Aye aye captain
Weet ik niet, denk het wel. Ik DENK zelfs eerder.
Verwijderd
Ding heeeeel lang aan laten stan wat zelden meer gebeurt met de monitors van tegenwordig dus wees maar niet bang.
Heeeeeeeeel lang hetzelfde beeld laten zien.Op zondag 15 juli 2001 02:22 schreef Vo0 het volgende:
Misschien een domme vraag maar hoe brandt je een monitor in? :]
Verwijderd
Het nut van een screensaver is tegenwoordig dan ook ver te zoeken.
Ik heb slechts 1 keer gezien dat het beeld zelfs zichtbaar bleef als de comp uitging, heel lichtjes zichtbaar, maar toch.
Was een amberkleurige monitor uit het jaar nul...
Ik heb slechts 1 keer gezien dat het beeld zelfs zichtbaar bleef als de comp uitging, heel lichtjes zichtbaar, maar toch.
Ik zit nu namelijk mijn nieuwe laptop een "smart battery auto-learning" te geven, maar dat kan 4 tot 7 uur duren en hij laat steeds maar datzelfde schermpje zien.
Aye aye captain
Ik had ook amberkleurige gezien met inbranding, maar dat was echt erg, kon de teks bijna niet meer lezen, maar waren computers in bieb, dus heeeeeeeel lang zelfde beeld.Op zondag 15 juli 2001 02:25 schreef Cheatah het volgende:
Het nut van een screensaver is tegenwoordig dan ook ver te zoeken.
Kan ik het scherm van mijn laptop uitzetten onder DOS?
Aye aye captain
Verwijderd
Inbranden krijg je (volgens mij) alleen maar als:
- de monitor van een heeeel oud type is
- je heeeel lang (maanden tot jaren) onafgebroken hetzelfde beeld op je scherm laat staan.
Mijn overtuiging is dus: monitoren branden niet in.
"Als je screensaver actief wordt betekent dat, dat je al een tijdje niks zit te doen, en daar heb je die computer niet voor aangezet."
(vrij naar een citaat van Jan Hemel - Rekencentrum RuG - ca.1996 column BackUp)
Ik heb weinig laptop-ervaring, maar zit er geen schuif-knopje op, waar je het contrast mee kunt regelen? Dan kun je 'm daarmee op (bijna-) zwart zetten, als je het toch niet vertrouwt. Misschien gaat 'ie ook wel uit als je 'm dichtklapt ('k heb er tenminste weleens één in m'n handen gehad, die op zwart ging bij dichtklappen.
- de monitor van een heeeel oud type is
- je heeeel lang (maanden tot jaren) onafgebroken hetzelfde beeld op je scherm laat staan.
Mijn overtuiging is dus: monitoren branden niet in.
"Als je screensaver actief wordt betekent dat, dat je al een tijdje niks zit te doen, en daar heb je die computer niet voor aangezet."
(vrij naar een citaat van Jan Hemel - Rekencentrum RuG - ca.1996 column BackUp)
Ik heb weinig laptop-ervaring, maar zit er geen schuif-knopje op, waar je het contrast mee kunt regelen? Dan kun je 'm daarmee op (bijna-) zwart zetten, als je het toch niet vertrouwt. Misschien gaat 'ie ook wel uit als je 'm dichtklapt ('k heb er tenminste weleens één in m'n handen gehad, die op zwart ging bij dichtklappen.
Het meest ingebrande 'scherm' is wel WP51, dat waren nog eens programma's die altijd aan stonden, de balk onderin is toch in mening scherm te zien.
* TheGhostInc zit achter een Laptop, en die heeft flink wat zitten te renderen met z'n scherm aan, en nog steeds is de Startbalk niet ingebrand, valt dus reuze mee.
* TheGhostInc zit achter een Laptop, en die heeft flink wat zitten te renderen met z'n scherm aan, en nog steeds is de Startbalk niet ingebrand, valt dus reuze mee.
Ik heb wel een contrastknopje op het toetsenbord dat alleen zou moeten werken onder windows (dat is me nog niet eens gelukt!) Verder kan ik nergen een contrast-iets vinden. En ik weet niet of de laptop bij het dichtklappen helemaal uit gaat want dat mag niet bij dit "smart battery auto-learning" gebeuren.
Aye aye captain
Ik heb net mijn nieuwe Compaq 8020 18,1" binnen
, in het boekje staat dat het TFT-scherm kan 'inbranden' maar dat dit beeld na verloop van tijd weer langzaam zal verdwijnen.
Voor het normale dagelijkse gebruik zal het wel geen probleem zijn verder..
Voor het normale dagelijkse gebruik zal het wel geen probleem zijn verder..
MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid
Verwijderd
Een TFT kan niet 'inbranden'. De pixels worden mbv transistors gekleurd. Deze transistors kunnen slijten, dat is het enige en vervaagt binnen 24 uur weer.
Er is geen electronenkanon dat in een fosfor-laag brandt zoals bij een CRT (gewone monitor)
Maak je dus geen zorgen.
Er is geen electronenkanon dat in een fosfor-laag brandt zoals bij een CRT (gewone monitor)
Maak je dus geen zorgen.
en als je er toch bang voor bent plak je ff een plakbantje over het pinnetje wat ingedrukt wordt als je je scherm dichtklapt (nooit gemerkt dat het scherm uitgaat als je hem dichtklapt ?)
Verwijderd
Een TFT scherm kan inderdaad niet inbranden.
maar de regulator van je tft schermpje vind
het niet fijn om langduurig aan te staan.
ik heb er al 5 opgeblazen.
btw
Een laptop is niet gemaakt om lang aan te staan als je dit wel doet is de kans groot
dat er wat aan kapot gaat.
maar de regulator van je tft schermpje vind
het niet fijn om langduurig aan te staan.
btw
Een laptop is niet gemaakt om lang aan te staan als je dit wel doet is de kans groot
dat er wat aan kapot gaat.
En hoe lang hebben die schermen aangestaan??Op dinsdag 17 juli 2001 15:15 schreef crasher xl het volgende:
Verwijderd
Als een TFT scherm inbrand is heb je die al kapot gekregen, want TFT's worden (iig bij de grote fabrikanten) uitvoerig getest. Inbranden is nog uit het jaar nul.
Verwijderd
Inbranden + tft? neh, maak je maar geen zorgen... Overigens, op mijn laptoppie (Toshiba) kan ik het scherm + toetsenbord 'locken', hetgeen zoveel inhoud dat het scherm uitgeschakeld worden en het toetsenbord niet reageert op aanslagen... (Behalve Fn+F1)...
Maaruh, domme vragen bestaan niet
... ennuh voor degene met die 5 opgeblazen schermen: wat voor spul is dat dan in vredesnaam geweest?
Maaruh, domme vragen bestaan niet
Pagina: 1