Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sjjeek
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-11 10:53
Beste Tweakers,

Sinds deze week start mijn pc niet meer op. Na 3 jaar trouwe dienst lijkt het beestje te zijn overleden maar is er nog hoop?

Er komt een tikkend geluid uit het moederbord wat voorheen niet voorkwam, wanneer ik hem opstart gaat alles wel aan; het licht op het moederbord; de kastkoelers en de cpu koeler. Heb al een andere voeding gecheckt en deed hetzelfde. Hij doet helemaal niks, ook niet wanneer ik niks aansluit; geen videokaart; geen ssd etc. Doet hij nog steeds niks.

Zonder geheugen begint de pc alleen maar te piepen, daar schiet ik ook niks mee op. Ander geheugensetje heb ik ook gepropeerd, zelfde probleem.

Echter wanneer ik een biosreset doe krijg en hem daarna weer opstart krijg ik een paar seconden een muissymbool en gigabyte te zien en daarna valt hij weer op en begint het bovenstaande weer opnieuw; het tikken van het moederbord. Na de biosreset heb ik het tikkende geluid niet meer en lijkt hij in de eerste instantie normaal op te starten.

Is er een mogelijkheid om de bios compleet te resetten of kan ik nog iets anders proberen? Het gaat om de volgende setup:

Gigabyte G1 sniper B5
Intel i5 4460
Crucial Ballistix blt2c4g3d1608et3lx0ceu
XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze
Crucial MX100 256 gb

Met vriendelijke groet,
Jacob

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:01

rdejongjr

Gnome

Ik heb redelijk wat gigabyte bordjes met deze kwaal gezien, bij de "eerste" boot na het volledig resetten wel een gedeelte van de bios weergeven en vervolgens niets meer behalve een klikkende pc speaker om de x seconden.

Destijds nooit wat mee ondernomen (hoppa retour gigabyte ermee)

wellicht kun je het bord forceren om de 2e bios chip te pakken ipv nr 1;
https://superuser.com/que...m_campaign=google_rich_qa

Als je de backup bios kan starten kun je daarna de bios opnieuw flashen

• sjjeek
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-11 10:53
Heb alle 3 opties die daar beschreven staat geprobeerd en niks werkte. Helaas, denk dat hij dan is afgeschreven.