Accounts everywhere

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmera99
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-02 09:14
Door de jaren heen heb ik bij veel websites een account aangemaakt. Ook sites waar ik na éénmalig gebruik nooit of zelden meer terug kom. Mede gezien de wachtwoorden-discussie wil ik die accounts helemaal laten vervallen. Ik zie echter nooit de optie: royeer mijn account (+ de data). Moet je dat dan elke keer aan de eigenaar/beheerder van de site vragen? En is die gehouden om aan je verzoek gevolg te geven, ook als de site in een ander land is?

Benieuwd naar uw reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-10 11:15
Je moet dit inderdaad aankaarten bij de eigenaar/beheerder. De nieuwe eu wetgeving (gaat 25 mei in? ) vermeld nadrukkelijk dat het van toepassing is op burgers in de EU. Waar de informatie opgeslagen is maakt niet uit. Jij als EU burger kan het verzoek sturen je informatie te vergeten en dit moeten ze honoreren.

https://autoriteitpersoon...g/rechten-van-betrokkenen (Het recht om vergeten te worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:32
Itrme schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:40:
Je moet dit inderdaad aankaarten bij de eigenaar/beheerder. De nieuwe eu wetgeving (gaat 25 mei in? ) vermeld nadrukkelijk dat het van toepassing is op burgers in de EU. Waar de informatie opgeslagen is maakt niet uit. Jij als EU burger kan het verzoek sturen je informatie te vergeten en dit moeten ze honoreren.
Het is een Europese wetgeving. Denk je dat landen buiten Europa hierom geven? ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:04
Hahn schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:44:
[...]

Het is een Europese wetgeving. Denk je dat landen buiten Europa hierom geven? ;)
Wel als ze in de EU zaken willen blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-10 11:15
Hahn schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:44:
[...]

Hoe ze het gaan afdwingen is een ander verhaal. Boetes van 4% van het jaarlijks inkomen of een vast bedrag, net welke hoger is was het plan.

De GPDR is een wetgeving die moet voorzien in de digitale rechten van de EU burger. Of een bedrijf gevestigd is buiten de EU maakt in theorie niet uit. In de praktijk zal je je inderdaad moeten afvragen of dit wel gaat werken. Dergelijke boetes zullen op bepaalde bedrijven weinig indruk maken. Grote bedrijven (bijv, Microsoft, Apple) die wel degelijk grote afzet hebben in de EU zullen zich eerder geroepen voelen om zich aan de wetgeving te houden als een random webshop uit China waarvan je niet eens weet wie nou verantwoordelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmera99
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-02 09:14
@Itrme

Duidelijk, bedankt. Ik ga er mee aan de slag. Mocht ik "rare" reacties krijgen, meld ik me weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@timmera99 die komen er misschien wel ;)
Als ontwikkelaar en eigenaar van wat websites heb ik de discussie vaak gevoerd.
Stel, jij hebt in een forum (zoals nu) berichten gepaatst.
Als jij mij verplicht om jouw berichten te vergeten krijg je natuurlijk een heel raar topic.
Probeer dit topic maar eens te lezen zonder jouw posts en vraag je af als ontwetende wat er gebeurt.
timmera99 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:29:
Ik zie echter nooit de optie: royeer mijn account (+ de data).
En omdat ik jou nu quote is het al niet meer mogelijk om al jouw "data" te verwijderen 8)7

Ik kan natuurlijk wel al jouw andere data verwijderen zoals:
  • e-mailadres
  • NAW gegevens
  • Niet publieke gevens zoals: privé berichten, inlog geschiedenis, etc.
Maar dus niet:
  • facturen (moeten verplicht 7 jaar bewaard worden)
  • publieke berichten volledig (alleen veranderen in "verwijderd door admin")

[ Voor 21% gewijzigd door DJMaze op 31-03-2018 15:12 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1