Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• DieBrave
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 16:27
Mijn vraag
Binnen Adobe Premiere Pro krijg ik zwarte randen om mijn foto's en video's geschoten met mijn Galaxy S8+. Ik heb al verschillende settings geprobeerd:
- 4:3 (12 M)
-16:9 (9,1 M)
Met de 16:9 wordt het eigenlijk alleen maar erger. Verder gebruik ik de Sony A5000 + 16-50mm f/3.5-5.6 en foto's video's van deze camera worden perfect vullend weergegeven in Premiere Pro. Is er iemand die mij uit kan leggen waar het verschil in zit? Ik loop al maanden met deze vraag en na uren zoeken ben ik er nog niet uit. Het kan overigens ook zijn dat ik in de verkeerde hoek zoek!

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Galaxy S8+
- Sony A5000 + 16-50mm f/3.5-5.6
- Adobe Premiere Pro CC 2018
- Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al verschillende workarounds gevonden om deze alsnog full-screen te krijgen maar dit is toch nog niet helemaal wat ik zoek. Ik denk dat het aan de beeldverhouding ligt maar weet dit niet zeker.

Alvast bedankt voor de moeite!

Beste antwoord (via DieBrave op 30-03-2018 10:11)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 05-01 20:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In Premiere stel je per "project" in welke afmetingen deze heeft. Zoals je zelf wel begrijpt; 4:3 en 16:9 geven in 1 project ergens zwarte randen.

Alternatief is om bepaalde source-bestanden te laten scalen maar ook dan valt er horizontaal of verticaal iets weg.

Xbox Live: OctagonQontrol

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 05-01 20:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In Premiere stel je per "project" in welke afmetingen deze heeft. Zoals je zelf wel begrijpt; 4:3 en 16:9 geven in 1 project ergens zwarte randen.

Alternatief is om bepaalde source-bestanden te laten scalen maar ook dan valt er horizontaal of verticaal iets weg.

Xbox Live: OctagonQontrol

• DieBrave
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 16:27
Oh top zeg, dan is dat misschien wel het punt waar ik elke keer overheen kijk! Ga ik eens goed nakijken welke settings mijn fotocamera heeft, ik denk dat je direct mijn vraag beantwoord hebt...Dankjewel!
quote:
MAX3400 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:05:

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True