iPhone gestolen, wat kunnen ze ermee?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1057953

Topicstarter
3 weken geleden heb ik een iphone 8+ binnen gekregen na verlening abo
nu heb ik een back up gemaakt van mijn oude iphone en deze op de nieuwe terug gezet
en eergisteren is deze uit mijn auto gestolen
de iphone is voorzien van een pincode/ vingerafdruk
en als ik mijn oude telefoon kijk staat ook find my iphone ingeschakeld dus ik neem aan dat dit ook met de back up overzetten op mijn nieuwe telefoon aan staat
en nu heb ik via find my iphone er nog een 4 cijferige pin bij gezet
maar is deze foon voor de dief dan onverkoopbaar of kunnen ze m tog unlocken of zo?
of komt de telefoon uiteindelijk toch nog bij mij terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 14:30
Kan je die niet traceren?

Vanzelf komt die niet terug natuurlijk.

Trouwens, een paar punten, kommas en hoofdletters maken je topic iets leesbaarder.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Houd je mail in de gaten wanneer je de telefoon als vermist opgeeft.

Voor de nieuwe telefoon moet je in je iCloud instellingen even goed nakijken of Find my iPhone aanstaat.

Verder: mocht je telefoon niet teruggevonden worden dan wordt die uit elkaar gehaald voor onderdelen. Er zijn zat mensen die een scherm nodig hebben of een behuizing of iets anders nuttigs. Enige wat niet te gebruiken is is de Security Enclave, tenzij men deze kan overschrijven en leeghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik inlog op find my iphone dan staat hij welin mijn lijstje met apparaten.
Maar de foon is uitgeschakeld voordat ik hem op verloren modus heb kunnen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:06

SuBBaSS

-has Ryzen

Anoniem: 1057953 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:10:
Als ik inlog op find my iphone dan staat hij welin mijn lijstje met apparaten.
Maar de foon is uitgeschakeld voordat ik hem op verloren modus heb kunnen zetten.
Niet echt een probleem: als hij alsnog aangezet wordt, wordt dat geactiveerd.
Je data zal nog wel veilig zijn, maar ik zou sowieso aanraden om 2-factor authenticatie in te schakelen op je apple id.

https://support.apple.com/en-us/HT204915

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klopt het ook als ik mijn sim blokkeer, dat find my iphone niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nee, een SIM kan er uit gehaald worden, schiet je niks mee op.

Je moet via iCloud aangeven dat de telefoon gestolen is of dat de je bericht krijgt zodra die ingeschakeld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1057953 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:47:
3 weken geleden heb ik een iphone 8+ binnen gekregen na verlening abo
nu heb ik een back up gemaakt van mijn oude iphone en deze op de nieuwe terug gezet
en eergisteren is deze uit mijn auto gestolen
de iphone is voorzien van een pincode/ vingerafdruk
en als ik mijn oude telefoon kijk staat ook find my iphone ingeschakeld dus ik neem aan dat dit ook met de back up overzetten op mijn nieuwe telefoon aan staat
en nu heb ik via find my iphone er nog een 4 cijferige pin bij gezet
maar is deze foon voor de dief dan onverkoopbaar of kunnen ze m tog unlocken of zo?
of komt de telefoon uiteindelijk toch nog bij mij terecht
Weg=Pech, ze kunnen er niets mee. aangifte doen van diefstal en dit ook doorgeven aan Apple.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05 19:41
Ik had via de telefoon van mijn vriendin met mijn iCloud bericht en sms berichtje gestuurd naar mijn telefoon dat deze verloren / gestolen telefoon was en dat er contact opgenomen met het tel nr van mijn vriendin.
Paar dagen later kreeg zij een iMessage met de mededeling dat mijn telefoon gevonden was, er moest echter wel eerst ingelogd worden op een link die doorverwees naar iCloud.com.
Omdat ik erg voorzichtig ben heb ik deze site gecheckt en bleek uiteraard vals te zijn. Het nummer waarmee het berichtje was verstuurd was ook iets van oostbloks.
De iCloud site zag er redelijk uit maar uiteraard geen buttons waar je op kon doorklikken en ook de url was anders. Jatten ze je telefoon willen ze ook nog ff je iCloud leeghalen en je daaraan gekoppelde cc.
Klootzakken zijn het.
Balen voor je, succes!
Mijn telefoon is nooit meer online geweest.
Ik denk in onderdelen verkocht.

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-05 18:06
PVD66 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:49:
Ik had via de telefoon van mijn vriendin met mijn iCloud bericht en sms berichtje gestuurd naar mijn telefoon dat deze verloren / gestolen telefoon was en dat er contact opgenomen met het tel nr van mijn vriendin.
Paar dagen later kreeg zij een iMessage met de mededeling dat mijn telefoon gevonden was, er moest echter wel eerst ingelogd worden op een link die doorverwees naar iCloud.com.
Omdat ik erg voorzichtig ben heb ik deze site gecheckt en bleek uiteraard vals te zijn. Het nummer waarmee het berichtje was verstuurd was ook iets van oostbloks.
De iCloud site zag er redelijk uit maar uiteraard geen buttons waar je op kon doorklikken en ook de url was anders. Jatten ze je telefoon willen ze ook nog ff je iCloud leeghalen en je daaraan gekoppelde cc.
Klootzakken zijn het.
Balen voor je, succes!
Mijn telefoon is nooit meer online geweest.
Ik denk in onderdelen verkocht.
believe me. Dat is echt niet vanwege de gekoppelde CC, maar hiermee kunnen ze de iPhone ontgrendelen en weer gebruiken als Nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 12:04

Yor

Yor1313#2571

Hackus schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:40:
[...]

Weg=Pech, ze kunnen er niets mee. aangifte doen van diefstal en dit ook doorgeven aan Apple.
Apple doet hier totaal niet aan mee, @Hackus , het is teveel werk om bij te houden en politiedocumenten te moeten nalezen of er wel echt sprake is van diefstal. Apple is geen partij in dit soort zaken en zal daar ook altijd verre van weg blijven. Maar bel maar eens met Apple Support ...

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je data is wel veilig achter een pincode en TouchID. Daar is het de dief dan ook zelden om te doen.

Die dingen worden gejat zodat de onderdelen verkocht kunnen worden. Een orgineel scherm, behuizing en diverse interne onderdelen zijn in de reparatie hoek best wat waard namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 14:06
Gerelateerde tip: Even je verzekering bellen, misschien valt het onder je inboedel verzekering :)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Pagina: 1