In mijn i5 6600k,16Gb, MSI Z170A-G45 GAMING, Sapphire R9 290 tri-x met:
C: crucial M500 256Gb
D: Seagate 2TB schijf
E: crucial M4 128Gb
Ik heb twee weken geleden mijn PC opnieuw geinstalleerd, omdat ik regelmatig freezes ervaarde. Het leek toen voornamelijk te gaan om gebruik van mijn tweede SSD of HD waarop Skyrim/Mod Organizer stonden omdat bij het openen van MO met regelmaat een aantal minuten mijn systeem vastliep, maar ik kon aan de schijven niets vinden. Uiteindelijk maar alles compleet opnieuw geinstalleerd, incl. Skyrim
Daarna ging het 1,5 week goed, maar na een avondje Skyrim (afgelopen dinsdag) blijkt Skyrim ineens een soort van corrupt geraakt (ander topic geopend). Dit lijkt uiteindelijk een hardwareprobleem te zijn, want enkele dagen later begon ik weer freezes te krijgen.
Wat heb ik geprobeerd
- 32u memcheck: geen problemen
- geen SMART problemen op de 3 schijven (GSmartControl en CrystalDisk)
- M4 geupdate naar de laatste firmware (ivm een bekend probleem met freeze wanneer de schijf > 5100u oud is), selftest gaat goed
- M500 is van laatste firmware, selftest gaat ook goed
N.a.v. google m.b.t. 100% diskusage de volgende serivces uitgeschakeld:
- prefetch
- windows search
- BITS
- Windows telemetry
Maar het maakt allemaal niks uit, na een minuut of 10 niks doen op mijn desktop gaat mijn Crucial M500 naar 100% en komt er niet meer uit.
Toen ik enkele weken geleden die freezes had was er in Taskmanager niets van te zien: mijn systeem hing gewoon en ging na enkele minuten verder.
Nu is het duidelijk: mijn C-schijf springt op 100% en vervolgens hangt de boel.
Iemand nog een idee wat ik hiermee moet doen?
C: crucial M500 256Gb
D: Seagate 2TB schijf
E: crucial M4 128Gb
Ik heb twee weken geleden mijn PC opnieuw geinstalleerd, omdat ik regelmatig freezes ervaarde. Het leek toen voornamelijk te gaan om gebruik van mijn tweede SSD of HD waarop Skyrim/Mod Organizer stonden omdat bij het openen van MO met regelmaat een aantal minuten mijn systeem vastliep, maar ik kon aan de schijven niets vinden. Uiteindelijk maar alles compleet opnieuw geinstalleerd, incl. Skyrim
Daarna ging het 1,5 week goed, maar na een avondje Skyrim (afgelopen dinsdag) blijkt Skyrim ineens een soort van corrupt geraakt (ander topic geopend). Dit lijkt uiteindelijk een hardwareprobleem te zijn, want enkele dagen later begon ik weer freezes te krijgen.
Wat heb ik geprobeerd
- 32u memcheck: geen problemen
- geen SMART problemen op de 3 schijven (GSmartControl en CrystalDisk)
- M4 geupdate naar de laatste firmware (ivm een bekend probleem met freeze wanneer de schijf > 5100u oud is), selftest gaat goed
- M500 is van laatste firmware, selftest gaat ook goed
N.a.v. google m.b.t. 100% diskusage de volgende serivces uitgeschakeld:
- prefetch
- windows search
- BITS
- Windows telemetry
Maar het maakt allemaal niks uit, na een minuut of 10 niks doen op mijn desktop gaat mijn Crucial M500 naar 100% en komt er niet meer uit.
Toen ik enkele weken geleden die freezes had was er in Taskmanager niets van te zien: mijn systeem hing gewoon en ging na enkele minuten verder.
Nu is het duidelijk: mijn C-schijf springt op 100% en vervolgens hangt de boel.
Iemand nog een idee wat ik hiermee moet doen?
[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 31-03-2018 20:07 ]