Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies gevraagd problemen met installateur zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

• Sander-dvh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-11 14:38
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 2% gewijzigd door Sander-dvh op 31-03-2018 15:57 . Reden: Tijdlijn (min of meer) ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-11 23:23
Ik mis een tijdlijn in dit hele verhaal. Zeker als er al een betalingsherinnering is verstuurd.

En waarom steeds bedrijf X? Je mag best wel een naam laten vallen.
Is niet dat je per ongeluk reputaties zit te beschadigen of zo. Dat deden ze zelf al.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:59
De hele factuur niet betalen gaat misschien een beetje te ver. Het is gebruikelijk om een deel (20-30%) in te houden totdat alles goed is afgeleverd.

En installeer een app op je telefoon om gesprekken met de klantenservice op te nemen. Voor het geval de boel escaleert. Dan kun je alle beloften en smoesjes van de installateur bewijzen.

TheS4ndm4n#1919

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:22
Begin maar eens met een aangetekende brief waarin je de gebreken opsomt, en ze 2 weken tijd geeft om de boel op te lossen.
Ik vermoed dat ze maar één keer willen komen met die wifi module, en dan alles ineens willen doen.

Het ergste vind ik dat ze een paneel niet aansluiten, en dat de pannen kapot zijn....

Sony A7 iv en wat recycled glas

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:56

JdM

Humbled

Hebben je ouders een rechtsbijstandverzekering? Dan direct daar neerleggen en alle info geven, zodat zij ermee verder kunnen.

• Sander-dvh
cornfed99111 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:43:
Ik mis een tijdlijn in dit hele verhaal. Zeker als er al een betalingsherinnering is verstuurd.

En waarom steeds bedrijf X? Je mag best wel een naam laten vallen. Tautus?
Is niet dat je per ongeluk reputaties zit te beschadigen of zo. Dat deden ze zelf al.
Ik weet niet zeker of het toegestaan is om een naam te laten vallen, maar het gaat hier in dit geval om SolarNRG.
RocketKoen schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:54:
De hele factuur niet betalen gaat misschien een beetje te ver. Het is gebruikelijk om een deel (20-30%) in te houden totdat alles goed is afgeleverd.

En installeer een app op je telefoon om gesprekken met de klantenservice op te nemen. Voor het geval de boel escaleert. Dan kun je alle beloften en smoesjes van de installateur bewijzen.
Goed idee! Op mijn eigen telefoon gebruik ik al langere tijd ACR echter omdat het contact eerst via mijn ouders verliep heb ik geen opnames van de gesprekken voorafgaand. Wat betreft de factuur (de oorspronkelijke vervaldatum was 22 maart): ze kwamen zelf met het voorstel om de betaling uit te stellen.
Tommie12 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:04:
Begin maar eens met een aangetekende brief waarin je de gebreken opsomt, en ze 2 weken tijd geeft om de boel op te lossen.
Ik vermoed dat ze maar één keer willen komen met die wifi module, en dan alles ineens willen doen.

Het ergste vind ik dat ze een paneel niet aansluiten, en dat de pannen kapot zijn....
Wij vinden dit ook erg slordig. Bij de buren lagen er reserve pannen op de dakkapel en zelf hadden we ze in de schuur liggen.
JdM schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:09:
Hebben je ouders een rechtsbijstandverzekering? Dan direct daar neerleggen en alle info geven, zodat zij ermee verder kunnen.
Ja die hebben ze, maar het leek ons verstandig het bedrijf eerst zelf een kans te geven.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:56

JdM

Humbled

Sander-dvh schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:14:
[...]

Ja die hebben ze, maar het leek ons verstandig het bedrijf eerst zelf een kans te geven.
Prima, als dat de beste zet is zal de verzekeraar je dat zeker ook adviseren, maar dan moet je het ze wel vragen. Je betaalt niet voor niks premie aan die lui ;) Wellicht kunnen ze dan ook zeggen of het betalen van de factuur -XX% een optie is, of niet.

[ Voor 11% gewijzigd door JdM op 31-03-2018 16:18 ]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bedrijf in gebreke stellen, dus bovenstaand op papier zetten, termijn geven voor reparatie, etc. Genoeg over te vinden incl. voorbeeldbrieven. Tot die tijd zou ik bijv. de helft betalen en de andere helft pas als alle punten in orde zijn gebracht (ook vermelden in de brief + dat eventuele kosten die uit de betalingsherinnering vloeien niet worden betaald + evt. schade daardoor voor hun rekening zijn). Niks betalen is ook niet nodig, 7 vd 8 panelen werken immers.

Maar eerst "officieel" in gebreke stellen en termijnen geven, daar beginnen dit soort zaken mee.

• Sander-dvh
JdM schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:17:
[...]

Prima, als dat de beste zet is zal de verzekeraar je dat zeker ook adviseren, maar dan moet je het ze wel vragen. Je betaalt niet voor niks premie aan die lui ;) Wellicht kunnen ze dan ook zeggen of het betalen van de factuur -XX% een optie is, of niet.
Dat kan inderdaad geen kwaad. Ik zal a.s. dinsdag eens contact opnemen.
Aikon schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:19:
Bedrijf in gebreke stellen, dus bovenstaand op papier zetten, termijn geven voor reparatie, etc. Genoeg over te vinden incl. voorbeeldbrieven. Tot die tijd zou ik bijv. de helft betalen en de andere helft pas als alle punten in orde zijn gebracht (ook vermelden in de brief + dat eventuele kosten die uit de betalingsherinnering vloeien niet worden betaald + evt. schade daardoor voor hun rekening zijn). Niks betalen is ook niet nodig, 7 vd 8 panelen werken immers.

Maar eerst "officieel" in gebreke stellen en termijnen geven, daar beginnen dit soort zaken mee.
Misschien niet verkeerd om mijn laatste mail te delen:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De punten die je opgenoemd hebt zal ik straks meenemen in de officiële aangetekende ingebrekestelling.

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Zoals gezegd, in gebreke stellen en dan deel factuur niet betalen. De punten die je noemt moeten toch niet al te lastig zijn om te herstellen.Bij mij hebben ze in 2012 panelen gelegd, en dat verliep prima. Waren toen ook ingehuurde mensen. Was alleen een klus om ze veilig te laten werken. Ze wilde het liefst met een ladder, zonder steiger of valbeveiliging aan de slag.

• cornfed99111
Sander-dvh schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:14:
[...]

Ik weet niet zeker of het toegestaan is om een naam te laten vallen, maar het gaat hier in dit geval om SolarNRG.
Is er een formulier getekend dat alles correct geïnstalleerd is na de montage?
Want daar kijken ze naar. Anders kunnen ze ook geen factuur sturen.

• Sander-dvh
cornfed99111 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:01:
[...]

Is er een formulier getekend dat alles correct geïnstalleerd is geworden na de montage?
Want daar kijken ze naar. Anders kunnen ze ook geen factuur sturen.
Er is digitaal getekend op een smartphone/tablet waarbij je niet duidelijk kunt zien waarvoor je tekent. In de foto's van de opleverrapportage die je naderhand krijgt is bijvoorbeeld te zien dat de wifi-module ontbreekt in de omvormer.

• cornfed99111
Sander-dvh schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:10:
[...]

Er is digitaal getekend op een smartphone/tablet waarbij je niet duidelijk kunt zien waarvoor je tekent. In de foto's van de opleverrapportage die je naderhand krijgt is bijvoorbeeld te zien dat de wifi-module ontbreekt in de omvormer.
Tja, nooit iets tekenen of OK geven als je niet weet wat je tekent....

Daarom heb je ook al een factuur gekregen en is je 'probleem' op de stapel 'afgehandeld' terechtgekomen.
In plaats van een urgent geval te hebben, is dit nu een niet dringende klacht tussen al die andere klachten.

Daar moet je op terugkomen in je brief naar SolarNRG. Want het moet duidelijk gemaakt worden dat
er ernstige gebreken zijn aan de installatie. Je moet dus van uit die stapel 'afgehandeld' getrokken worden.
Betaal wel een groot gedeelte van de factuur, zeg 75%. De rest pas na oplossen van de klachten.
Dan hou je een stok achter de deur tot alles opgelost is.

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 22:53
@Sander-dvh
solarNRG staat niet bekend bij mij als een slecht bedrijf.
het meeste wat ze leveren dat is vrij netjes.
(oke als je veel setjes levert, dan gaat er altijd wel iets fout ergens.)

collectieve inkoop daar in tegen (en maakt niet uit bij welke partij) dat is vaak wel een drama.
partij 1 verkoopt het, en strijkt iets van de winst op.
partij 2 levert het spul, en strijkt iets van de winst op.
partij 3, legt het op dak, maar nu is er nog maar amper geld om te verdienen, dus moet snel snel.
en dan gaat het wel vaker fout. helaas.

tja, en daar zit je dan met de problemen.
zo te lezen is het meeste wel op te lossen.
zonder dat het echt allemaal problemen zijn die onoverkoombaar zijn.
van solarNRG ben ik wel gewent dat ze dat ook doen.
dus mischien licht druk zetten (maar jaag ze niet tegen je in het harnas, daar zijn beide partijen niet mee geholpen) wel verstandig.

(de prijs die betaalt is voor de set, zit rond de 1,36€/Wp, dat is een beetje hoog maar erg verklaarbaar door dat het solaredge en een gedeelte plat dak is, en dat is wat duurder als een andere oplossing.)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 19:42

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Persoonlijk ken ik nu 2 gevallen binnen 9 maanden (3 met topic starter).
Dit komt, is mijn analyse van de 2 gevallen, omdat Solar NRG steeds meer (alleen maar?) met onderaannemers werkt die voor een regio moeten inschrijven (soort van aanbesteden) om werk te kunnen krijgen.

Dakpannen gaan kapot door lopen over de pannen ipv pannen in te schuiven. Nieuwe pannen kunnen dit hebben bij gelijke belasting, maar ja wie belast gelijk als men ook nog aan het monteren is. Staat overigens wel vermeld. Bij 1 van de 2 gevallen waren er 12 dakpannen kapot letterlijk door rauwdouwen.

Tja we willen allemaal steeds goedkoper en anders gaan we naar een ander....

Oh ja denk eens na over deze "we kopen ons arm"

Blijft wel dat het niet klopt maar het juiste antwoord heb je daar al voor

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• cornfed99111
Dat is helaas het standaard business model bij deze inkoopacties.
Bij ons was Tautus de winnaar toentertijd, maar dat was alleen maar een front-end.
Daarachter zat Gutami Solar (België) en die werkten met ingehuurde uitzendkrachten (bij ons Spanjaarden) en ZZP'ers. Dus er zitten heel wat lagen in de organisatie. Niet verwonderlijk dat dus iets mis gaat en dat het lang kan duren voor de oplossing er is.

• Sander-dvh
Ik wil ze niet tegen ons in het harnas jagen. Het frustrerende is echter dat de klantenservice alles behalve oplossingsgericht is: als ze beloven terug te bellen doen ze dit vervolgens niet, idem dito voor het telkens weer afgewimpeld worden met een andere smoes.

Bedankt voor all reacties. Als er ontwikkelingen zijn zal ik deze ook plaatsen.

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:38
Sander-dvh schreef op zondag 1 april 2018 @ 19:42:

Bedankt voor all reacties. Als er ontwikkelingen zijn zal ik deze ook plaatsen.
Dag Sander, zijn er sindsdien nieuwe ontwikkelingen? Dit vraag ik omdat SolarNRG opnieuw de VEH-groepsinkoop gewonnen heeft voor Noord-Brabant en Limburg.

• Sander-dvh
marvel27 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:52:
[...]

Dag Sander, zijn er sindsdien nieuwe ontwikkelingen? Dit vraag ik omdat SolarNRG opnieuw de VEH-groepsinkoop gewonnen heeft voor Noord-Brabant en Limburg.
Om met de deur in huis te vallen: het is eigenlijk nooit echt opgelost. De installatie functioneert zoals het hoort maar is niet netjes aangelegd. De ZZP'ers zijn uiteindelijk voor een 2e keer langs geweest (zonder eigen ladder 8)7) en hebben toen de windkappen vastgezet met zelftappende schroeven en de kapotte dakpannen vervangen, achteraf bleek dat zij bij het op maat slijpen van de profielen ook zijn uitgeschoten in de kort daarvoor nieuw gelegde dakbedekking. Een monteur van SolarNRG welke de wifi-module en optimizers in orde heeft gemaakt vond het zelf ook niet erg netjes de windkappen had hij nog nooit zo gezien...

Uiteindelijk zijn mijn ouders akkoord gegaan met een korting op de factuur.

Verwijderd

Hallo allemaal,

We hadden ook via vereniging eigen huis de collectieve inkoop ontvangen.

Het gaat om bedrijf Gutami Solar (België), helaas we zijn later er achter gekomen dat dit bedrijf Gutami Solar (België) veroorzaakt alleen maar hoofdpijn echt walgelijk bedrijf.
Ik heb vereniging eigen huis gebeld en klacht ingediend waarom gaan jullie zulke bedrijven aan eigenaren voorstellen?
Bedrijf heeft onze afspraken een paar keer op dezelfde dag geannuleerd terwijl ik vrij had genomen om thuis te zijn,
Uiteindelijk heb ik rechtsbijstand ingeschakeld en mijn collega's/vrienden geadviseerd NIET DOEN met dit bedrijf.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2018 13:49 ]

Pagina: 1