Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gaming/Rendering Setup Advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en video editing voor camera beelden. Games is voornamelijk Fortnite, kan uiteraard veranderen. Software is Sony Vegas en Adobe software zoals After Effects, Photoshop en wellicht premier in de toekomst. Recording/Streaming wil ik ook kunnen doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop toch wel onder de 1800,- euro te blijven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik twijfel over mijn huidige SSD. Hier staat mijn OS en andere software of die ik vaak gebruik. Het is een Samsung SSD 830 series met 120GB. Ik weet niet of ik er beter aan doe om deze te upgraden of niet. Verder mag het kastje weg dus ik begin opnieuw. Alles buiten de kast blijft maar binnen in vertrouw ik gewoon niet meer. (qua performance/reliability)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb geprobeerd iets samen te stellen op Azerty. Hier is het winkelwagentje: https://azerty.nl/basket/...yO2k6MTU5MDk1MztpOjE7fQ==

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet direct, alleen graag ene Intel processor en een GTX 1080 videokaart.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wil ik dat de computer niet te veel geluid maakt. Hij staat in mijn kamer dus graag geen stofzuiger geluid. Uiteraard is hou je altijd geluid maar graag niet te gek.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik was benieuwd of jullie kunnen helpen controleren of het systeem dat ik heb samengesteld compatibel is. Zou de computer goed gebruikt kunnen worden voor de doeleinden die ik heb opgezet. Ook vraag ik mij specifiek af of de voeding die ik gekozen heb ook correct is. Ik had uitgerekend hoeveel watt ik ongv nodig zou hebben en volgens mij zou 750W voldoende moeten zijn. Ik weet alleen niet of die voeding een beetje reliable is en of er misschien betere/meer geschikte zijn in een betere prijs categorie.
Als laatste de SSD

Als jullie willen helpen zou dat fijn zijn. Mocht er iets missen of iets dergelijks, vraag maar raak.

Groet, Doet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2018 10:14 ]

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:50

OverloadOfRed

Bla, blabla

Zet het lijstje ff op de pricewatch van tweakers, dan zie je ook direct of het goedkoper kan. Ook is je videokaart bijvoorbeeld compleet niet leverbaar bij azerty momenteel.
RAM op 2400 mhz? bah
SSD pak je beter een crucial mx500 voor ipv die adata.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:34
256GB voor bijna 120 piek 8)7 Daar heb je een op papier een veel snellere NVME voor of een sata ssd met dubbele capaciteit.

750w voeding heb je niet nodig. Verbruik is van het systeem is ongeveer 300w maximaal zodat een 450w voeding zwaar genoeg is. Bij Azerty heb je dan de keuze uit de volgende van zeer goede kwaliteit: pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W, pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W, pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M. Als je erom vraagt kan Azerty de Formula Gold gewoon leveren.

Je geeft bijna €110 uit aan een behuizing met extra fans. Is het dan niet verstandiger voor dat bedrag een betere behuizing uit te zoeken die al rode led fans of RGB heeft? Bijvoorbeeld pricewatch: Phanteks Enthoo Pro M Special Edition Tempered Glass of pricewatch: Sharkoon TG5 RGB

Verwijderd

Topicstarter
OverloadOfRed schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:31:
Zet het lijstje ff op de pricewatch van tweakers, dan zie je ook direct of het goedkoper kan. Ook is je videokaart bijvoorbeeld compleet niet leverbaar bij azerty momenteel.
RAM op 2400 mhz? bah
SSD pak je beter een crucial mx500 voor ipv die adata.
Bedankt voor je reactie. Ik wil graag (als dat kan) alles bij het zelfde bedrijf kopen. Wellicht zouden ze het in elkaar kunnen zetten (dit doe ik liever niet zelf). Dus ik weet niet of de tweakers pricewatch echt een meerwaarde heeft.
Wat bedoel je met RAM op 2400mhz? Heb ik de verkeerde RAM uitgezocht?
SSD is idd een punt van verbetering. Ik ga verder kijken naar de opties.
Bedankt voor je reactie :)

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:50

OverloadOfRed

Bla, blabla

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:39:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik wil graag (als dat kan) alles bij het zelfde bedrijf kopen. Wellicht zouden ze het in elkaar kunnen zetten (dit doe ik liever niet zelf). Dus ik weet niet of de tweakers pricewatch echt een meerwaarde heeft.
Wat bedoel je met RAM op 2400mhz? Heb ik de verkeerde RAM uitgezocht?
SSD is idd een punt van verbetering. Ik ga verder kijken naar de opties.
Bedankt voor je reactie :)
RAM draait op een bepaalde frequentie. Een Intel processor heeft niet extreem veel baat bij hoog mhz ram als Ryzen maar 2666 of 3000 mhz is zeker geen overbodige luxe. Check ook even of je RAM wat je gaat uitzoeken op de QVL staat van je moederbord.

Bouwen bij Azerty kan natuurlijk, maar toch is het handig om te kijken wat het bij bijvoorbeeld alternate of megekko kost (die bouwen ook) en dat gaat vele malen makkelijker met de tweakers pricewatch.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:14:
256GB voor bijna 120 piek 8)7 Daar heb je een op papier een veel snellere NVME voor of een sata ssd met dubbele capaciteit.

750w voeding heb je niet nodig. Verbruik is van het systeem is ongeveer 300w maximaal zodat een 450w voeding zwaar genoeg is. Bij Azerty heb je dan de keuze uit de volgende van zeer goede kwaliteit: pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W, pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W, pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M. Als je erom vraagt kan Azerty de Formula Gold gewoon leveren.

Je geeft bijna €110 uit aan een behuizing met extra fans. Is het dan niet verstandiger voor dat bedrag een betere behuizing uit te zoeken die al rode led fans of RGB heeft? Bijvoorbeeld pricewatch: Phanteks Enthoo Pro M Special Edition Tempered Glass of pricewatch: Sharkoon TG5 RGB
Bedankt voor je reactie. Misschien heb ik zelf de berekening verkeerd ingevuld, maar is dat aantal WATT wel correct? Maakt het nog aantal uur dat je pc aanstaat nog verschil met de WATT die je nodig hebt? En hoe zit het als je bijvoorbeeld aan het renderen bent kan je dan bijvoorbeeld niet tegen het limiet van je voeding aanlopen? Ik ga in ieder geval even verder kijken naar de voedingen die je hebt genoemd.

Bedoel je dat de losse fans niet nodig zijn als ik een behuizing kies die al ingebouwde fans heeft? Ik hoef overigens geen lichtjes etc te hebben. Dus LED-loze fans hebben mijn voorkeur.

Ik ga kijken naar de SSD's ik heb inderdaad wel liever meer ruimte. Ik zag deze staan maar heb geen research gedaan naar andere/ waarom precies die.

Bedankt, Doetje.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Watt is de eenheid van vermogen, oftewel hoeveel energie per second er gebruikt wordt. Hoe lang de PC aan staat maakt dan niet uit.
Misschien denk je aan een batterij? Deze heeft een bepaalde hoeveelheid energie, hoe meer vermogen je trekt (energie per tijd), hoe eerder de batterij leeg is.
Als je aan het renderen bent (of zwaar gamen, of een andere zware applicatie draait), heeft je PC relatief veel vermogen nodig (meer dan idle iig), maar de CPU en GPU hebben een TDP. Dit geeft aan hoeveel vermogen ze maximaal kunnen gebruiken. Als je de TDPs van alle componenten bij elkaar optelt, heb je het theoretische maximumvermogen, hiermee kan je het maximumvermogen van de voeding kiezen.
Wat voor berekening had je zelf gemaakt?

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
https://outervision.com/power-supply-calculator kan je bij die berekening helpen...

• Uszka
Dat helpt je vooral bij het kopen van een veel te zware voeding. Als je alleen een cpu invult heb je al een voeding van 275W nodig |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inderdaad de power supply calculator gebruikt. Vandaar dat ik dacht dat 750W voldoende was.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het een en ander aangepast van het lijstje. Ik heb het lijstje even samengesteld op tweakers. Hier is de link:
https://tweakers.net/pric...237;907021;422396;458074/

- SSD heb ik voor samsung gekozen, was eerste optie, 500GB vind ik wel goed en heb gekozen voor Samsung ipv Crucial want Samsung is bekender merk voor mij.

- RAM is 3 duizend hertz, is dit een goede en past deze met het moederbord?

- Ik heb een nieuwe kast gekozen, deze stond bovenaan het lijstje ben niet extreem kies keurig wat betreft de kast. Liever geen lichtjes etc. Ik was wel benieuwd of deze samenstelling aan onderdelen in de kast passen en of er genoeg fans in zitten om de pc koel te houden.

Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden van deze samenstelling.

Groet doet

• Uszka
Het is handiger om een lijstje met Handleiding Pricewatch te maken en hier te posten.

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 335,-€ 335,-
1MSI Z370 Gaming Plus€ 120,-€ 120,-
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 664,90€ 664,90
1Fractal Design Define C TG€ 84,-€ 84,-
1Cryorig H7€ 41,95€ 41,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 178,95€ 178,95
1be quiet! Straight Power 11 450W€ 91,41€ 91,41
1Samsung 850 EVO 500GB€ 124,99€ 124,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.641,20

Is hij zo goed? :)

• Uszka
Mooi lijstje hoor!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
De 850 heeft een opvolger: de 860, de MX500 is ook een goede keuze.
Pagina: 1