Muziek stijl

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YEFREY
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-08-2021
Mijn vraag
weet iemand welke muziek stijl dit is? die beat... ik heb echt overal gezocht, afrotrap is t niet, is t een mix ofzo?
YouTube: Hardwell x Bizzey x Lil Kleine x Chivv - Ze Willen Mee
en welke plugin is het beste om te gebruiken voor zulke club muziek? dus welke plugin heeft de beste geluiden

en de bounces in deze track als melodie, heeft iemand een idee hoe ze heten en in welke plugin ze je kunt vinden?
YouTube: Josylvio - Op Je Hoede ft. Hef & Moeman (prod. Whiteboy)

Relevante software en hardware die ik gebruik
FL Studio 12

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op google en youtube opgezocht

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36

SuBBaSS

-has Ryzen

YEFREY schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:14:
Mijn vraag
weet iemand welke muziek stijl dit is? die beat... ik heb echt overal gezocht, afrotrap is t niet, is t een mix ofzo?
YouTube: Hardwell x Bizzey x Lil Kleine x Chivv - Ze Willen Mee
en welke plugin is het beste om te gebruiken voor zulke club muziek? dus welke plugin heeft de beste geluiden

en de bounces in deze track als melodie, heeft iemand een idee hoe ze heten en in welke plugin ze je kunt vinden?
YouTube: Josylvio - Op Je Hoede ft. Hef & Moeman (prod. Whiteboy)

Relevante software en hardware die ik gebruik
FL Studio 12

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op google en youtube opgezocht
Hoewel het muzikaal maar weinig om het lijf heeft, verwacht jij dat dit met "een plugin" gemaakt wordt?
Nou, nee dus... Daarvoor hebben ze er ongetwijfeld meerderen gebruikt. Er is nl. niet een plugin die hele nummers uitpoept (god behoede ons ook voor de muziek die daar uit voort zal komen).

Naar welk geluid ben je specifiek op zoek? (Is het de kick, de bass, dat lullige melodietje of ...?).
Je zult echt specifieker moeten zijn, dat je op deze manier niets vind op Google is niet zo verwonderlijk.

Anyway: het kan nooit een moeilijk trucje zijn wat ze uithalen. :X
(Sorry, trek dit soort muziek en al die nederlandstalige autotune-"rappers" heel slecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YEFREY
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-08-2021
ja, sorry. ik bedoelde ook wat is de beste maar als ik t goed begrepe nheb is die er niet echt,

bij de 1ste ben ik opzoek naar dat melodietje, het geluid die ze hebben gebruikt voor de melodie en ook een beetje die hits

en bij de 2de ben ik op zoek naar die bounces, ik weet niet eens hoe ze heten, maar die wordt gebruikt op melodien en lijken wel kicks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36

SuBBaSS

-has Ryzen

YEFREY schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:30:
ja, sorry. ik bedoelde ook wat is de beste maar als ik t goed begrepe nheb is die er niet echt,

bij de 1ste ben ik opzoek naar dat melodietje, het geluid die ze hebben gebruikt voor de melodie en ook een beetje die hits

en bij de 2de ben ik op zoek naar die bounces, ik weet niet eens hoe ze heten, maar die wordt gebruikt op melodien en lijken wel kicks
Nee, je kunt ervan uit gaan dat ook dit gewoon op losse "sporen" (tracks) wordt geproduceerd.
Bijv. op spoor 1 de kicks, op spoor 2 de percussie (hihats enzo), op spoor 3 de baslijn, op spoor 4 de vocals etc..
Voor alle sporen worden dan weer andere plugins (of samples) gebruikt.

Had dat tweede nummer nog niet geluisterd, dat is in ieder geval een behoorlijke hiphopbeat.
Dat geluid in die tweede track klinkt als een gewone "slap bass".
Elke plugin die bassgeluiden kan maken kan deze ook weergeven. Novation Bass Station is zo'n plugin (bijvoorbeeld).

Voor dat eerste nummer: melodietje lijkt gewoon een standaard synth plugin waar wat met de enveloppes en de pitch is gespeeld. Ik zou zeggen dat het een of andere preset is geweest die een "hoorn" (of trompet ofzo) moest voorstellen maar dus getweaked is om zo te klinken.
Voor die hits enzo zou ik gewoon eens op zoek gaan naar samplepacks met als zoekterm "exotic beats" ofzo. Voor hits zijn wel vst's maar vaak worden gewoon samples gebruikt.
Die "bounces" zijn (als ik het goed heb) gewoon extra kicks waarvan ze de toonhoogte veranderen.
Daar pak je een kick voor die een lange nagalm heeft, laadt je in een sampler (genoeg plugins te vinden) en "map" je op je keyboard zodat je de beats gewoon op toonhoogte kunt inspelen.

Zoiets?
Zijn vast anderen die hier dingen op aan te vullen hebben. Voor zover ik weet hangen hier geen producers rond die in dit genre produceren maar wie weet....