Toon posts:

mobo stuk na instal 2dehands k6-2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een pcbeurs kocht ik een 2dehands k6-2 voor fl 25,-. Nadat ik het ding op een oud mobotje zette (na eerst de voltages goed ingesteld te hebben) hoorde ik slechts een kort gezoem. Nadat ik de oude cpu terugzette bleef het systeem dood. Zou deze CPU heel erg dood zijn en in zijn val de mobo meegenomen hebben. Denken jullie dat het handig is om de cpu te proberen op nog een moederbord? Het slachtoffer zou deze keer een tx97 worden :?

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Misschien geen anti-statisch bandje gebruikt?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf niet onvoorzichtig met de cpu geweest, maar waarschijnlijk de verkopers wel. Het was immers een tweedehansje. Mischien moet ik mijn vraag wat duidelijker stellen: Kan een kapotte cpu het mobo kapot maken?

Verwijderd

heb zelf een p3 650 gekocht voor F25 op een beurs en getest in een bx133-raid mobo. Bij opstarten rook ik een brandlucht, alles uitzetten, p3 700 erin en mobo werkt gewoon. Als je cpu echt dood is dan moet je mobo gewoon nog werken.

Verwijderd

ik denk niet dat een kapotte proc een mobo in zijn val mee kan nemen. Als een proc kapot is dan is er vrijwel altijd ergens iets los gegaan in de proc. En volgens mij de enige mogelijkheid dat je proc je mobo molt is als er ergens een nieuwe verbinding moet zijn gemaakt in de proc, maar die kans is HEEL ERG klein denk ik.

p.s. ik heb nog wel een paar k6/2's liggen, het zijn mobile's maar ze doen het zeer zeker in desktops, ze zijn alleen wat zuiniger. je kunt ze zo gratis bij me op komen halen (moet nog ff kijken wat ik heb, maar ik heb in iedergeval nog een 400 en een 300, en ook nog een p200mmx die ik uit mijn eigen laptoppie gesloopt heb.)