Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Jamaba
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 02-09 18:16
Mijn vraag
Hi, heb sinds een paar weken een Rode NT1-A microphone. Na heel wat testen met programma's als Audacity
en Voicemeeter lukt het me maar niet om 2 problemen op te lossen namelijk: Een enorm irritant soort radio frequentie geluid op de achtergrond wat heel erg storend is, en het feit dat de microfoon ENORM veel achtergrondgeluid oppikt. Als iemand in de woonkamer een afstandbediening neerlegt hoor ik dat enorm hard terug op mijn recordings. Mijn microfoon is aan mn laptop gekoppeld met de behringer xenyx302.

Aangezien ik redelijk nieuw ben in dit hele microfoon gebeuren hoop ik dat jullie wat tips kunnen geven in taal die ik ook begrijp en niet meet termen gaan gooien die ik na een paar weken nog niet ken ;)

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Fairy

Loves Jacqie 4 ever

Dat is een van de redenen dat veel studiomicrofoons in suspension (elastiekjes) hangen en de kabels zo worden gelegd dat ze geen trillingen oppikken.

Een goede microfoon is erg gevoelig en daardoor heb je ook de juiste omgeving nodig om op te nemen.

Ga je opnemen terwijl er een laptop of PC staat te blazen en te reutelen, dan hoor je dat ook in je opnames terug.

• Jag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:07
Een microfoon maakt geen onderscheid tussen omgevingsgeluid en hetgeen je poogt op te nemen, wat onze hersenen wel doen. Als je geluid met een mic opneemt ontbreekt de richtingsinformatie in de opname en kunnen onze hersens ook geen onderscheid meer onderscheiden.

Dat is een van de redenen dat je meestal het beste voor een close mike opname kan kiezen. Dus heel dichtbij in de mic praten :).

Een andere oorzaak van relatief harde achtergrond geluiden is overmatige (dynamische) compressie. Gebruik je een compressor? Een beetje is fijn, teveel is k*t :).

• sugarlee89
  • Registratie: november 2016
  • Niet online
Heb je een andere interface ter beschikking. Liefst iets professioneler dan een behringer (sorry behringer). Dan kun je de mike uitsluiten. Anders alle gain laag en limiter on, mits dat er uberhaupt op zit op de behringer.

Heb zelf een 4 kanaals ouderwets menpaneeltje van behringer en als ik alles vol open gooi (normale line in, geen mikes, die gebruik ik niet) hoor ik flink ruis wat ik bij mijn nog oudere yamaha mengpaneel (1998 bouwjaar) niet hoor.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True