Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 12:02
Mijn broer vond dat zijn videokaart een te hard geluid maakte, dus ik ging even checken of dat zo was. Ja hoor, het maakte echt een kabaal.

Wij draaien op linux hier (ubuntu 16.04).

De GPU:
GTX980TI Gigabyte (pricewatch: Gigabyte GV-N98TG1 GAMING-6GD
Seasonic 520W
gigabyte ab350gaming
ryzen1600.

Dit zijn de temps, rpm en V:

GPU core: +0.89 V (min = +0.82 V, max = +1.21 V)
fan1: 2340 RPM
temp1: +54.0°C (high = +95.0°C, hyst = +3.0°C)
(crit = +105.0°C, hyst = +5.0°C)
(emerg = +135.0°C, hyst = +5.0°C)
power1: 30.38 W (crit = 350.00 mW)

Dit is in idle (gewoon browsen op tweakers)

Kan dit zijn doordat ik de koelpasta heb vervangen maar niet goed - en/of te weinig? Of heeft dit met iets anders te maken?

Grt Max

EDIT: Als hij te warm wordt, start de computer opnieuw op? Dus als ik een spel ga spelen bijv the witcher 3, start hij opnieuw op...

[ Voor 6% gewijzigd door Max043 op 31-03-2018 12:41 ]

Beste antwoord (via Max043 op 31-03-2018 14:02)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Nemesizz

Untouchable

Kan dit zijn doordat ik de koelpasta heb vervangen maar niet goed - en/of te weinig? Of heeft dit met iets anders te maken?
Ik zou eerder de bevestiging van de koeler verdenken (niet straks genoeg vast gedraaid).

Te veel koelpasta perst er wel tussenweg (smeerboel, maar zou geen hogere temps veroorzaken),
te weinig kan bijna niet (koelpasta hoort ook eigenlijk flinterdun erop, dus te weinig zou eigenlijk betekenen dat er niks tussen zit).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:12
In idle draaien de fans op 2340RPM en is de temp alsnog 54 graden? Dat is zeker niet in orde nee. In idle verwacht je een temperatuur ergens tussen de 20-30 graden, met een fan die uitstaat of nauwelijks draait.
Waarom heb je de koelpasta van de GPU eigenlijk vervangen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Nemesizz

Untouchable

Ik zou eerder de bevestiging van de koeler verdenken (niet straks genoeg vast gedraaid).

Te veel koelpasta perst er wel tussenweg (smeerboel, maar zou geen hogere temps veroorzaken),
te weinig kan bijna niet (koelpasta hoort ook eigenlijk flinterdun erop, dus te weinig zou eigenlijk betekenen dat er niks tussen zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max043
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 12:02
Nemesizz schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 13:09:
[...]

Jep, nog ff nagekeken en de chip en de koperen plaat van de koeler zaten niet tegen elkaar gaan waardoor er niet gekoeld werd. Nadat dit samen te doen met mijn broer en stevig drukken en stevig vast schroeven werkt hij weer na behoren.

Bedankt voor het meedenken!

(kan een slotje op)_