modem internet).

Op de support site van Nest staat het volgende onder de foutcode H73:
Opmerking: Als je deze foutmelding een tijdje na de installatie van je Nest Thermostat te zien krijgt, controleer je of de voedingsbron van de ketel niet is uitgeschakeld. Je kunt je ketel en Heat Link ook door een expert laten controleren.
Wat een vreemde beschrijving. Volgens mij gaat dit over het verschijnen van deze error op de thermostaat zelf en niet in de app. Heb echt geen flauw idee wat het kan zijn. Helpdesk is dicht dus kan het niet vragen, enkel de Nest resetten is nog een optie.
Voor de duidelijkheid: deze error is ALLEEN op de app, niet op de thermostaat zelf.
Iemand een idee?
Hierdoor kan ik geen temperatuur meer aflezen/instellen. Dit moet een Opentherm verbindingprobleem zijn volgens de code.
Punt is dat deze error alleen bij de app verschijnt. De thermostaat zelf functioneert prima en geeft geen problemen aan, de losse Heatlink module geeft een groen brandend lampje en mijn ketel (Vaillant Ecotec Plus VHR) lijkt netjes aangestuurd te worden (geen aan/uit werking zoals ik anders zou verwachten, hij moduleert hem).
Wat ik heb geprobeerd:
- Thermostaat in de app opnieuw instellen
- App opnieuw installeren
- App op een andere telefoon proberen
- Bedrading Opentherm checken op de ketel
- Status thermostaat checken
- Status Heatlink checken
- Overal stroom van af en opnieuw er op (inclusief modem internet).

Op de support site van Nest staat het volgende onder de foutcode H73:
Opmerking: Als je deze foutmelding een tijdje na de installatie van je Nest Thermostat te zien krijgt, controleer je of de voedingsbron van de ketel niet is uitgeschakeld. Je kunt je ketel en Heat Link ook door een expert laten controleren.
Voor de duidelijkheid: deze error is ALLEEN op de app, niet op de thermostaat zelf.
Iemand een idee?
[ Voor 8% gewijzigd door daandegoeiste op 31-03-2018 23:40 ]