Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internetproblemen via de kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11 14:58
Hey mensen!

Ik heb wat vreemde problemen, vooral laden van Google-websites en dumpert is soms 10+ seconden laadtijd. Dit probleem heb ik alleen met m'n pc, die bedraad vastligt aan de KPN router. Via smart tv met kabel een verdieping lager heb ik er bijvoorbeeld geen last van, ook telefoon met wifi verbinding geen enkel probleem. Dacht eerst dat het met de settings van mn pc mis was, maar inmiddels toevallig een nieuwe pc gekocht met een schone win10 en hetzelfde probleem komt weer opduiken.

Mijn huidige setup, even ter illustratie

KPN box->kabel->switch->kabel->pc en andere apparaten

Deze switch ligt er nu pricewatch: HP Enterprise V 1405-5 v2 (de v1 dan, staat niet in de pricewatch)
Kabel tussen de pc en switch is een KPN cat5e kabeltje, dus 'gigabit', heb ook een andere cat5 liggen en geprobeerd maar dezelfde problemen.

Kabel tussen de switch en de kpn box is een cat6 van allekabels, misschien de oorzaak want el-cheapo |:(

Voordat ik de trip naar een nieuwe cat6/a whatever kabelboer maak en een paar uur aan het klooien om die draad er weer door te krijgen, kan ik op een of andere manier checken of het niet de switch is? De switch is al een jaar of 10 in gebruik dus ik betwijfel het enigszins. Ik heb maar 1 switch liggen dus ik kan niet ff testen met een andere helaas.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Beste antwoord (via OverloadOfRed op 03-04-2018 21:40)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:43
Addblocker is je probleem, die vertraagt heel veel websites ontzettend.

Zelfs als hem instelt dat hij alles door moet laten vertraagt hij nog heel erg.

Daarom werkt speedtest en ook downloads gewoon wel goed.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:12
Stel binnen je netwerkadapter settings de dns eens in op de dns servers van google (8.8.8.8 en 4.4.2.2 als ik me niet vergis) kijk eens of het daarmee verholpen is

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:51

lier

MikroTik nerd

Wat duurt er lang bij het laden van de pagina? Kan je (met F12) eens het netwerk monitoren? Welke resultaten krijg je op speedtest? Hoe snel gaat file transfer op je lokale netwerk?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• OverloadOfRed
shure-fan schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 12:33:
Stel binnen je netwerkadapter settings de dns eens in op de dns servers van google (8.8.8.8 en 4.4.2.2 als ik me niet vergis) kijk eens of het daarmee verholpen is
Geprobeerd op mn vorige pc zonder resultaat. Zal het nog eens proberen!
lier schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 12:34:
Wat duurt er lang bij het laden van de pagina? Kan je (met F12) eens het netwerk monitoren? Welke resultaten krijg je op speedtest? Hoe snel gaat file transfer op je lokale netwerk?
- f12 gister toevallig gechecked maar als je het bekijkt werkt natuurlijk alles prima haha. Ik zal het even in de gaten houden en hier ff een foutmelding rijtje plakken als het weer gebeurt.
- Speedtest resultaten zijn prima voor mijn verbinding, 30mb down ~10 up. (tijd dat glasvezel hier wordt aangelegd!) al heb ik het idee dat ook de speedtest af en toe blijft hangen, die visuele meter zegt waarschijnlijk weinig though. Ook gechecked met een andere speedcheck die meerdere metingen deed, daarvan bleef grappig genoeg 1 van de 5 metingen op 8mb hangen en de rest rond de 30 (down dan) maar dat kan ik niet reproduceren met een wifi verbinding.
-File transfer ga ik ff proberen, heb geen andere bekabelde apparaten dus wifi gaat daarin wel een onderdeel spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door OverloadOfRed op 31-03-2018 12:41 ]

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Heb je toevallig een koppel/verleng-stukje liggen voor ethernetkabels? Dan kun kun je de switch omzeilen. en de pc rechtstreeks aan de box hangen.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• OverloadOfRed
kendo schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 12:45:
Heb je toevallig een koppel/verleng-stukje liggen voor ethernetkabels? Dan kun kun je de switch omzeilen. en de pc rechtstreeks aan de box hangen.
Goed idee, maar helaas ook niet!

Plakje van een google search en een youtube load van net, een paar errors komen wss door adblocker maar de deprecation errors zijn wel vreemd. Even snel gegoogled maar kom alleen maar codeur-level shit tegen van google die vermelden dat de site in kwestie dit zelf moet oplossen. Vreemd dat youtube(google dus) het zelf niet zou hebben gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/T49QUlS.png

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Heb je het probleem alleen in Chrome of ook in andere browsers?

Acties:
  • Beste antwoord

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:43
Addblocker is je probleem, die vertraagt heel veel websites ontzettend.

Zelfs als hem instelt dat hij alles door moet laten vertraagt hij nog heel erg.

Daarom werkt speedtest en ook downloads gewoon wel goed.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1