Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborius
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-01-2023
Goedemiddag,

Ik heb hier al rond zitten kijken naar soortgelijke situaties, en heb ook op de belastingdienst website gekeken, maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Mijn situatie is als volgt.

Ik ben 23 en ik heb een full-time baan. Hiernaast heb ik nog een youtube kanaal waar ik mee verdien doormiddel van advertenties via Adsense. Dit is sinds kort ongeveer 50% van hoeveel ik bij mijn baan verdien.

Natuurlijk geef ik dit aan bij de aangifte bij Overige inkomen. Maar hoeveel verlies ik daadwerkelijk aan de belasting? En is dit alleen 1 keer per jaar na de aangifte dat ik een groot gedeelte terugbetaal, of wordt dit al per maand gedaan?

Dat is me nog niet helemaal helder. Als er meer informatie nodig is hoor ik dat graag.

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:13

orf

Die inkomsten worden opgeteld bij je inkomsten uit loondienst en dat valt in box 1.
Hier staan de tarieven voor box 1: https://www.belastingdien...leeftijd-nog-niet-bereikt

Als je in loondienst minder dan € 54.614 bruto verdient, legt de belastingdienst je ook nog een aanslag Zvw op: https://www.belastingdien...edragen_en_aanslaggrenzen

Je betaalt de belasting nadat je aangifte hebt gedaan en je een aanslag van de belastingdienst krijgt.

Je kunt de online aangifte gebruiken om te kijken hoeveel belasting je moet betalen. Vul 'm eerst in zonder de inkomsten uit overige werkzaamheden en daarna nog een keer met de inkomsten om het verschil te zien.

[ Voor 51% gewijzigd door orf op 30-03-2018 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborius
Bedankt voor je snelle reactie.
Aha, deze worden dus gewoon opgeteld. Maar weet je toevallig ook of de maandelijkse inkomsten van adsense, of daar al belasting vanaf is gehaald, of wordt dat in 1 keer gedaan bij de aangifte. Want dan zou ik dus in 1 keer heel veel moeten terugbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:13

orf

Mijn aanvulling kwam tegelijk met je vraag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborius
Inderdaad tegelijk haha. Bedankt voor de aanvulling, ik wist ook niet dat ik de online aangifte kon gebruiken als vergelijkings methode, zeer handig. Ga ik zeker doen!