Eigen auto verzekering afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:29

Plainside

I browse when I'm at work

Topicstarter
Dag tweakers,

Op het moment van spreken heb ik mijn auto verzekerd bij mijn moeder.
Zij heeft meer dan 5 jaar schadevrij gereden en kan ik dus lekker goedkoop mee liften voor €20,00 +/- per maand.

Tegenwoordig heb ik een aardige baan die goed betaald en wil ik meer financieel onafhankelijk zijn(lees: Zelf verzekeringen en zo betalen).
Alleen schrik ik me rot van de prijzen van een auto verzekering, mijn moeder geeft aan dat deze kosten verdeeld per 3 maand/kwartaal.
Helaas kan ik hierover niks terug vinden op de sites van de verzekeraars(SNS in dit geval).

Dus voordat ik een eigen verzekering afsluit wil ik graag even deze kosten duidelijk hebben.
Ik heb mijn ogen gericht op de verzekering van SNS, Independer geeft aan dat deze het goedkoopst is met €80,27 dit is een WA + Beperkt Caso + Inzittende verzekering.

Mijn concrete vraag is dus of dit een maandelijkse kosten post is of verdeeld wordt per kwartaal.

Extra info :

Auto: Peugot 206 1.4 X-Line, December 2005, zit onder de 100.000km, gekocht rond de 60.000, inmiddels 20.000km gereden.
22 Jaar out, november wordt ik 23, dit scheelt inderdaad ook weer veel.

[ Voor 9% gewijzigd door Plainside op 30-03-2018 12:19 ]

Beste antwoord (via Plainside op 30-03-2018 12:29)

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@Plainside
Ik zit zelf ook bij de SNS bank, als ik mijn gegevens op deze pagina invul krijg ik de maandpremie te zien die ik nu inderdaad betaal. Hier staat gewoon "prijs per maand", dus ik vraag me af op welke pagina dat je zit.

Daarnaast val je, gezien je leeftijd, in een risicocategorie. Dat is nu even niet zo prettig, maar door de jaren heen zal je premie vanzelf minder gaan worden :) (tenzij je de botsauto uit gaat hangen natuurlijk) ;)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Bijna altijd is het maandelijks tenzij jij aangeeft dat je het anders wilt.
Welke auto rij je en hoe oud ben je?

Je kan natuurlijk even verzekeringen (en voorwaarden) vergelijken op bijv. Independer.nl.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:45
Maandelijks. Maar soms kun je wel een jaar vooruit betalen, met korting.
Sta je als bestuurder op de verzekering van je moeder? Want wellicht kun je dan wat vrije jaren mee nemen.

80 euro is overigens wel veel geld. Met 0 jaren betaalde ik voor all-risk nog minder.
Is het een sportwagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verzekering is praktisch altijd per maand, wegenbelasting daarentegen is per kwartaal.
WA + Beperkt Caso + Inzittende verzekering
Dat is dus gewoon WA+ c.q. Beperkt Casco. Geen drie verschillende.
Dus mocht je die aanvink opties hebben, zet dan WA en Inzittenden eens uit. Dat zit al in een gewone WA+/BC verzekering.

Verder, wat voor auto gaat het om? Want dat maakt nogal verschil.
Je leeftijd telt ook hard mee. <24 jaar noemt men de Risico Categorie. Het opgeschoten jonge volk wat vaak schades rijdt. Lullig, maar daar valt iedere <24jarige onder.

[ Voor 26% gewijzigd door McKaamos op 30-03-2018 12:03 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Al kun je vaak per maand/kwartaal/(half)jaar betalen, de prijs zal het maandbedrag zijn. Dat maandbedrag is een functie van je persoonlijke schadevrije jaren, geschatte km/jaar, je woonplaats en je leeftijd, en uiteraard de verzekeraar. Als je <23 bent en je de 5 schadevrije jaren van moeder gewend bent, kun je inderdaad wel op een verdubbeling rekenen. Desalniettemin, 80 klinkt wat veel.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
De TS is volgens zijn profiel 22. Dan is 80 euro voor WA+beperk casco waarschijnlijk nog best goedkoop. De premie is ook afhankelijk van de postcode.

Ik woon in Rotterdam (duur gebied) en betaalde op mijn 22e (in 2012...) voor mijn eerste auto (een oude Megane van 13 jaar oud) ook 80 euro per maand... voor alleen WA.

Verzekeringen zijn in de tussentijd alleen maar duurder geworden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

McKaamos schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:02:
Verzekering is praktisch altijd per maand, wegenbelasting daarentegen is per kwartaal.
...en ook die kan per maand. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Wat trouwens ook wel eens wil helpen, is het opzoeken van een onafhankelijke verzekeringsagent, en die laat je dan een pakket samenstellen.
Vaak is het goedkoper om b.v. je zorgverzekering, voertuig verzkering en eventuele andere verzekeringen bij dezelfde club onder te brengen. Pakketkorting enzo.
NMe schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:05:
[...]

True, maar standaard wordt het tarief gegeven per kwartaal ;)
Josefien schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:05:
De TS is volgens zijn profiel 22. Dan is 80 euro voor WA+beperk casco waarschijnlijk nog best goedkoop. De premie is ook afhankelijk van de postcode.

Ik woon in Rotterdam (duur gebied) en betaalde op mijn 22e (in 2012...) voor mijn eerste auto (een oude Megane van 13 jaar oud) ook 80 euro per maand... voor alleen WA.

Verzekeringen zijn in de tussentijd alleen maar duurder geworden...
True, regio waar je woont is ook van invloed. Als je ergens woont waar relatief weinig gebeurt qua verzekeringswerk, dan zal dat voor jou ook beter uitpakken.

[ Voor 67% gewijzigd door McKaamos op 30-03-2018 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:45
@Brent
De auto doet ook mee. Omdat de auto wellicht kans heeft om gestoren te worden. Of meer eenzijdige schade bij veel vermogen en jonge mensen. Met een zware auto heb je weer meer schade bij derden.

Soms kun je bij de dealer een scherpe prijs krijgen via een wat minder bekende verzekeraar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Plainside schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:57:
Op het moment van spreken heb ik mijn auto verzekerd bij mijn moeder.
En weet de verzekering ook dat jij de regelmatige bestuurder bent? Zo niet, dan verhalen ze een grote schade gewoon op jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:01
Ik zou geen beperkt casco nemen op een auto van >10 jaar oud, dat scheelt alweer iets.
De eerste paar jaar zul je inderdaad flink moeten lappen....

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-06 13:41
NMe schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:05:
[...]

Volgens mij wordt het tegenwoordig standaard per maand afgeschreven ^^ althans, bij mij wel

Maar goed dat is weer offtopic, het bedrag wat je zag is idd per maand. Wat overigens helemaal geen gek bedrag is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

S0epkip schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:14:
Ik zou geen beperkt casco nemen op een auto van >10 jaar oud, dat scheelt alweer iets.
Dat ligt er imho aan. Als dat prijstechnisch interessant kan en je hebt b.v. vaak personen of spullen mee, dan kan dat best nuttig zijn.
Volledig Casco zou ik idd niet voor gaan, dat is gewoon veel te prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:41

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

80 euro is best goedkoop met 0schade vrije jaren, ben zelf begonnen op 125 euro per maand.
nu 10 jaar verder zit ik op 18 euro per maand :).

Hoe minder vermogen een auto heeft en hoe ouder, hoe goedkoper de verzekering.
Dus wellicht is het de moeite waard om naar een andere auto te zoeken.
Wat je bespaard op verzekering steek je dan een beetje in onderhoud, maar onder de streep kan je goedkoper uit zijn.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Topicstarter
Om iedereen ook nog hier even toe te lichten.
Ben nu inderdaad 22 Jaar oud zoals @Josefien aangeeft.
Ik rij in een Peugot 206 1.4 x-line uit 2005.

Deze is geïmporteerd van Duitsland en is inmiddels zo'n 20.000km op gereden.
Naast 1 maal pech met de motor nog niks geen problemen mee gehad.

tevens is de auto nog steeds onder de 100.000km

[ Voor 7% gewijzigd door Plainside op 30-03-2018 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
McKaamos schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:16:
[...]

Dat ligt er imho aan. Als dat prijstechnisch interessant kan en je hebt b.v. vaak personen of spullen mee, dan kan dat best nuttig zijn.
Volledig Casco zou ik idd niet voor gaan, dat is gewoon veel te prijzig.
Hoe bedoel je? Beperkt Casco is WA + diefstal.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 22:23

BLACKfm

o_O

Ik heb het vermoeden dat het een diesel is. Ik kom met een Diesel van 8 jaar (seat ibiza) oud bij diverse verzekeraars met 0 SVJ rond de 80 uit. Een nieuwe (en duurdere) auto op benzine kost mij een heel stuk minder.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

S0epkip schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:19:
[...]

Hoe bedoel je? Beperkt Casco is WA + diefstal.
Nee, WA+ is Beperkt Caso. Same thing.
Daar zit o.a. diefstal, inzittenden, glasschade en nog wat dingetjes in.

Exacte combinatie en hoogte van vergoeding zal per verzekeraar verschillen, maar de genoemde dingen zitten er standaard in.

[ Voor 18% gewijzigd door McKaamos op 30-03-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Topicstarter
BLACKfm schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:19:
Ik heb het vermoeden dat het een diesel is. Ik kom met een Diesel van 8 jaar (seat ibiza) oud bij diverse verzekeraars met 0 SVJ rond de 80 uit. Een nieuwe (en duurdere) auto op benzine kost mij een heel stuk minder.
Gewoon een Benzine dingetje Peugot 206 1.4 x-line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
McKaamos schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:20:
[...]

Nee, WA+ is Beperkt Caso. Same thing.
Daar zit o.a. diefstal, inzittenden, glasschade en nog wat dingetjes in.

Exacte combinatie en hoogte van vergoeding zal per verzekeraar verschillen, maar de genoemde dingen zitten er standaard in.
Nee. Glas zit er bijna altijd in bij bepert casco. Inzittenden zeker niet.
Mijn punt was: de dekking van berkt casco is die van WA plus een diefstalverzekering (en meestal glas).

[ Voor 11% gewijzigd door S0epkip op 30-03-2018 12:22 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 22:23

BLACKfm

o_O

Dan is het gewoon je leeftijd die het duur maakt. Hoe jonger ik de leeftijd in stel des te duurder wordt de verzekering.

En kosten zijn per maand. Mogelijk kun je het in 1x ophoesten (per jaar), dan krijg je soms nog wat extra korting.

[ Voor 32% gewijzigd door BLACKfm op 30-03-2018 12:22 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Plainside schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:17:
Om iedereen ook nog hier even toe te lichten.
Ben nu inderdaad 22 Jaar oud zoals @Josefien aangeeft.
Ik rij in een Peugot 206 1.4 x-line uit 2005.

Deze is geïmporteerd van Duitsland en is inmiddels zo'n 20.000km op gereden.
Naast 1 maal pech met de motor nog niks geen problemen mee gehad.

tevens is de auto nog steeds onder de 100.000km
Bij of na 23 zakt de premie sowieso in verband met risicogroep.

Zou gewoon eens wat gaan vergelijken, zat altijd bij Centraal Beheer maar opeens ging FBTO eronder zitten met dezelfde voorwaarden. Overstappen inclusief een site als cashbackxl gaf weer voordeel :)

Toch blijft het soms raar;
Ik ben inmiddels 27, heb 8 of 9 schadevrije jaren op mijn naam en wordt met mijn auto nog niet overal geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Reken er trouwens ook niet op dat het goedkoper in NL. Met mijn 16 schadevrij, betaal ik dit jaar alsnog €90/maand voor mijn (snelle) Audi, wel all-risk.

Leermoment; als je meer verdient en mooier/groter wil rijden, blijven de kosten alleen maar oplopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-07 22:32

NoFearCreations

3DPrint the world!

Mijn tip, kijk eens bij zekur autoverzekering.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-07 10:10

BoGu5

hmmmz

@Famous dat zal iets met die R20 te maken hebben gok ik zo ;-)
MAX3400 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:24:
Reken er trouwens ook niet op dat het goedkoper in NL. Met mijn 16 schadevrij, betaal ik dit jaar alsnog €90/maand voor mijn (snelle) Audi, wel all-risk.

Leermoment; als je meer verdient en mooier/groter wil rijden, blijven de kosten alleen maar oplopen.
Ik zou wel zo snel mogelijk een goedkope auto WA verzekeren. Dat is relatief goedkope opbouw van schadevrije jaren. Dat komt je later in je hoger inkomen -> duurdere auto -> meer dingen verzekeren-carriere goed van pas.

request.getCookies();

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@Plainside
Ik zit zelf ook bij de SNS bank, als ik mijn gegevens op deze pagina invul krijg ik de maandpremie te zien die ik nu inderdaad betaal. Hier staat gewoon "prijs per maand", dus ik vraag me af op welke pagina dat je zit.

Daarnaast val je, gezien je leeftijd, in een risicocategorie. Dat is nu even niet zo prettig, maar door de jaren heen zal je premie vanzelf minder gaan worden :) (tenzij je de botsauto uit gaat hangen natuurlijk) ;)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

S0epkip schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:22:
[...]

Nee. Glas zit er bijna altijd in bij bepert casco. Inzittenden zeker niet.
Mijn punt was: de dekking van berkt casco is die van WA plus een diefstalverzekering (en meestal glas).
En dat is dus ook mijn punt, want je excludeert inzittenden, die bij WA+ er vaak wél in zit.
Over 5 verzekeraars heb ik tot op heden nog geen één gehad die inzittenden excludeerde bij WA+.
Misschien heb ik stom geluk, maar mij lijkt het standaard dat het er in zit, dus je hoeft dat niet zelf uitdrukkelijk aan te vinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Let trouwens ook op dingen zoals;

- eigen risico
- vrije keuze garage
- aanvullende opties als rechtsbijstand

@MAX3400 ja, altijd leuk :+
Inmiddels is mijn “degelijke” Golf 7,5 jaar oud. Heb hem WA Casco met vrije keuze garage, €0,- eigen risico en glas voor €45,-

Best een schappelijke prijs :Y

@BoGu5 Uiteraard, afwijzing gaat op basis van het aantal pk’s.
Zit echter niet meer in de risicogroep maar toch accepteren ze het niet B)

Bij de politie val ik echter wel in een “doelgroep” :+

[ Voor 8% gewijzigd door Famous op 30-03-2018 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@BoGu5 mogelijk drukte ik me verkeerd uit; ik heb 16 jaar schadevrij, ben 40+ en betaal alsnog een flinke duit aan verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-07 10:10

BoGu5

hmmmz

@MAX3400 ah ok dan begreep ik je idd verkeerd :)

Ik betaal ook 93 euro oid per maand voor mijn (heel wat tragere) Golf VII variant. 7 schadevrije jaren, maar woonplaats Utrecht.

request.getCookies();

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Maar waar schrik je nu eigenlijk concreet van?

Ik bedoel je weet dat je moeder goedkoop zit met 20 euro per maand, dat jij dan 4x zoveel betaalt (terwijl je in een risicogroep zit) is toch niet zo raar?

Welk bedrag had jij dan in je hoofd om te moeten betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:13
Met alle respect, maar ik zou persoonlijk alleen voor WA gaan, dat is al duur zat bij zo'n auto.

Neem 80 euro, keer 12 is al 960 euro per jaar, dat betekent dus dat je na 2-3 jaar al die hele auto nog eens hebt betaald qua aanschaf waarde (miss iets meer, maar heel veel mer is zo'n 206 niet echt waard).

Persoonlijk zou ik toch nog even lekker een paar jaar op je moeders naam blijven door rijden nu het nog kan, het is gewoon belachelijk dat je anders binnen een paar jaar die hele auto nog eens hebt terugbetaald alleen al aan verzekering. Het is inderdaad niet helemaal legaal en mensen zeggen altijd 'ja dan bouw je iig schadevrije jaren op!' maar ik vraag me toch altijd af of het dat wel waard is die eerste paar jaar als je nog jonger bent dan 23 omdat de verzekeringsprijzen dan nog zo bizar hoog zijn..

Wat trouwens ook best interessant is, er zijn verzekeringen waarbij je een scooter kan verzekeren en de schadevrije jaren daarvan daarna kan overzetten naar je auto (zoals Unive bijv). Als je dan zo'n oud Vespa barrel zou verzekeren voor 40-50 euro per jaar, haal je het uiteindelijk er nog uit met de schadevrije jaren die je al spotgoedkoop hebt opgebouwd.

Mijn Peugeot scooter staat daarom dus ook nog gewoon in de schuur ^^

[ Voor 20% gewijzigd door Scrtz op 30-03-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:30
In de loop der jaren heb ik wel gemerkt dat je alleen maar meer gaat betalen voor je autoverzekering, eigenlijk nooit minder, hooguit ongeveer hetzelfde. Je gaat elk jaar wel een stapje omhoog wat betreft no-claim korting (mits je geen schade meld), maar de verzekeringspremie wordt ook elk jaar hoger, je auto's worden duurder, enz.

Kijk inderdaad goed naar: eigen risico, aantal km per jaar, verkeersrechtsbijstand, vrije keuze garage, inzittendenverzekering. Op sommige punten wil je besparen, op andere niet. Inzittenden en rechtsbijstand zou ik niet op beknibbelen, maar als je een oud brik rijd, zoveel mogelijk eigen risico en geen vrije keuze wat betreft garage.

Mocht je een verzekeringsagent hebben, informeer ook daar even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@Scrtz sommige verzekeraars hebben een dubbele optie. Een heel huishouden maakt gebruik van de hoogste schadevrije jaren dus iedereen dezelfde korting. Maar je schades worden afzonderlijk afgehandeld en daardoor bouwt elk gezinslid uiteindelijk zijn eigen dossier op.

Onder andere FBTO biedt dit; hierdoor wel het "voordeel" van mama's korting maar niet "illegaal" rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 11:57

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Scrtz schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:36:
Persoonlijk zou ik toch nog even lekker een paar jaar op je moeders naam blijven door rijden nu het nog kan, het is gewoon belachelijk dat je anders binnen een paar jaar die hele auto nog eens hebt terugbetaald alleen al aan verzekering. Het is inderdaad niet helemaal legaal en mensen zeggen altijd 'ja dan bouw je iig schadevrije jaren op!' maar ik vraag me toch altijd af of het dat wel waard is die eerste paar jaar als je nog jonger bent dan 23 omdat de verzekeringsprijzen dan nog zo bizar hoog zijn..
Als de verzekering op naam van moeder staat, terwijl TS de regelmatige bestuurder is dan is het een vorm van fraude. Mocht de verzekeringsmaatschappij daar achter komen, dan wordt er simpelweg niets uitgekeerd na een ongeval....

Geef daarom in dit soort situaties altijd door aan de verzekeringsmaatschappij dat er ook andere regelmatige bestuurders zijn. De premie zal dan wel iets hoger worden, maar het is dan geen fraude meer. Tijdens een ongeval/schade ben je wel gedekt.

[ Voor 12% gewijzigd door Question Mark op 30-03-2018 12:45 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Met alle respect, maar ik zou persoonlijk alleen voor WA gaan, dat is al duur zat bij zo'n auto.

Neem 80 euro, keer 12 is al 960 euro per jaar, dat betekent dus dat je na 2-3 jaar al die hele auto nog eens hebt betaald qua aanschaf waarde (miss iets meer, maar heel veel mer is zo'n 206 niet echt waard).
Dat is er wel heel krom tegenaankijken. Autoverzekering is er voornamelijk niet voor jezelf, maar voor je medeweggebruikers.
Het probleem is over het algemeen niet zozeer dat het illegaal is, maar meer dat je in zo'n constructie helemaal voor niets betaald. Bij elk ongeluk zal de verzekering zich terugtrekken vanwege verzekeringsfraude. Of je moet jezelf opgeven als 1e bestuurder (maar dan krijg je weer die andere premie's).
In wezen rijdt je dus onverzekerd rond. Alleen je betaald er wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:13
@Gomez12 @Question Mark Ik ben me er van bewust dat het fraude is, maar met alle respect, hoe moet een verzekering daar nu achter komen? Het is ook een beetje overdreven @Gomez12 om dan meteen te zeggen dat bij elk ongeluk de verzekering zich zal terugtrekken vanwege verzekeringsfraude. Dat is gewoon onzin. Als ik mijn auto aan jou uitleen en jij maakt een ongeluk ermee, weten hun toch ook niet hoe veel of weinig jij in die auto hebt gereden?

Natuurlijk wil ik het verder niet goedpraten en is mijn advies uiteraard niet het beste van de wereld qua regeltjes en het excuus dat 'iedereen het zo een beetje doet' praat ook niks goed maar ik vind wel dat de prijzen voor starters wel heel bizar hoog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Gomez12 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:45:
[...]

Dat is er wel heel krom tegenaankijken. Autoverzekering is er voornamelijk niet voor jezelf, maar voor je medeweggebruikers.
Juist, WA staat voor Wettelijke Aansprakelijkheid.
Als jij aansprakelijk bent voor schade, moet je de schade die je hebt veroorzaakt bij de tegenpartij betalen. En omdat die bedragen vrij hoog kunnen zijn, is het verplicht dat je een verzekering neemt om een spaarpotje te bouwen waarmee je dat betaalt in geval dat je schade veroorzaakt.
Jouw eigen schade wordt er niet door gedekt. (tenzij je dat bijverzekert, WA+ of Volledig Casco dus)
[...]

Het probleem is over het algemeen niet zozeer dat het illegaal is, maar meer dat je in zo'n constructie helemaal voor niets betaald. Bij elk ongeluk zal de verzekering zich terugtrekken vanwege verzekeringsfraude. Of je moet jezelf opgeven als 1e bestuurder (maar dan krijg je weer die andere premie's).
In wezen rijdt je dus onverzekerd rond. Alleen je betaald er wel voor.
Naja, dit dus. Verzekerd op naam van een ander betekent dat je nogsteeds onverzekerd bent.
Maar je wordt alleen niet staande gehouden, want er is een verzekeringspolis bekend bij de betreffende auto.
Scrtz schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:55:
@Gomez12 @Question Mark Ik ben me er van bewust dat het fraude is, maar met alle respect, hoe moet een verzekering daar nu achter komen? Het is ook een beetje overdreven @Gomez12 om dan meteen te zeggen dat bij elk ongeluk de verzekering zich zal terugtrekken vanwege verzekeringsfraude. Dat is gewoon onzin. Als ik mijn auto aan jou uitleen en jij maakt een ongeluk ermee, weten hun toch ook niet hoe veel of weinig jij in die auto hebt gereden?

Natuurlijk wil ik het verder niet goedpraten en is mijn advies uiteraard niet het beste van de wereld qua regeltjes en het excuus dat 'iedereen het zo een beetje doet' praat ook niks goed maar ik vind wel dat de prijzen voor starters wel heel bizar hoog liggen.
Lijkt me heel simpel? Ze kunnen gewoon gaan vragen bij familie, bekenden, collega's e.d.?
En als er geen verzekering op jouw naam staat, maar je bent wel vaak met de auto, dan is het toch niks meer dan logische redenering dat jij vaak genoeg in die auto rijdt om met naam op de polis te staan?
En de persoon waar je het ongeluk mee hebt, zal jou uiteraard gewoon kunnen aanwijzen. Je staat er versteld van hoe vaak men er op gepakt wordt.

[ Voor 32% gewijzigd door McKaamos op 30-03-2018 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 11:57

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ze gaan een onderzoek instellen... Als de auto op moeders naam staat, en zoonlief krijgt er een ongeval mee, dan gaat er even geinformeerd worden hoe het zit. Bij de buren, kenissen, etc.

Grote kans dat men er niet achterkomt, komt men er wel achter dan kunnen de gevolgen vrij groot zijn.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:16
Heb zelf onder andere mijn autoverzekering lopen bij De Nederlanden van nu. Al vaker gekeken maar nog nooit goedkoper gevonden voor mijn situatie. Maken voor zover ik weet nergens reclame en doen ook niet mee aan prijsvergelijkers. Bevalt mij al jaren uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 10:43

WA premie heeft niets, en dan ook helemaal niets te maken met de waarde van jouw auto. WA dekt namelijk die andere auto waar je met een eenvoudige kop-staart een deuk van 3000 euro in zet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
@Gomez12 @Question Mark Ik ben me er van bewust dat het fraude is, maar met alle respect, hoe moet een verzekering daar nu achter komen?
Zo heerlijk naief zijn sommige mensen toch...

Hoe de verzekering er daadwerkelijk achter komt dat is voornamelijk afhankelijk van het schadebedrag wat ze moeten uitkeren (en dat is ook gelijk het rotte, dat kleine deukje wat je in iemand anders zijn deur rijdt dat vergoeden ze wel want daar doen ze geen onderzoek naar, maar die tesla die je total-loss rijdt die gaan ze niet meer vergoeden want daar gaan ze wel onderzoek naar doen)

Ik bedoel het is zo'n onbekende constructie, die kennen verzekeraars vast echt niet.
Het is niet alsof ze niet gewoon aan de overbuurvrouw kunnen vragen wie zij het meeste in die auto ziet rijden en of jij moet je buurvrouw van te voren inlichten over wat zij moet antwoorden of zij zal waarschijnlijk gewoon eerlijk antwoorden.
Of wat ook van die standaard leuke dingetjes zijn : Topics zoals dit, facebook foto's van mensen die hun nieuwe auto showen etc. etc. etc.

Het klinkt overdreven paranoia, alleen het nadeel is dat auto-schades heel snel heel hoog oplopen waardoor een verzekeraar heel veel onderzoekbudget heeft om een claim af te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07 19:22
Je zou misschien eens een belletje kunnen doen naar Allsecur? Zij komen niet voor op de vergelijkingssites omdat je als jonge bestuurder je rijbewijsnummer moet invullen bij de premieberekening. Telefonisch is het nog iets goedkoper dan op de site.

Ik ben 22 en heb momenteel nul schadevrije jaren en betaal voor all risk, rechtsbijstand en inzittendenverzekering €69 per maand voor mijn Fiesta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Gomez12 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:15:
[...]

Zo heerlijk naief zijn sommige mensen toch...

Hoe de verzekering er daadwerkelijk achter komt dat is voornamelijk afhankelijk van het schadebedrag wat ze moeten uitkeren (en dat is ook gelijk het rotte, dat kleine deukje wat je in iemand anders zijn deur rijdt dat vergoeden ze wel want daar doen ze geen onderzoek naar, maar die tesla die je total-loss rijdt die gaan ze niet meer vergoeden want daar gaan ze wel onderzoek naar doen)

Ik bedoel het is zo'n onbekende constructie, die kennen verzekeraars vast echt niet.
Het is niet alsof ze niet gewoon aan de overbuurvrouw kunnen vragen wie zij het meeste in die auto ziet rijden en of jij moet je buurvrouw van te voren inlichten over wat zij moet antwoorden of zij zal waarschijnlijk gewoon eerlijk antwoorden.
Of wat ook van die standaard leuke dingetjes zijn : Topics zoals dit, facebook foto's van mensen die hun nieuwe auto showen etc. etc. etc.

Het klinkt overdreven paranoia, alleen het nadeel is dat auto-schades heel snel heel hoog oplopen waardoor een verzekeraar heel veel onderzoekbudget heeft om een claim af te wijzen.
Nog een methode:
Als de auto op naam van persoon X staat, die dus belastingplichtige is van het betreffende voertuig, maar de verzekering staat op naam van persoon Y.
Dan gaan bij een verzekeraar ook alarmbelletjes rinkelen.

Edit:
En daarbij, even een morele kwestie: Je rijdt in een auto die verzekerd staat op naam van je moeder.
Zodra je schade rijdt maar niet gepakt wordt, krijgt zij de financiële consequenties voor de kiezen.
Ik zou dat persoonlijk echt niet tof vinden om te doen bij mijn moeder.
Haar premie gaat omhoog, ze verliest schadevrije jaren, maar heeft er totaal geen schuld aan.

[ Voor 11% gewijzigd door McKaamos op 30-03-2018 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:30
Naast het feit dat het een vorm van fraude is, bouw je zelf ook geen schadevrije jaren op. Daar ben je zelf de dupe van in financieel opzicht.

Ik rij een Megane 1.6 LPG uit 2000, woon in Amsterdam, 29 en 2 schadevrije jaren (heb m’n rijbewijs pas 2,5 jaar) en betaal 45 per maand WA bij Delta Lloyd. Er zijn een hele boel factoren die meespelen, zelfs de kleur van je auto speelt mee in de premie.

eXec op Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-07 23:06
Sirhc_95 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:18:
Je zou misschien eens een belletje kunnen doen naar Allsecur?
Als er een tent is, die duur is dan is dat wel Allsecur. Ik betaal voor mij Audi A4 (2012) bij Ohra 66 euro, bij Allsecur kom ik met (vrijwel) dezelfde voorwaarden uit op 98 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:48
Die 80 euro per maand is inderdaad ff doorbijten, zodra je schadevrije jaren gaat opbouwen zakt dat vanzelf.

Ik was op m'n 22e voor mijn eerste auto uit 1996 50 of 60 euro per maand kwijt, WA + inzittenden verzekering.

Na 3 jaar was daar nog 40 euro van over en inmiddels heb ik op mijn 27e 5 schadevrije jaren en een auto uit 2005 met 140pk onder de kap voor 34 euro WA Casco + inzittendenverzekering per maand.

Exact om dat waar jij nu tegen aan loopt heb ik de auto verzekering nooit via m'n ouders laten lopen.
S0epkip schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:14:
Dat roepen de verzekeraars ja. Maar ik heb mijn auto van 13 jaar oud toch echt casco verzekerd, zodat daar ruitschade bij zit. Dat heb ik bij m'n vorige auto ook niet gedaan, nieuwe voorruit 350 euro. Had ik casco gehad dan had me dat misschien een tientje per maand extra gekost. 35 maand, en zolang heb ik die auto ook gehad. Dus dan had het weinig uitgemaakt. Maar mijn huidige auto kost een ruit al gauw 500 á 600 euro (groter oppervlak, dubbellaags, warmtewerend, anti-glare, noem het maar op), dan ben je bij ruitschade al snel goedkoper uit als je casco verzekerd bent.
@Gomez12 @Question Mark Ik ben me er van bewust dat het fraude is, maar met alle respect, hoe moet een verzekering daar nu achter komen?
Als je op de parkeerplaats van de plaatselijke Albert Heijn een andere auto raakt niet heel veel. Maar bij een beetje ongeluk op bijvoorbeeld een snelweg, komt daar toch echt politie bij kijken, wordt er onderzoek gedaan, wordt er een blaastest afgenomen, gegevens bestuurder genoteerd, etc. Resultaten onderzoek van de VOD gaan naar de verzekeraar, dan hang je gewoon.

"Ja hoi mam, ik heb een ongeluk gehad, kun je ff gauw hier heen komen en beweren dat jij de bestuurder bent?"

[ Voor 66% gewijzigd door FastFred op 30-03-2018 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-07 21:51
Plainside schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:20:
[...]

Gewoon een Benzine dingetje Peugot 206 1.4 x-line.
Hoeveel duurder is het bij Centraal Beheer? Voor mij zijn die 20% goedkoper dan de eerst volgende concurrent (ik ben ook nog onder de 25). Daarnaast is er ook nog een grote kans dat je bedrijfs/branche korting krijgt.
Als je daar een verzekering afsluit kun je het het beste via de telefoon doen. Geef aan dat je bij de WA verzekering 1 extra module wilt, en meestal daalt de prijs van de verzekering. Mijn verzekering was 65 voor WA, en 61 voor WA met een extra module voor ruitschade.

Voor kleine schades ben ik er niet van bekend dat de verzekeringen erg moeilijk doen, maar als je iemand invalide rijd dan is het voor een verzekering interessant om het een en ander uit te zoeken. Ze kunnen over gaan tot een buurtonderzoek waar gevraagd wordt wie meestal in de auto op pad is. Ben jij dat dan hangen zowel jij als je moeder. Jouw moeder kan dan immers op een zwarte lijst voor verzekeraars terecht komen vanwege fraude en jij kunt waarschijnlijk de schade betalen, afhankelijk van hoe de verzekeraar ermee omgaat.
Jolly_Jumper schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:17:
[...]

Als er een tent is, die duur is dan is dat wel Allsecur. Ik betaal voor mij Audi A4 (2012) bij Ohra 66 euro, bij Allsecur kom ik met (vrijwel) dezelfde voorwaarden uit op 98 euro.
Haha, Allsecur durft zijn handen niet eens te branden aan mij. Blijkbaar te jong of met 2 liter en 125pk teveel slagvolume 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door Pyramiden op 30-03-2018 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:41
Volgens mij zijn er familieverzekeringen, zodat de korting vrij hoog is en het kind toch al schadevrije jaren opbouwt.

Overigens zou ik ook voor WA gaan, eventueel met ruiten. Waarom zou je WA+ willen? Verzekeren wat je niet kan betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01:36
Uit eigen ervaring (zit ook in de risicogroep) was voor mijn situatie Centraal Beheer de goedkoopste.
Independer liet deze niet in hun lijst zien, kwam ik toevallig zelf achter en scheelde echt een tientje per maand toen, kijk maar eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-07 21:46
Als ik het zo lees dan heb ik misschien ook geluk dat ik op m'n 32e (pas) ben geslaagd want betaal 32,- aan Unive en rij een Twingo uit 2004 en woon blijkbaar in een non risicogebied(Achterhoek)

[ Voor 18% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 30-03-2018 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Let op dat bij de meeste verzekeringen beperkt casco weinig voorsteld bij voertuigen ouder dan 10 jaar. Zo ontbreek vaak de ruitschade service.

In Brabant check eens ZLM en IAK, IAK hoef je niet voor in brabant woonachtig te zijn iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 16:35

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Allsecur is idd erg duur, het eerste jaar dat je bij ze zit nog niet, maar het "verlengingsvoorstel" elk jaar is nooit in je voordeel, ze hopen dat je dan lekker blijft zitten terwijl er weer 10 a 15 euro bij komt. Ben zelf overgestapt naar een discriminerende verzekeraar: ZLM. Ze verzekeren alleen Brabanders en Zeelanders 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:10
McKaamos schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:28:
[...]

Over 5 verzekeraars heb ik tot op heden nog geen één gehad die inzittenden excludeerde bij WA+.
Misschien heb ik stom geluk, maar mij lijkt het standaard dat het er in zit, dus je hoeft dat niet zelf uitdrukkelijk aan te vinken.
Ik heb ondertussen ook 4 verschillende verzekeraars gehad (waarvan de laatste twee all-risk / volledig casco) maar ik heb nog nooit meegemaakt dat de inzittendenverzekering standaard was inbegrepen. Dat is bij mijn verzekeraars altijd een optie geweest. Het staat op mijn polisblad ook gespecificeerd, het kost me €66,72 per jaar extra. Ben wel benieuwd bij welke verzekeraars dit dan standaard is...

Maar het blijft natuurlijk zaak om gewoon de dekking van de verzekering die je overweegt goed te bekijken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07 19:22
Jolly_Jumper schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:17:
[...]

W1LL3M schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:39:
Allsecur is idd erg duur, het eerste jaar dat je bij ze zit nog niet, maar het "verlengingsvoorstel" elk jaar is nooit in je voordeel, ze hopen dat je dan lekker blijft zitten terwijl er weer 10 a 15 euro bij komt. Ben zelf overgestapt naar een discriminerende verzekeraar: ZLM. Ze verzekeren alleen Brabanders en Zeelanders 8)
Tsja, dan heb ik blijkbaar een keertje geluk :P Volgens de site was Allsecur 40 euro per maand goedkoper dan de goedkoopste vergelijkbare polis (bij ASR, 115 euro). Telefonisch ging er zonder dat ik daarom vroeg nog zes euro per maand af. Ik denk dat dit grote prijsverschil vooral door de leeftijd komt.

Ben wel benieuwd naar het verlengingsvoorstel dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Topicstarter
Mensen, mijn vraag is al beantwoord, de notificaties worden nu irritant.
Toch tijd om misschien een slotje op te zetten?
Pagina: 1