Pro-EU modereren in FP topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 12:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
In deze dus: nieuws: EU dreigt 300.000 .eu-domeinen van Britten te schrappen wegens Brexit

Wordt duidelijk gemodereerd met een Pro-EU insteek.

Gaan reacties een beetje richting anti-EU dan meteen een -1 (nee, dit gaat niet over alle -1's).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Noem eens concrete voorbeelden, als je wilt? Want de meeste -1's die ik zie zijn -1's voor de volgende zaken:

- hoop getroll / op de man spelen
- reacties over moderaties en complottheorieren over moderaties

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:05

Kheos

FP ProMod
i2Paq schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:19:
In deze dus: nieuws: EU dreigt 300.000 .eu-domeinen van Britten te schrappen wegens Brexit

Wordt duidelijk gemodereerd met een Pro-EU insteek.

Gaan reacties een beetje richting anti-EU dan meteen een -1 (nee, dit gaat niet over alle -1's).
post eens wat ontrechte -1 moderaties?
en waarom een apart topic? hier hebben we toch al een topic voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik vond eerder op de dag ook de moderatie opvallend Pro-EU. Na verloop van de dag is het wat meer gebalanceerd geworden, maar vond het toch ook wel erg vreemd dat alles wat ook maar een beetje anti-EU was direct volop omlaag gemod was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:13

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Kheos schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 20:10:
[...]

post eens wat ontrechte -1 moderaties?
en waarom een apart topic? hier hebben we toch al een topic voor?
Een eigen topic is gemakkelijk voor het overzicht, dus dat mag gewoon. Zoveel topics hebben we hier in Frontpagemoderatie toch niet. :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Ik heb eigenlijk geen zin in "kijk eens naar deze post of deze post" die een -1 krijgen.

Als jullie het zelf niet zien dan verschillen we nu al van mening en ik ga niet "welles"& "nietes" roepen hier.

Voor mij is het duidelijk dat negatieve EU post worden gedownmod en dat zegt mij genoeg.

En waarom een eigen topic: Wat Dirk zegt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik ben er eerder vanochtend nog eens doorheen gelopen, en ik zie niet echt wat jij beschijft. Zat kritische posts die netjes op +1 staan.

Enige wat op de -1 staat zijn de echte trolls etc. En op 0 de offtopic en inhoudelijk onjuiste zaken.

Hier en daar misschien een enkele reactie waarover te discussieren is, maar ja, als je die niet wil aangeven/benoemen, kunnen we daar 0,0 mee natuurlijk.

Al met al denk ik dat er niks aan de hand is is in die nieuwspost.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 12:54:
Ik ben er eerder vanochtend nog eens doorheen gelopen, en ik zie niet echt wat jij beschijft. Zat kritische posts die netjes op +1 staan.

Enige wat op de -1 staat zijn de echte trolls etc. En op 0 de offtopic en inhoudelijk onjuiste zaken.

Hier en daar misschien een enkele reactie waarover te discussieren is, maar ja, als je die niet wil aangeven/benoemen, kunnen we daar 0,0 mee natuurlijk.

Al met al denk ik dat er niks aan de hand is is in die nieuwspost.
Tja, daar gaan we al.

Wat jij dus afdoet als trollen vindt ik een bijdrage aan de discussie.

Wat jij afdoet als trollen is in alle gevallen een niet Pro-EU opmerking.

Catch my drift?

Maar zoals ik al zei, Pro- EU modereren ten top :r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:30
i2Paq schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:52:
[...]

Tja, daar gaan we al.

Catch my drift?

Conclusie. Je bent zelf een troll. Verwijder je account als je niet tegen neutraal nieuws kan en ga lekker GS volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Philip Ross schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 18:05:
[...]

Conclusie. Je bent zelf een troll. Verwijder je account als je niet tegen neutraal nieuws kan en ga lekker GS volgen.
Over trollen gesproken.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:49
zonder concrete voorbeelden vind ik t voorbarig om conclusies te trekken... dus welke post vind je geen troll maar een bijdrage?

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Heb m doorgespit, deze 2 zouden op 0 mogen.
DesertFoxNL
@Maurits van Baerle • 30 maart 2018 15:33

theobril [Tweakers Hero]
@Darkstriker • 31 maart 2018 00:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Als je op het tijdstip van een reactie klikt, krijg je een linkje naar de reactie. Zou het wat makkelijker maken. :)

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:23
i2Paq schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:52:
[...]

Tja, daar gaan we al.

Catch my drift?

Je wilt een discussie starten maar je wil niet met concrete voorbeelden komen... laat dus staan onderbouwen waarom je vind dat het onterecht is. Wat wil je dan precies bereiken? Het doel van dit topic gaat daardoor geheel verloren... daar maak ik dan van dat je eigenlijk geen goede onderbouwing hebt en/of je misschien eerst beter even een paar keer had mogen ademhalen voordat je dit topic begon.

Het is heel makkelijk zomaar iets te roepen... dan te zeggen 'catch my drift' (eh nee) om daarna nogmaals je statement te herhalen... kortom, eigenlijk ook een -1 waardering op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
ik snap nog altijd eerlijk gezegd niet waarom we dit in een aparte topic doen.
als er inderdaad concrete voorbeelden waren, en het waren er een heleboel snap ik dat je daarvoor tijdelijk een apart topic opent om dat apart wil houden omdat dat vlotter/makkelijker werkt.
maar nu hebben we een topic waarbij enkele 'een gevoel' hebben en daar moeten we het dan maar mee doen.

de ene helft vraagt voorbeelden, en de andere helft zegt: "het is zo! als je dat niet ziet, ga ik niet in discussie treden. maar het is wel zo!"

tja... 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Kheos op 31-03-2018 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
MicGlou schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:50:
[...]

Je wilt een discussie starten maar je wil niet met concrete voorbeelden komen... laat dus staan onderbouwen waarom je vind dat het onterecht is. Wat wil je dan precies bereiken? Het doel van dit topic gaat daardoor geheel verloren... daar maak ik dan van dat je eigenlijk geen goede onderbouwing hebt en/of je misschien eerst beter even een paar keer had mogen ademhalen voordat je dit topic begon.

Het is heel makkelijk zomaar iets te roepen... dan te zeggen 'catch my drift' (eh nee) om daarna nogmaals je statement te herhalen... kortom, eigenlijk ook een -1 waardering op deze manier.
Ik heb het over het feit dat een negatieve EU-reactie direct een -1 krijgt in dat topic.
Concrete voorbeelden te over lijkt mij, anders begin ik er niet over.

En waarom een eigen topic: anders verzand het in een geheel.

Maar nogmaals; ik wilde het alleen aankaarten en als een ander een andere mening heeft over dat modereren, prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb het over het feit dat een negatieve EU-reactie direct een -1 krijgt in dat topic.
Geef dan eens een voorbeeld? Want ik herken dit dus totaal niet, maar als je er één hebt wil ik er best even naar kijken.

Er staan momenteel alleen een aantal trolls en moderatiegezeur-reacties op de -1, verder lijkt alles gewoon op het correcte niveau te staan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:13

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
i2Paq schreef op zondag 1 april 2018 @ 13:27:
Als jij niet een aantal van die voorbeelden wilt of kunt geven, dan bestaan ze blijkbaar niet... Laatste kans dus, deze discussie werkt niet zonder voorbeelden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:23
[...]

Maar nogmaals; ik wilde het alleen aankaarten en als een ander een andere mening heeft over dat modereren, prima.
Ik heb er een aantal bekeken maar ik kan mij niet vinden in wat je beweerd, ja er zijn een aantal reacties die in principe anti-eu zijn, maar ook terecht op -1 worden gezet door de verwoording die men gebruikt.

'Anders verzand het in een geheel'... door geen concrete voorbeelden te geven verzand het juist, je bent daardoor zelf groot aandeelhouder in het verzanden van een discussie die je zelf bent gestart... overigens is een mening zonder concrete onderbouwing geen echte mening, dat is gewoon zomaar wat roepen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:52
[...]

Dus je wilt alleen een discussie voeren als op voorhand het al iemand met je eens is? Aparte manier van discussiëren.

Nu is het dus: "jullie doen het verkeerd en als je dat niet inziet dan ga ik er ook geen tijd in steken!".

Gevolgd door een stekende/zeikende one liner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Aan het eerste bericht kan je al wel zien hoe uiteenlopend er gemodereerd wordt. Wellicht iets meer met gevoel dan met rationaliteit want het is gewoon een ontopic mening.

Uiteindelijk komt het allemaal wel goed, maar het neemt niet weg dat er veel 'foute' moderaties plaatsvinden.

(Gevolgd door het euvel dat sommige posters geen geduld hebben en meteen gaan klagen over de moderatie en dat wakkert de onvrede vaak alleen maar aan (ik zie dat de TS twee berichten op -2 heeft onder dat nieuwsbericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
[...]
ok, dus ik schrijf nu een scriptje dat bij elk nieuwsitem automatisch hier een nieuw topic opent met als tekst: "wauw, nieuwsitem <var_nieuwsitem> wordt slecht gemodereerd. Ik moet geen voorbeelden geven want als je dat niet ziet ga ik niet discussiëren"

top idee? 8)7
Pagina: 1