Samsung 960 Pro + Asus Maximus Ranger VII + Windows 7

Pagina: 1
Acties:

• Foxbuster
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-10-2025
Allen,

Ik wilde de overgang maken van SSD van Kingston naar een Samsung 960 Pro 512 GB
Ik ben nu toch al enige tijd bezig om deze nieuwe schijf aan de gang te krijgen maar het wil me niet lukken. Ik heb het idee dat er nog iets niet goed staat in de BIOS. Voor de zekerheid heb ik de SSD er nog uit gehad, om te kijken of hij goed gemonteerd zat, dat is het dus ook niet.

Ik heb in de BIOS de PCI Express X4_3 Slot (Black) Bandwidth op M2 mode gezet en ik heb de laatste versie van de BIOS versie 3003

Daarrnaast heb ik dus van de volgende site, methode 2 gevolgt:
https://www.intel.com/con...8/memory-and-storage.html

Hierbij heb ik dus met rufus een windows image gemaakt, daarnaast de USB 3 controller in de ISO verwerkt en de driver voor de SSD richting de USB gekopieerd zodat ik die later kan laden

De setup start gewoon op, maar daarna is mijn schijf niet zichtbaar :| in Windows 7

Meer specificaties, indien nodig:

Motherboard: ASUS MAXIMUS RANGER VII
CPU: Intel Haswell i7 4790k
SSD 1: Kingston SV400 240GB
SSD 2: Kingston SV400 240GB
SSD 3: Samsung Pro 512Gb (Om SSD 1 en SSD 2 te vervangen)
HDD 1: Western Digital 2TB
Memory: Corsair Dominator Platinum (4x4GB) 2400Mhz DDR3
GPU Card: MSI Geforce 1070 Gaming X

BIOS versie 3003
OS Windows 7 64-bit, ik wil bij Windows 7 blijven voorlopig vanwege meer FPS in bepaalde games

Update 1: Hij is nu zichtbaar in de BIOS, nog niet bij Windows 7 install

[ Voor 6% gewijzigd door Foxbuster op 29-03-2018 22:51 ]

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:53

rdejongjr

Gnome

Welk antiek gaar knake spel heeft met die mooie hardware meer baat bij een os wat niet de laatste direct x/drivers/optimalisaties ondersteund?

Het scheelt ontzettend veel hoofdpijn en om nog maar niet te spreken over de updates....... Doe het niet!

Mocht je het alsnog willen; de nvme driver om de 960 tijdebs de installatie beschikbaar te krijgen is ergens op diverse fora te vinden, zoek op Samsung nvme driver

• Foxbuster
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-10-2025
rdejongjr schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 23:57:
Welk antiek gaar knake spel heeft met die mooie hardware meer baat bij een os wat niet de laatste direct x/drivers/optimalisaties ondersteund?

Het scheelt ontzettend veel hoofdpijn en om nog maar niet te spreken over de updates....... Doe het niet!

Mocht je het alsnog willen; de nvme driver om de 960 tijdebs de installatie beschikbaar te krijgen is ergens op diverse fora te vinden, zoek op Samsung nvme driver
Het is gelukt, heb de juiste driver(s) kunnen vinden en na installatie van windows ging alles vanzelf, maar toch bedankt ;)

Heb de drivers geinstalleerd op de oude SSD en toen in deze computer program files\samsung\driver\x64 de files gekopieerd en op de usb van de iso gezet en toen bij installatie ingeladen. Had eerst de verkeerde drivers te pakken en de USB stick bleek kapot!

Denk eens aan CSGO, simpelweg stabieler en meer FPS in Windows 7. We speelden daarnaast ook oudere spellen zoals Call of Duty 2 en daar had je last van mouse input lag. Dit is allemaal wel weer te fixen met een fix. Zo is op LAN wel gebleken, dat dit niet altijd werkte op alle computers. Ik ben dus gewoon niet geheel tevreden over windows 10 en games. Daarnaast heb ik een aantal vrienden die ook veel games spelen en daarbij ook de desbetreffende klachten hadden en dus ook hun PC voorlopig op Windows 7 houden.

Wat voor belangrijks zou ik moeten missen dan? Het draait toch? :+ :P

[ Voor 9% gewijzigd door Foxbuster op 30-03-2018 01:13 ]