lekstroom? spannning tussen spoelbak en vaatwasser!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:45
Ik heb een aantal weken geleden een nieuwe vaatwasser geplaatst. Nu merk ik dat als ik de vaatwasser en de spoelbak tegelijkertijd aanraak onder stroom(geen zware schok maar een nogal onprettig tintelend gevoel, niet die beeldbuis die ik wel is heb geraakt.......)kom te staan.

Ik heb een bestaand stopcontact verlegd, en terwijl ik dit typ bedenk ik dat misschien een aarde draad is losgeschoten. Kan dit het probleem veroorzaken?
Het was nogal prutsen in de lasdoos.

Beste antwoord (via ebk71 op 31-03-2018 14:46)

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:08
Ik had hetzelfde vorige week zie het grote elelktro topic.

Alle reacties

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-11 22:43
Grote kans dat de boel niet geaard is. Heb je wel aardlekschakelaars? Anders kon de tinteling nog wel eens vervelend worden.

Acties:
  • Beste antwoord

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:08
Ik had hetzelfde vorige week zie het grote elelktro topic.

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:54
Ik merk exact hetzelfde als ik mijn laptop aansluit op een niet geaard stopcontact. Weet je zeker dat je stopcontact geaard is?

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:33
ebk71 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:21:
Ik heb een aantal weken geleden een nieuwe vaatwasser geplaatst. Nu merk ik dat als ik de vaatwasser en de spoelbak tegelijkertijd aanraak onder stroom spanning (geen zware schok maar een nogal onprettig tintelend gevoel, niet die beeldbuis die ik wel is heb geraakt.......)kom te staan.

Ik heb een bestaand stopcontact verlegd, en terwijl ik dit typ bedenk ik dat misschien een aarde draad is losgeschoten. Kan dit het probleem veroorzaken?
Het was nogal prutsen in de lasdoos.
ff aangepast voor je O-)

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:14
Je spoelbak/waterleiding is ook geaard?

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:44
Is je meterkast wel geard?
Even je WCD's meten tussen 0 en aarde en fase en aarde

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:45
aardepennen in wcd bleken niet goed contact met de stekker te maken. Dus pennen wat uitgebogen en toen was het opgelost....... bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1