Beste Tweakers,
Zeker ben ik niet of ik dit in de juiste categorie heb geplaatst, desalniettemin heb ik een vraag waar ik al een redelijke tijd mee stoei.
Excel is prachtig, maar ik krijg het niet voor elkaar om via een formule meerdere criteria aan te geven in eenzelfde criteria bereik. Ik zal dit nader uitleggen.
Op dit moment gebruik ik een formule die hier op lijkt:
Mocht dit niet mogelijk zijn, dan heb ik pech en ga ik maar omslachtig te werk. Mocht dit wel mogelijk zijn, dan hoor ik dit uiteraard graag! Ik hoop dat iemand mij kan helpen en een makkelijkere oplossing heeft.
Alvast bedankt!
Zeker ben ik niet of ik dit in de juiste categorie heb geplaatst, desalniettemin heb ik een vraag waar ik al een redelijke tijd mee stoei.
Excel is prachtig, maar ik krijg het niet voor elkaar om via een formule meerdere criteria aan te geven in eenzelfde criteria bereik. Ik zal dit nader uitleggen.
Op dit moment gebruik ik een formule die hier op lijkt:
Terwijl ik hem liever op deze manier zou willen zien:Voorbeeld 1
=SOMMEN.ALS(mutaties[bedrag];mutaties[categorie];"Secundaire uitgaven")+SOMMEN.ALS(mutaties[bedrag];mutaties[categorie];"Incidentele uitgaven")
Mijn vraag is: Is er daadwerkelijk een oplossing die er voor kan zorgen dat ik bijvoorbeeld in eenzelfde formule, zonder een hele formule met veel zoekopdrachten te moeten herhalen, naar meerdere criteria kan zoeken in eenzelfde criteria bereik zoals ik hier heb laten zien in Voorbeeld 2?Voorbeeld 2
=SOMMEN.ALS(mutaties[bedrag];mutaties[categorie];"Secundaire uitgaven","Incidentele uitgaven")
Mocht dit niet mogelijk zijn, dan heb ik pech en ga ik maar omslachtig te werk. Mocht dit wel mogelijk zijn, dan hoor ik dit uiteraard graag! Ik hoop dat iemand mij kan helpen en een makkelijkere oplossing heeft.
Alvast bedankt!