Toon posts:

Radio probleempje...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal..
Ik zit met een probleem met mijn radio...
Misschien dat iemand van hier mij wel kan helpen.
Ik heb me radio netjes gemonteerd en aangesloten alleen hij onthoud totaal geen enkele gegevens.
Ik weet dat je de gele en rode draad dan moet omwisselen alleen dit geeft ook niet het gewenst effect.. dan blijft de radio aan..

Gaat om een Xtrons radio...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn radio blijft ook aan als ik de rode draad aansluit op mijn CV-ketel...

Even serieus; moeten we uit de summiere info nu halen welk type radio je hebt, op welk snoer of ander apparaat je dat ding wil aansluiten en waarom je nog niet met de fabrikant of verkoper hebt gebeld of gemaild?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Een autoradio, toch zit daar de oplossing die je noemt.

Je hebt 12v continue
en
12v geschakeld.

Je auto radio wil 12v continue voor het geheugen
12v geschakeld (switched) om aan te gaan
en aarde (zwart)

Wat je moet doen is even iemand met een voltmeter vragen. geel = continue en rood is geschakeld. Meestal dan, kleur is niet heilig want iedere vorige eigenaar van de auto kan maar wat gedaan hebben met de auto.

Kan best zijn dat op een van de draden helemaal geen spanning aanwezig is.

Wat je nu moet vastellen, heb je 12v geschakeld. Contact aan en uit. Heb je 12v continue, die dien je altijd te meten.

Ik denk dat beide 12v geschakeld (switched) geven, waardoor je radio niks zal onthouden.

Wel meten op de iso stekker, niet op de radio stekker waar je eventueel rood en geel hebt gewisseld met de 2 losse stekkers.

[ Voor 14% gewijzigd door sugarlee89 op 31-03-2018 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sugerlee89, bedankt voor je reactie.. Alleen het rare is dat het probleem niet voorkomt bij een andere radio.. Vandaar mijn vraag..