Tecnigas Next R - Peugeot Fox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een vraag, ik wil graag een Tecnigas Next R terugloop uitlaat kopen alleen zou mijn brommer (peugeot fox) hiervan sneller gaan zonder er voor de rest iets anders eraan aan te passen? En hoe snel ongeveer? En iets meer vermogen denk ik?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:41

orf

Meestal is een standaard uitlaat begrensd met een prop. Deze uitlaat zal waarschijnlijk zorgen voor 5-10 km/u extra, Optrekken zal ook iets sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Nee. Als je de boel niet afstelt loopt de brommer waarschijnlijk zelfs langzamer

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:22
Je maakt een account op Tweakers.net, een IT community, met een vraag over brommer tuning 8)7

Maar wat Tom hierboven ook al zegt, je zult de carburateur opnieuw moeten afstellen om het maximale uit die uitlaat te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 01:03
Je komt vermoedelijk rond de 12 of 14 pk uit door de uitlaat. Denk er wel aan dat je bij zulke vermogenstoenames je je brommer eigenlijk opnieuw moet laten keuren.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ah de Fox, lelijk broertje van de Wallaroo. Ja meerdere Wallaroos gehad in de jaren 90. Wie niet. Leovinci uitlaat eronder, grotere sproeiers erin, andere gewichten in de koppeling. Maarja toen had je nog geen kenteken zoals nu, ieder jaar verzekeringsplaatje kopen voor paar gulden.

Maar zoals orf meld, zal paar km extra geven. Meestal zo een 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

sugarlee89 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:43:
Ah de Fox, lelijk broertje van de Wallaroo. Ja meerdere Wallaroos gehad in de jaren 90. Wie niet. Leovinci uitlaat eronder, grotere sproeiers erin, andere gewichten in de koppeling. Maarja toen had je nog geen kenteken zoals nu, ieder jaar verzekeringsplaatje kopen voor paar gulden.

Maar zoals orf meld, zal paar km extra geven. Meestal zo een 10.
Wallaroo moet zo wat de meest afschuwelijke brommer ooit geweest zijn :D Hier reden we allemaal rond op Camino :D Dat was pas vet :p

Ps gewichtjes gingen in je vario, trekveren en drukveer in je koppeling :p

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:58
_eXistenZ_ schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:00:
Je komt vermoedelijk rond de 12 of 14 pk uit door de uitlaat. Denk er wel aan dat je bij zulke vermogenstoenames je je brommer eigenlijk opnieuw moet laten keuren.
Waar was jij 10 jaar geleden toen ik nog scooters deed? 12 tot 14pk met alleen een andere uitlaat had me veel geld gescheeld :9

Vermogen zal met een andere uitlaat meer tuseen de 6 tot 8 pk zitten.
Carb moet inderdaad opnieuw afgesteld worden mits je de prop uit de uitlaat haalt.

Denk er wel om dat die Technigas uitlaatjes(vroeger teminste) van pisbakken staal/coating hadden. hij zal dus roesten als een gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:00:
Je maakt een account op Tweakers.net, een IT community, met een vraag over brommer tuning 8)7

Maar wat Tom hierboven ook al zegt, je zult de carburateur opnieuw moeten afstellen om het maximale uit die uitlaat te halen.
Oh, er stond tweetakt forum ofzo op google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:59
_eXistenZ_ schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:00:
_O-

Standaard heeft een 50cc 2 takt maar iets van 4-6pk

Met een andere uitlaat ga je dat echt niet krijgen hoor ;)
Maar gewoon de uitlaat erop zetten en dan kijken hoe die loopt en zo nodig iets grotere sproeier monteren

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
azz_kikr schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:23:
[...]

Wallaroo moet zo wat de meest afschuwelijke brommer ooit geweest zijn :D Hier reden we allemaal rond op Camino :D Dat was pas vet :p

Ps gewichtjes gingen in je vario, trekveren en drukveer in je koppeling :p
t zuiden was toch echt de wallaroo, komt door belgie. daar zie je ze nog steeds wel af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Verwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 08:10:
[...]

Oh, er stond tweetakt forum ofzo op google
Ik zou het ergens anders nog eens proberen. Hier gaan weinig mensen je kunnen helpen.
Tweetakt lijkt wel een beetje op Tweakers

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:01
Er is ook een topic voor.

Begrenst gaat die uitlaat niks doen. Ontgrenzen van de uitlaat om te beginnen. Tecnigas next heeft 2 ringen die er uit moeten. Google en gij zult vinden.

Sproeier moet 8 tot 10 maten omhoog (rond de 80, 82)

Gram of 7 rollen

Vermogen? Pk of 5-6
Snelheid? Om en nabij de 65

Persoonlijk denk ik dat er meer standaard pijpjes zijn die meer doen..

[ Voor 20% gewijzigd door fvdberg op 04-04-2018 07:25 ]

Pagina: 1