Toon posts:

Hoe 433mhz codes/protocollen genereren/inleren.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond mensen.

Sins kort hou ik mij bezig met het automatiseren van mijn huis.
Dank zei de cheap ass sonoff wil dat goed lukken.

Dank zij de bridge van sonoff
Maar ik ben toch meer gaan experimenteren met de 433mhz..

Ik heb 433mhz schakelaar's gekocht (van oom Ali) om diverse lampen te willen aansturen. Nu blijkt al dat de schakelaar's nog leeg zijn van code en nog ingeleerd moeten worden.

Nu ben ik nog echt groen/vers in het hele 433mhz gebeuren. Vandaar dat ik jullie de volgende vragen stel.

1. Hoe kan ik aan die codes komen?
2. Kan ik die codes ook zelf genereren en hoe ?

Alvast bedankt 😀

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Deze 433mhz set en een esp8266 (of arduino) en je kunt ze uitlezen en versturen.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt het uit lezen is geregeld... Althans word even stoeien met een Arduino maar ik hou wel van een uitdaging.

Maar ge kan ik aan die codes/protocollen komen. Want heb nog altijd 2 legen schakelaar's 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ik had zelf nog twee setjes van dit soort liggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzExWDcyNg==/z/RBMAAOSw8axaThl3/$_84.JPG

Ik heb het protocol dmv een arduino geanalyseerd (rc-switch library, example ReceiveDemo_Simple werkt prima om codes te ontvangen) en vervolgens een routine geschreven waardoor ik die switches kan aansturen.

Er hangt hier nu een esp8266 die ik via mijn google home aanstuur (blynk, IFTTT).

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat setje heb ik ook nog liggen kost ook maar een paar eurotjes... Sonnof brige kan ik ze niet mee uit lezen... Maar denk dat eerst maar eens een Arduino ga aanschaffen en dan hopen dat de code van die schakelaar kan gebruiken en dan weer in een de 433mhz wand schakelaar leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
@Verwijderd Dit setje werkt dus niet met een Sonoff Brigde? Klopt dat? Dit klopt blijkbaar. Sonoff Bridge heeft geen support voor 'rolling code' en blijkbaar maakt deze set daar gebruik van: https://arduinodiy.wordpr...-system-for-your-arduino/

@Emmeau Heb je misschien een link naar een handleiding? Wil graag bovenstaand setje besturen met Google Home en dacht in eerste instantie aan een Sonoff Brigde. Maar heb ook nog enkele RPI in gebruik die ik ook hiervoor zou kunnen gebruiken i.c.m. zo'n goedkope transmitter/receiver?

[ Voor 22% gewijzigd door Freakster86 op 30-04-2018 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 19:28
Hier is een software applicatie om het 'RF signaal' op te nemen met verschillende SDR trans-/receivers, en de bitjes te analyseren:

https://github.com/jopohl/urh

Op YouTube heeft deze persoon ook 4 tutorial video's waarin het programma uitgelegd wordt hoe er mee te werken. YouTube: Johannes Pohl
Pagina: 1