Hallo Jongens,
Ik ga binnenkort mijn PC upgraden, want die loopt intussen niet zo heel smooth meer. Nouja durf ik het nog een upgrade te noemen, het meeste gaat weg
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Kort maar krachtig: Gamen! Ik speel veel games zoals Arma3,Rainbow six Siege en Far cry 5. En wil die graag op relatief hoge settings kunnen spelen. Verder moet het systeem futureproof zijn en wil ik zeker 2-3 jaar kunnen doen met deze PC (hier een daar een onderdeeltje vervangen kan prima natuurlijk)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 600 euro.
Let op! Dat is Exclusief, PSU, HDD, SSD en videokaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten gaan mee uit mijn vorige systeem. De videokaart gaat ook meer, maar die zal later geüpgraded worden. De prioriteit is nu eerst een nieuwe CPU.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een CPU, Moederbord, RAM, CPU-Koeler en een case. Overige onderdelen gaan mee uit het vorige systeem.
De videokaart zal later nog geupgraded worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor Intel CPU, vanwege minder goede ervaringen met AMD. Ryzen setup aanraden, mag maar dan zal je me echt moeten overtuigen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag niet te veel lawaai
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, maar de mogelijkheid moet er wel zijn.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf wat onderdelen bij elkaar gezocht en het lijkt mij een redelijke build. Ik zou graag willen dat jullie hem even na lopen om te checken of alles ook echt compatibel is (voor zover ik weet wel)
En als je nog goede suggesties hebt dan hoor ik die natuurlijk graag!
Wat ik heb samengesteld
Plus de component die mee gaan uit het vorige systeem.
Verder had ik nog een vraagje, mijn broer heeft nog Arctic silver 5 koelpasta liggen, die is alleen wel al 3 jaar oud. Is maar één keer open geweest, is het nog verrantwoord om dat te gebruiken?
Alvast bedankt!
Ik ga binnenkort mijn PC upgraden, want die loopt intussen niet zo heel smooth meer. Nouja durf ik het nog een upgrade te noemen, het meeste gaat weg
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Kort maar krachtig: Gamen! Ik speel veel games zoals Arma3,Rainbow six Siege en Far cry 5. En wil die graag op relatief hoge settings kunnen spelen. Verder moet het systeem futureproof zijn en wil ik zeker 2-3 jaar kunnen doen met deze PC (hier een daar een onderdeeltje vervangen kan prima natuurlijk)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 600 euro.
Let op! Dat is Exclusief, PSU, HDD, SSD en videokaart.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De volgende componenten gaan mee uit mijn vorige systeem. De videokaart gaat ook meer, maar die zal later geüpgraded worden. De prioriteit is nu eerst een nieuwe CPU.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 40,65 | € 40,65 |
| 1 | XFX 550W Pro | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 0,- | € 0,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een CPU, Moederbord, RAM, CPU-Koeler en een case. Overige onderdelen gaan mee uit het vorige systeem.
De videokaart zal later nog geupgraded worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor Intel CPU, vanwege minder goede ervaringen met AMD. Ryzen setup aanraden, mag maar dan zal je me echt moeten overtuigen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag niet te veel lawaai
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, maar de mogelijkheid moet er wel zijn.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf wat onderdelen bij elkaar gezocht en het lijkt mij een redelijke build. Ik zou graag willen dat jullie hem even na lopen om te checken of alles ook echt compatibel is (voor zover ik weet wel)
En als je nog goede suggesties hebt dan hoor ik die natuurlijk graag!
Wat ik heb samengesteld
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 239,- | € 239,- |
| 1 | Gigabyte Z370 AORUS Gaming K3 | € 124,50 | € 124,50 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB | € 81,55 | € 81,55 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 564,94 | |
Plus de component die mee gaan uit het vorige systeem.
Verder had ik nog een vraagje, mijn broer heeft nog Arctic silver 5 koelpasta liggen, die is alleen wel al 3 jaar oud. Is maar één keer open geweest, is het nog verrantwoord om dat te gebruiken?
Alvast bedankt!