Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 2% gewijzigd door Sander-dvh op 31-03-2018 15:57 . Reden: Tijdlijn (min of meer) ]
[ Voor 2% gewijzigd door Sander-dvh op 31-03-2018 15:57 . Reden: Tijdlijn (min of meer) ]
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik weet niet zeker of het toegestaan is om een naam te laten vallen, maar het gaat hier in dit geval om SolarNRG.cornfed99111 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:43:
Ik mis een tijdlijn in dit hele verhaal. Zeker als er al een betalingsherinnering is verstuurd.
En waarom steeds bedrijf X? Je mag best wel een naam laten vallen. Tautus?
Is niet dat je per ongeluk reputaties zit te beschadigen of zo. Dat deden ze zelf al.
Goed idee! Op mijn eigen telefoon gebruik ik al langere tijd ACR echter omdat het contact eerst via mijn ouders verliep heb ik geen opnames van de gesprekken voorafgaand. Wat betreft de factuur (de oorspronkelijke vervaldatum was 22 maart): ze kwamen zelf met het voorstel om de betaling uit te stellen.RocketKoen schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:54:
De hele factuur niet betalen gaat misschien een beetje te ver. Het is gebruikelijk om een deel (20-30%) in te houden totdat alles goed is afgeleverd.
En installeer een app op je telefoon om gesprekken met de klantenservice op te nemen. Voor het geval de boel escaleert. Dan kun je alle beloften en smoesjes van de installateur bewijzen.
Wij vinden dit ook erg slordig. Bij de buren lagen er reserve pannen op de dakkapel en zelf hadden we ze in de schuur liggen.Tommie12 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:04:
Begin maar eens met een aangetekende brief waarin je de gebreken opsomt, en ze 2 weken tijd geeft om de boel op te lossen.
Ik vermoed dat ze maar één keer willen komen met die wifi module, en dan alles ineens willen doen.
Het ergste vind ik dat ze een paneel niet aansluiten, en dat de pannen kapot zijn....
Ja die hebben ze, maar het leek ons verstandig het bedrijf eerst zelf een kans te geven.JdM schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:09:
Hebben je ouders een rechtsbijstandverzekering? Dan direct daar neerleggen en alle info geven, zodat zij ermee verder kunnen.
Prima, als dat de beste zet is zal de verzekeraar je dat zeker ook adviseren, maar dan moet je het ze wel vragen. Je betaalt niet voor niks premie aan die luiSander-dvh schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:14:
[...]
Ja die hebben ze, maar het leek ons verstandig het bedrijf eerst zelf een kans te geven.
[ Voor 11% gewijzigd door JdM op 31-03-2018 16:18 ]
Dat kan inderdaad geen kwaad. Ik zal a.s. dinsdag eens contact opnemen.JdM schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:17:
[...]
Prima, als dat de beste zet is zal de verzekeraar je dat zeker ook adviseren, maar dan moet je het ze wel vragen. Je betaalt niet voor niks premie aan die luiWellicht kunnen ze dan ook zeggen of het betalen van de factuur -XX% een optie is, of niet.
Misschien niet verkeerd om mijn laatste mail te delen:Aikon schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:19:
Bedrijf in gebreke stellen, dus bovenstaand op papier zetten, termijn geven voor reparatie, etc. Genoeg over te vinden incl. voorbeeldbrieven. Tot die tijd zou ik bijv. de helft betalen en de andere helft pas als alle punten in orde zijn gebracht (ook vermelden in de brief + dat eventuele kosten die uit de betalingsherinnering vloeien niet worden betaald + evt. schade daardoor voor hun rekening zijn). Niks betalen is ook niet nodig, 7 vd 8 panelen werken immers.
Maar eerst "officieel" in gebreke stellen en termijnen geven, daar beginnen dit soort zaken mee.
Is er een formulier getekend dat alles correct geïnstalleerd is na de montage?Sander-dvh schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:14:
[...]
Ik weet niet zeker of het toegestaan is om een naam te laten vallen, maar het gaat hier in dit geval om SolarNRG.
Er is digitaal getekend op een smartphone/tablet waarbij je niet duidelijk kunt zien waarvoor je tekent. In de foto's van de opleverrapportage die je naderhand krijgt is bijvoorbeeld te zien dat de wifi-module ontbreekt in de omvormer.cornfed99111 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:01:
[...]
Is er een formulier getekend dat alles correct geïnstalleerd is geworden na de montage?
Want daar kijken ze naar. Anders kunnen ze ook geen factuur sturen.
Tja, nooit iets tekenen of OK geven als je niet weet wat je tekent....Sander-dvh schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:10:
[...]
Er is digitaal getekend op een smartphone/tablet waarbij je niet duidelijk kunt zien waarvoor je tekent. In de foto's van de opleverrapportage die je naderhand krijgt is bijvoorbeeld te zien dat de wifi-module ontbreekt in de omvormer.
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
Dag Sander, zijn er sindsdien nieuwe ontwikkelingen? Dit vraag ik omdat SolarNRG opnieuw de VEH-groepsinkoop gewonnen heeft voor Noord-Brabant en Limburg.Sander-dvh schreef op zondag 1 april 2018 @ 19:42:
Bedankt voor all reacties. Als er ontwikkelingen zijn zal ik deze ook plaatsen.
Om met de deur in huis te vallen: het is eigenlijk nooit echt opgelost. De installatie functioneert zoals het hoort maar is niet netjes aangelegd. De ZZP'ers zijn uiteindelijk voor een 2e keer langs geweest (zonder eigen laddermarvel27 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:52:
[...]
Dag Sander, zijn er sindsdien nieuwe ontwikkelingen? Dit vraag ik omdat SolarNRG opnieuw de VEH-groepsinkoop gewonnen heeft voor Noord-Brabant en Limburg.
Verwijderd
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2018 13:49 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq