Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
Je kan toch ook een Pi nemen met Wifi en een p1 kabel?
(en toch ff een stopcontact maken)
Bijvoorbeeld:
https://www.wdc.com/nl-nl...wd-pidrive-node-zero.html
Edit: Pidrive is niet meer...
(en toch ff een stopcontact maken)
Bijvoorbeeld:
https://www.wdc.com/nl-nl...wd-pidrive-node-zero.html
Edit: Pidrive is niet meer...
[ Voor 52% gewijzigd door AUijtdehaag op 12-05-2018 13:34 ]
Wij hebben laatst een kortingscode gekregen van Essent om er eentje gratis te bestellen. Ik ben heel erg benieuwd hoe goed deze het gaat doen.
We hebben hem net in huis en het werkt eigenlijk heel erg goed! Probeer hem alleen buiten de essent app te benaderen maar nog weinig geluk. Kan er ook helemaal geen documentatie over vinden. Iemand al ervaring?
Krijg hem niet aan de praat
probeer via handmatig WiFi en daar is ie in vastgelopen. Kan geen stap voor of achteruit.
Geen goede handleiding bij of uitleg hoe ik opnieuw kan beginnen.
Geen goede handleiding bij of uitleg hoe ik opnieuw kan beginnen.
Inmiddels een tijd nu een pi met p1 kabel draaien. Dat gaat natuurlijk goed.
Maar tot mijn verbazing zojuist een kortingscode cadeau gekregen van Essent.
Direct dus besteld, voor maarliefst €0,00
Binnenkort even testen of die ook buiten de Essent Thuis app te benaderen is.
Lijkt er dus op dat Essent met cadeautjes aan het gooien is. Al meer mensen een code ontvangen?
Maar tot mijn verbazing zojuist een kortingscode cadeau gekregen van Essent.
Direct dus besteld, voor maarliefst €0,00
Binnenkort even testen of die ook buiten de Essent Thuis app te benaderen is.
Lijkt er dus op dat Essent met cadeautjes aan het gooien is. Al meer mensen een code ontvangen?
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
Toevallig van de week zelf een pi met Domoticz opgezet om dat spul uit te lezen. Ik hou mijn data liever binnenshuis dan ze direct naar Essent (en wie weet anderen) door te spelen 
Sowieso, dat ding dat ze gratis geven plak je op een knipperend lampje en dat vertaalt zich dan in je verbruikt. Kun je je stroomverbruik zien, wohoo. Met de pi en domotic pak ik ook meteen gas mee en die maakt ook meteen grafiekjes enzo. En kost niks, alleen een Pi (die daarnaast ook dapper Pihole draait).
Sowieso, dat ding dat ze gratis geven plak je op een knipperend lampje en dat vertaalt zich dan in je verbruikt. Kun je je stroomverbruik zien, wohoo. Met de pi en domotic pak ik ook meteen gas mee en die maakt ook meteen grafiekjes enzo. En kost niks, alleen een Pi (die daarnaast ook dapper Pihole draait).
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
u weet duidelijk waar u over praat.....The Eagle schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:29:
Toevallig van de week zelf een pi met Domoticz opgezet om dat spul uit te lezen. Ik hou mijn data liever binnenshuis dan ze direct naar Essent (en wie weet anderen) door te spelen
zeker, zeker
Lijkt mij een leuk ding m mee te spelen, heeft geen aparte voeding nodig en werkt via WIFi zo te lezen.
Al iemand die hem geopend heeft om de electronica die er in zit te bewonderen, of is ie onder een andere naam te koop etc?
Iemand foto,’s?
Al iemand die hem geopend heeft om de electronica die er in zit te bewonderen, of is ie onder een andere naam te koop etc?
Iemand foto,’s?
Nee, dit wordt hem niet, die zal direkt ook alles naar Essent sturen via de app.
Gewoon een Pi met Domoticz thuis en alles is inzichtelijk...
Gewoon een Pi met Domoticz thuis en alles is inzichtelijk...
blijkbaar veel mensen die met een Pi werken hier ;-)
Kan iemand zo aardig zijn een voor en achterkant foto te maken van de Nsure, type nummer etc. Ben benieuwd waar die vandaan komt ( Essent koopt hem ook in lijkt me)
Kan iemand zo aardig zijn een voor en achterkant foto te maken van de Nsure, type nummer etc. Ben benieuwd waar die vandaan komt ( Essent koopt hem ook in lijkt me)
Heb ondertussen een nsure.TT050 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:25:
Dit zou hem kunnen zijn?
https://prodrive-technolo...ts/p1-smart-meter-dongle/
Op de behuizing een verwijzing naar www.nsure-technologies.com.
NSURE TECHNOLOGIES B.V.
Science Park Eindhoven 5501
5692 EM Son
The Netherlands
+31 (0) 40 2676 330
Zelfde adres inderdaad.
Mooi product trouwens, de behuizing is met een klik systeem (4 "pootjes")
Er zit een STM32F030C8 (64 Kbytes Flash en 8 Kbytes SRAM) in,
(
STM32F030xy =
Value-line ARM®-based 32-bit MCU with up to 256 KB Flash,
timers, ADC, communication interfaces, 2.4-3.6 V operation
)
en een ATWINC1500B met de antenne op de PCB.
(
Microchip's ATWINC1500 is an IEEE 802.11 b/g/n IoT network controller. It is the ideal add-on to existing MCU solutions bringing Wi-Fi and Network capabilities through SPI-to-Wi-Fi interface.
)
Vandaar dat hij me een 2,4 GHz Netwerk werkt.
Zal eens kijken hoe je foto's kan toevoegen op dit forum ;-)
Er zit een STM32F030C8 (64 Kbytes Flash en 8 Kbytes SRAM) in,
(
STM32F030xy =
Value-line ARM®-based 32-bit MCU with up to 256 KB Flash,
timers, ADC, communication interfaces, 2.4-3.6 V operation
)
en een ATWINC1500B met de antenne op de PCB.
(
Microchip's ATWINC1500 is an IEEE 802.11 b/g/n IoT network controller. It is the ideal add-on to existing MCU solutions bringing Wi-Fi and Network capabilities through SPI-to-Wi-Fi interface.
)
Vandaar dat hij me een 2,4 GHz Netwerk werkt.
Zal eens kijken hoe je foto's kan toevoegen op dit forum ;-)
Deze week ook een Nsure aangeschaft, maar wat een drama! Ik probeerde ‘m te activeren, maar kreeg een error dat het apparaat al geactiveerd was.
Dus... Essent maar bellen. Bijna een half uur in de wacht gestaan. Helpdesk vroeg mij een mailtje te sturen naar Nsure Technologies met foto’s van de voor -en achterkant van de Nsure zodat ze het apparaat konden resetten. Een dag later reactie en wat blijkt... de Nsure was inderdaad al door iemand anders geactiveerd op 20 november. Ik kreeg zelfs de naam van de persoon te zien die de Nsure geactiveerd had! En Essent heeft me dus een gebruikte Nsure geleverd.
Maar.. ik kon het apparaat nu wel activeren, maar helaas... actueel stroom en gasverbruik blijft 0! Het ding is dus defect. Dus opnieuw Essent bellen... weer 20 minuten in de wacht. Medewerker stuurt me een retourformulier op en beloofd mij vandaag terug te bellen om te regelen dat ik meteen een nieuwe krijg. Maar.. je raad het al... dat doen ze dus niet, dus opnieuw maar weer zelf gebeld... weer 20 minuten in de wacht. Helaas was de medewerker die ik gisteren had gesproken niet meer aanwezig. Medewerker vertelt me doodleuk dat ze eigenlijk ook al gesloten zijn (was rond 15:00u vanmiddag), omdat bijna iedereen naar het Essent personeelsfeest was!
Enige optie die men mij bood is om het apparaat maar gewoon retour te sturen. Dus, de klant moet het zelf maar oplossen. Dan ben je meer dan 10 jaar klant bij dit bedrijf en gaan ze zo met je om. Dit weekend maar eens kijken of ik Essent de deur uit ga doen.
Enige optie die men mij bood is om het apparaat maar gewoon retour te sturen. Dus, de klant moet het zelf maar oplossen. Dan ben je meer dan 10 jaar klant bij dit bedrijf en gaan ze zo met je om. Dit weekend maar eens kijken of ik Essent de deur uit ga doen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Kan je ook zelf de nsure terugzetten naar fabrieksinstellingen?
Pagina: 1