Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien
Toon posts:

aspire vn7-592g upgraden voor 4K video bewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik film veel met een GoPro en zou graag op 4k willen filmen en dit bewerken zonder problemen. Ik bewerk met Adobe Premiere C7. Mijn laptop kan het met pijn en moeite aan als ik op 4k film en dit wil bewerken maar het gaat dus alles behalve vloeiend.

Nu film ik dus bijna alles op 2.7k want dit kan ik wel vloeiend bewerken.

Mijn vraag aan jullie is nu wat kan ik doen met mijn laptop om ervoor te zorgen dat ik 4k wel vloeiend kan bewerken?

Processor: Intel core I7-6700hq CPU @ 2.60GHz
Geinstalleerd Ram Geheugen: 16,0 GB
Videokaart: NVIDIA Geforce GTX 960

Mocht er nog meer informatie nodig zijn dan hoor ik het graag.

Alle reacties

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

De GTX960M in je laptop kan je helaas niet upgraden, eveneens als de CPU.
Ook lijkt 16gb ram genoeg voor video editing...

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Verwijderd Er valt idd weinig up te graden. 4K H264 met hoge bitrate (op de cpu) kan best pittig zijn en zo gauw je effecten toevoegt die op de gpu lopen wordt de niet zo heel snelle gtx 960m waarschijnlijk ook een probleem. 4K is 2x zo veel pixels als 2,7K.. Je hebt wel wat softwarematige dingen geprobeerd zoals van 1/1 previews naar 1/2, 1/4 of 1/8 te gaan? Proxy's kan natuurlijk ook.. Je zou eens (want cs7 is al wat ouder) een trial van de laatste premiere versie kunnen testen of er nog verschil zit.. (Op een gegeven moment kwam er ook een hardwarematig h264 decode optie in premiere maar of dat werkt...)

Is het alleen maar geknipte clips met paar transities of ga je helemaal los met kleurcorrectie etc? Het is ook altijd handig om te weten welk onderdeel precies op 100% zit als je problemen ervaart. (cpu & ram in de gaten houden via de taskmanager en de gpu via msi afterburner (of task manager is de laatste windows versie))

specs

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

4K video editen op mij Latitude 7270 met MAGIX Vegas gaat zonder problemen. Wel 16GB RAM en een vrij rappe SSD maar met IGP.

Allicht kan je eens kijken in je editor of je je preview-window niet kan "verslechteren" dus veeeel minder detail weergeven. En ook je timeline thumbnails verminderen of iets dergelijks.

Wat vaak ook optimaler werkt; splits je opnames. Je kan sneller 4 files van 500MB editen tegelijk dan 1 van 2GB.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heel andere software proberen kan idd ook lonen; premiere pro is redelijk high end maar wel ingesteld op cpu decode en veel offloaden naar de gpu. Echt snel met hardware decode waren ze niet en quicksync is ook nooit toegepast.
(vergelijk wel op meer dan alleen resolutie, het ene 4K is het andere niet, fps, codec & bitrate spelen ook mee.)

specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik had gehoopt dat ik nog iets kon verbeteren aan de laptop zodat er iets meer power uit zou komen maar dat blijkt dus een no go.

Het preview-window verminderen was ik idd al bekend mee en dat scheelt zeker wel.

Heb gisteren de Geforce gtx 960m nog wel een kleine update gegeven het bleek dat ik niet de laatste versie had.

In principe doe ik alleen filmwerk inkorten naar kortere clips en soms maak ik hierbij nog een intro met wat tekst. Verder wat overgangen hier en daar en dat is het eigenlijk wel zo een beetje.

Wat zou een videobewerkingsprogramma kunnen zijn wat minder zwaar weegt voor de laptop? Of valt hier weinig mee te halen?
Pagina: 1