Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

budget pc +- 800 euro

Pagina: 1
Acties:

• rjmno1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-08 23:32
ik ga een nieuwe computer kopen in de maand mei, en ik wilde langs deze weg vragen of er een systeem is die kan kwa hardware tippen aan de mijn beoogde medion pc.
Bij deze desbetreffende pc zit ook nog windows 10 bij en heeft een Pentium 8400 met 6 kernen.
Bovendien zit er een 1050 ti bij en een ssd van 128 gb.Kunnen me julie een vergelijkbaar systeem opzoeken met dezelfde prijsklassen?Bovendien weet ik niet wat sneller is wat processor betrefd.
Wat is nu een snellere processor? de 8400 serie of een 7400 serie?wat in het verschil?
Of is het verschil verwaarloosbaar en hoeveel kernen heeft die 7 serie processor van intel?

dus ik zoek een huis tuin en keuken systeem met de hoogst mogelijke componenten voor een redelijke prijs 800 euro is het maximaal budget wat ie mag kosten, er hoeft geen randapperatuur bij ook geen toetsenbord of muis
computer wat ik denk dat het beste voor mij is:

https://www.medion.com/nl...-gaming-pc-410022112.html

Mijn vraag zijn er vergelijkbare modellen van andere merken in dezelfde prijsklassen?
budget of gaming pc mag ook.
Wat ga ik doen met die nioeuwe pc: ik ga er mee internetten en zelf gemaakte films omzetten, en af en toe
een spelletje spelen.

Met vriendelijke groet: rjmno1 :)

[ Voor 6% gewijzigd door rjmno1 op 30-03-2018 17:26 ]

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:21
het is geen 1050ti maar een gewone 1050 met maar 2GB geheugen.

Het helpt als je even het lijstje met vragen invult dat in de template staat als je een niewe topic opent. Als je zelf bouwt kan je altijd betere kwaliteit onderdelen krijgen voor dezelfde prijs maar moet je hem wel in elkaar zetten zelf.

De vragen over intel 7400 vs 8400 zijn met google heel makkelijk op te lossen. Simpelweg staat het eerste cijfer voor de generatie en het tweede nummer voor het model binnen die generatie. In beide gevallen is hoger altijd beter.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:24

br00ky

Moderator Harde Waren
rjmno1 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:24:
Kunnen me julie een vergelijkbaar systeem opzoeken met dezelfde prijsklassen?
En jij dan? Nu leg je de bal meteen bij ons neer.
Bovendien weet ik niet wat sneller is wat processor betrefd.
Wat is nu een snellere processor? de 8400 serie of een 7400 serie?wat in het verschil?
Of is het verschil verwaarloosbaar en hoeveel kernen heeft die 7 serie processor van intel?
Dit kan je prima met Google vinden :).

En waarom een prebuild? Bouwen is geen rocket science...

• rjmno1
br00ky schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:34:
[...]

En jij dan? Nu leg je de bal meteen bij ons neer.

[...]

Dit kan je prima met Google vinden :).

En waarom een prebuild? Bouwen is geen rocket science...
ik wil niet bouwen meestal zit er geen windows erbij en die moet ik er zelf ook nog erbij betalen laat maar aan julie reacties te zien hoeven julie er niet op te reageren.
mijn vraag was dus ook wat is het verschil van die processors is die 8400 sneller als die 7400.
Ik wil zelf niet bouwen en aangezien ik dat niet wil dan moet ik er ook voor betalen.
Het budget is max 800,00 euro en geen pfenning meer.

ik hoop julie voldoende te hebben geinformeert.

[ Voor 24% gewijzigd door rjmno1 op 30-03-2018 19:43 ]

• troy417
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-11 21:49
Er wordt wel verwacht dat je eerst zelf een poging doet een lijstje samen te stellen, gewoon de handleiding volgen

• Zanamama
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-04-2023
rjmno1 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:35:
[...]

mijn vraag was dus ook wat is het verschil van die processors is die 8400 sneller als die 7400.
Zoals hierboven al aangegeven is, vindt je het antwoord op die vraag zo op google.
Men zit hier op het forum uit eigen vrije wil. Dus men verwacht hier ook dat je op z'n minst je eigen verdiept in de basis. En nee die is niet zo heel ingewikkeld maar je moet het wel even doornemen ;)

Tip: google op 7400 vs 8400 en je zult snel genoeg je antwoord vinden

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:39
rjmno1 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:24:
ik wil niet bouwen meestal zit er geen windows erbij en die moet ik er zelf ook nog erbij betalen laat maar aan julie reacties te zien hoeven julie er niet op te reageren.
Ik wil zelf niet bouwen en aangezien ik dat niet wil dan moet ik er ook voor betalen.
Het budget is max 800,00 euro en geen pfenning meer.
Verschillen tussen de 7400 en 8400? er zit een vergelijk functie in de pricewatch.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1051079;699807/
ik hoop julie voldoende te hebben geinformeert.
Helaas. Wat verwachten we van jou? DAA beleid en Handleiding Pricewatch
Zelfbouw hoeft niet, dat kun je ook de leverancier laten doen. Jouw keuze.

huis-, tuin- en keuken pc max 800,- ? U vraagt, wij draaien: pricewatch: Raspberry Pi 3 Model B+
Zo werkt het helaas niet. Je zal er wat moeite voor moeten doen

je hebt in 2017 ook een topic geopend hiervoor. desktop systeem 800 euro
Wat heb je daar zelf inmiddels van opgestoken? Ook daar hanteer je het DAA beleid niet zoals is aangegeven.

Dus, pas je openingspost eens aan, geef duidelijk je wensen/eisen aan (ook van je software), maak zelf een opzetje met wat je zelf in de tussentijd geleerd hebt. Het is juist leuk om te zien dat er iemand werk maakt van zijn post en laat zien wat hij/zij zelf al geprobeerd heeft. Dan heb je een basis om verder te gaan en te leren.

Wil je dat niet? Ga dan gewoon naar een pc zaak.

Als je verwacht dat men de moeite voor je neemt, moet je dat zelf eerst ook doen.

• LucaDeTweaker
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-04-2020
Je wilt niet zelf bouwen omdat je dan windows zelf moet betalen,
Je weet dat zelf bouw vele malen goedkoper is en windows letterlijk maar 30 euro kost right?

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-11 16:17
LucaDeTweaker schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 23:00:
Je wilt niet zelf bouwen omdat je dan windows zelf moet betalen,
Je weet dat zelf bouw vele malen goedkoper is en windows letterlijk maar 30 euro kost right?
Hier sluit ik me bij aan. Het bespaart meestal, zelfs nu met de idiote prijzen nogsteeds, kan je nog veel besparen. Zeker als je niet bang bent om via Tweakers o.i.d. een GPU via vraag en aanbod te halen. Dat scheelt al snel een paar tientjes ;)

• rjmno1
Brutal1ty schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:52:
[...]

Hier sluit ik me bij aan. Het bespaart meestal, zelfs nu met de idiote prijzen nogsteeds, kan je nog veel besparen. Zeker als je niet bang bent om via Tweakers o.i.d. een GPU via vraag en aanbod te halen. Dat scheelt al snel een paar tientjes ;)
Ik heb een vergelijkende topic gezien hier op het forum wat processors betrefd, en die 8400 presteerd genoeg en doet bijna niet onder dan een 7700 x dus de keuze is gemaakt het word die medion pc.
Ik weet wat jullie bedoelen met zelfbouw, je kiest zelf de componenten alleen al de moederbord-keuze
is heel erg belangrijk ik zou dus altijd voor asus keizen, maar als ik zelf alles doorbereken dan ben ik meer kwijt als ik alles laat samenstellen.Het word dus die medion met 8400 processor en 8gb geheugen 2gb 1050.Ik had in de revieuw gelezen dat die 8400 best goed presteert en doet niet onder voor vergelijkbare i7 processors in bijna dezelfde prijsklassen.Enne bij die medion zit windows 10 er ook bij de keuze is gemaakt er kan een slotje erop moderator?

bedankt voor julie reacties. :)

[ Voor 4% gewijzigd door rjmno1 op 01-04-2018 14:32 ]

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-11 16:17
rjmno1 schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:30:
[...]

Ik heb een vergelijkende topic gezien hier op het forum wat processors betrefd, en die 8400 presteerd genoeg en doet bijna niet onder dan een 7700 x dus de keuze is gemaakt het word die medion pc.
Ik weet wat jullie bedoelen met zelfbouw, je kiest zelf de componenten alleen al de moederbord-keuze
is heel erg belangrijk ik zou dus altijd voor asus keizen, maar als ik zelf alles doorbereken dan ben ik meer kwijt als ik alles laat samenstellen.Het word dus die medion met 8400 processor en 8gb geheugen 2gb 1050.Ik had in de revieuw gelezen dat die 8400 best goed presteert en doet niet onder voor vergelijkbare i7 processors in bijna dezelfde prijsklassen.Enne bij die medion zit windows 10 er ook bij de keuze is gemaakt er kan een slotje erop moderator?

bedankt voor julie reacties. :)
De i5 8400 is ook een beest! Die ga ik ook gebruiken voor de nieuwe PC voor mijn vriendin O-) Heel veel plezier er mee! _/-\o_ :D

• rjmno1
Brutal1ty schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:53:
[...]

De i5 8400 is ook een beest! Die ga ik ook gebruiken voor de nieuwe PC voor mijn vriendin O-) Heel veel plezier er mee! _/-\o_ :D
ja het is een 6 core cpu, bedankt brutality. :)Veel plezier ermee.

[ Voor 3% gewijzigd door rjmno1 op 01-04-2018 15:11 ]

Pagina: 1