Beamer audio uit (mini-jack) bluetooth naar speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Dag Tweakers,

Ik wil graag de beamer audio 'draadloos' maken. het is in stereo, dus de audio uit van de beamer (mini-jack) is voldoende.

Nu zag ik hele goedkope oplossing (dongle voor 6,50), maar ik ben wel op zoek naar een goed werkend alternatief, de afstand beamer tot ontvanger zal ongeveer 4 a 5 meter zijn.

https://www.bol.com/nl/p/...075964052%26itm_role%3Din

zoiets, maar dan zou ik graag een iets degelijkere variant hebben. ook wordt de USB-outlet van de beamer al gebruikt door de Chromecast (of kun je ook beeld van de Chromecast naar ene punt en audio naar speakers doen, dus splitsen (denk het niet!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-10 18:11
Klinkt leuk draadloos, maar.... In veel gevallen ontstaat er een beetje vertraging wanneer je analoog omzet naar bluetooth en weer terug. Bij pure audio geen issue, maar gecombineerd met beeld gaat dat wel wat problemen opleveren. Ik durf zo uit m'n hoofd niet te zeggen of de betere bluetooth oplossingen geen vertraging opleveren.

Persoonlijk zou ik het analoog houden, of een kabel van je (video) afspelende apparaat (ik neem even aan dat je beamer zelf niet het afspelende apparaat is) naar je geluidssysteem trekken (en dan daar eventueel een delay instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Lijkt me mee te vallen, wie kijkt er nu geen youtube video's met een bluetooth headset. Of bespeelt een software synth. Iedere audio interface zal moeten bufferen en daar treedt altijd een fractie van vertraging op. Maar dat horen en zien onze ogen en oren niet. Behalve pas vanaf een bepaalde waarde.

Toevallig laatst een test voorbij zien komen. Zitten er wel meerdere tussen waar de lag dus te erg is.

https://wiki.ezvid.com/best-bluetooth-transmitters

[ Voor 20% gewijzigd door sugarlee89 op 30-03-2018 19:20 ]