Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:45
Ik heb deze wekker van Hema sinds 4 maanden maar ik merk dat hij steeds zachter rinkelt zo rond de 55 decibel. De batterij heb ik al met een nieuwe vervangen, volgens de multimeter geeft het 1,4 volt

Weten jullie hoe ik het geluid weer weer luider kan maken?
Ben ondertussen iets te vaak verslapen na weinig nachtrust :z :-(

https://streamable.com/c275v

[ Voor 22% gewijzigd door Ketho op 30-03-2018 20:05 ]

Beste antwoord (via Ketho op 02-04-2018 23:52)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45
sanzut schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 23:46:
Er is geen Mevr. Ketho due hier wel wakker van wordt en je uit je bed schopt met die herrie? Als die er wel is maar eerder opstaat misschien samen opstasn?
Dat is geen oplossing, maar een workaround, die al niet meer werkt als de partner bijvoorbeeld een keer niet thuis slaapt.

Maar we hebben het hier over een wekker van €8,50... Tenzij je echt heel erg op de centen moet zitten, zou ik zeggen kijk naar een andere wekker. Of zet je mobiele telefoon als backup.

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:20
Toevallig een oplaadbare batterij?

Ps. Respect dat je hier alsnog doorheen kan slapen, ik zou dat soms ook wel willen kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:45
Geen oplaadbare batterij, nee. Had het vervangen met een alkaline batterij van Ikea
Ik ben ook slechthorend dus wakker worden is wat lastiger dan normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Damn, dat die dingen nog bestaan :D
Kijk eens ff naar de bellen zelf. Zitten die per ongeluk wat vaster? Draai er even aan, kijk of je ze wat losser kunt zetten, dan zou de bel wat luider moeten worden (want metaal minder strakker dus minder gedempt). Als het werkt simpele fix. Vergelijk het met het vasthouden van de bellen terwijl ie rinkelt, hoor je ook bijna niets.

Verder: al eens een lichtwekker geprobeerd ter ondersteuning, naast de bellenwekker? En hebben ze bij een speciale winkel niks? Je zult niet de enige zijn met dit probleem lijkt me :)
Tot slot: ben blij dat ik niet naast je woon :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kopman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-06-2020
De wekker in een soepbord leggen... geeft veel extra herrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
kopman schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 23:40:
De wekker in een soepbord leggen... geeft veel extra herrie.
wel wat bestek er bij

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:35

sanzut

It's always christmas time

Er is geen Mevr. Ketho due hier wel wakker van wordt en je uit je bed schopt met die herrie? Als die er wel is maar eerder opstaat misschien samen opstasn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 22:07
Ik zou inderdaad kijken of die bellen wat losser kunnen. Misschien kun je het klepeltje nog iets langer maken? Verder kun je er niet heel veel aan doen ben ik bang, ik denk niet dat ie harder gaat slaan van een andere batterij, bovendien is ie daar niet op gemaakt.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Denk dat de materialen waarvan de bellen en de klepel gemaakt zijn, van kwalitatief uitermate teleurstellende kwaliteit zijn. De bellen deuken in, het klepeltje krijgt minder amplitude, daarom wordt-ie steeds zachter. Deurbellen zitten vaak a-centrisch gemonteerd, zodat je door de bel te draaien het volume kunt regelen. Dat zou je bij je wekker ook kunnen proberen. Of anders gewoon brute forcen; de bellen een beetje naar binnen buigen, zodat ze weer dichter bij de klepel komen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45
sanzut schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 23:46:
Dat is geen oplossing, maar een workaround, die al niet meer werkt als de partner bijvoorbeeld een keer niet thuis slaapt.

Maar we hebben het hier over een wekker van €8,50... Tenzij je echt heel erg op de centen moet zitten, zou ik zeggen kijk naar een andere wekker. Of zet je mobiele telefoon als backup.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:21

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Wekker met vibratie-functie? Ik ben doof, en die dingen zijn geweldig. :P Als je gehoorverlies ernstig genoeg is, zou je misschien zelfs zo eentje via de verzekering kunnen regelen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 17:28

Xanax959

relax...

Ik had ooit een hema wekker, maar die was idd van dikker metaal en geheel mechanisch. Door het draaien van de excentrisch gemonteerde bellen kon ik het geluid afgrijselijk hard krijgen. Ik zie wel van die nieuwe "balance time" wekkers maar ik weet niet of dat stevig genoeg spul is, moet je toch de tweedehands kant op.
https://link.marktplaats.nl/m1270426167

https://link.marktplaats.nl/m1267634259

https://link.marktplaats.nl/m1264416680

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:28
Als er een veer in het mechanisme zit de veer wat strakker zetten?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Knielen schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 20:44:
Toevallig een oplaadbare batterij?

Ps. Respect dat je hier alsnog doorheen kan slapen, ik zou dat soms ook wel willen kunnen
Je kan aan het geluid gewend raken, dan is een wekkerradio wel handig.
Een keer sliep ik door de wekkers heen en werd ik wakker van de buurman die riep: "ZET DIE WEKKER UIT!" :P
Pagina: 1