Parkeren op vergunningshouders na 21:00

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth Operator
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-06 18:19
Ik vraag me nu al een tijd af of je 's avonds na 21:00h mag parkeren op plekken bestemd voor vergunningshouders en dat met name in de regio Nijmegen. Van google word ik niets wijzer, op de site van de gemeente is van alles te vinden over parkeren behalve over vergunninghouders, wel lees ik overal dat je in het centrum van 09:00 tot 21:00 moet betalen, daarna is het gratis maar specifiek is er verder niets te vinden betreffende vergunningshouders.

Wat ik mij afvraag is of dat (gratis parkeren na 21:00) dus ook voor geld voor straten bedoelt voor vergunningshouders..

Weet iemand dit toevallig? |:(

Beste antwoord (via Smooth Operator op 29-03-2018 21:42)

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2015-116031.html

Hier zijn alle gebieden en tijden in beschreven. Zie specifiek artikel 2.4.

Het hangt er dus vanaf of je wil parkeren in een gebied waar moet worden betaald (en bewoners dat met een vergunning kunnen afkopen, dan kan buiten de venstertijden iedereen daar parkeren) of in een gebied dat uitsluitend voor vergunninghouders is.

[ Voor 7% gewijzigd door JB076 op 29-03-2018 21:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-07 23:13

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Situatie in Leiden:
Parkeerplaatsen voor vergunninghouders is alleen voor vergunningshouders (meestal bewoners van de gemeente of van de wijk).

Kortom parkeerkaartje voor een parkeerplaats voor vergunningshouders moet je via de gemeente aanvragen. En dat zal niet goedkoop zijn. :+

https://www.nijmegen.nl/d...rkeervergunning-bewoners/
https://www.nijmegen.nl/d...keervergunning-bezoekers/
https://www.nijmegen.nl/d...keervergunning-bedrijven/

Beste manier is iemand aanbellen die in de de straat woont en vergunninghouder is.
Zij hebben soms een kaartje voor bezoekers waarmee jij als bezoeker kan parkeren op parkeerplaatsen voor vergunningshouders. Althans dat is in Leiden zo.
Edit1: ik krijg net een reactie dat je beter geen kaart kan vragen. Het kan onbeleefd zijn en men is spaarzaam met zulke kaartjes.

Dat ziet er zo uit.
Edit2: Oh wacht, verouderd. Zulke kaartjes hebben ze niet meer.
Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-Zqo5KN4fiY0/UPLaCncnQxI/AAAAAAAAAfE/vhCLlUh7cok/s1600/bezoekerskraskaart.JPG

[ Voor 104% gewijzigd door MedionAkoya op 31-03-2018 19:31 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-07 19:29

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Normaal gesproken mogen in straten waar een bord staat 'P voor vergunninghouders', alleen personen parkeren die daadwerkelijk een vergunning hebben. Dit is verder niet gebonden aan tijden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je het mij vraagt mag je nooit parkeren op plekken voor vergunninghouders, tenzij je de vergunninghouder bent.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2015-116031.html

Hier zijn alle gebieden en tijden in beschreven. Zie specifiek artikel 2.4.

Het hangt er dus vanaf of je wil parkeren in een gebied waar moet worden betaald (en bewoners dat met een vergunning kunnen afkopen, dan kan buiten de venstertijden iedereen daar parkeren) of in een gebied dat uitsluitend voor vergunninghouders is.

[ Voor 7% gewijzigd door JB076 op 29-03-2018 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth Operator
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-06 18:19
Bedankt voor de snelle reacties, het lijkt er op dat ik mijn auto maar in de parkeergarage moet gaan zetten vanavond! 8)7

Het gebied waar ik wil parkeren is namelijk alleen bestemd voor vergunninghouders, je kunt hier overdag niet betaald parkeren..

[ Voor 34% gewijzigd door Smooth Operator op 29-03-2018 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

ChuckSnorris schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:40:
Bedankt voor de snelle reacties, het lijkt er op dat ik mijn auto maar in de parkeergarage moet gaan zetten vanavond! 8)7

Het gebied waar ik wil parkeren is namelijk alleen bestemd voor vergunninghouders, je kunt hier overdag niet betaald parkeren..
Ik denk dat je vrij weinig risico loopt op een bekeuring als je voor 08.00 je auto weer er weghaalt, lijkt me niet dat er nu nog parkeercontroleurs rondlopen of je moet echt in het midden van Amsterdam willen gaan staan waar ze dag en nacht werken.

Ik kijk zelf geregeld op *link weg* en zoek dan een plek uit die nog te belopen is, wellicht een optie. Parkeergarage kost ook klauwen met geld en als je dat terug kan verdienen door een stukje lopen...

[ Voor 15% gewijzigd door deepbass909 op 02-04-2018 01:39 . Reden: De geplaatste link verwees naar een spamsite, niet naar een site over vrij parkeren! ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Anoniem: 738905 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:43:
[...]

Ik denk dat je vrij weinig risico loopt op een bekeuring als je voor 08.00 je auto weer er weghaalt, lijkt me niet dat er nu nog parkeercontroleurs rondlopen of je moet echt in het midden van Amsterdam willen gaan staan waar ze dag en nacht werken.

Ik kijk zelf geregeld op *link weg* en zoek dan een plek uit die nog te belopen is, wellicht een optie. Parkeergarage kost ook klauwen met geld en als je dat terug kan verdienen door een stukje lopen...
Dat klopt.......maar afhankelijk van de plek kan dat heel asociaal zijn als de plekken ook gewoon volgeparkeerd worden door daadwerkelijke vergunninghouders. Die wonen daar doorgaans en hebben die plek nodig, daarom betalen ze er voor.

[ Voor 2% gewijzigd door deepbass909 op 02-04-2018 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:57:
[...]

Dat klopt.......maar afhankelijk van de plek kan dat heel asociaal zijn als de plekken ook gewoon volgeparkeerd worden door daadwerkelijke vergunninghouders. Die wonen daar doorgaans en hebben die plek nodig, daarom betalen ze er voor.
Dan zouden we dat overal moeten invoeren door heel nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
sugarlee89 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:25:
[...]

Dan zouden we dat overal moeten invoeren door heel nederland.
Dus jij bent voor betaald parkeren voor je eigen deur (en dat je een parkeervergunning krijgt na betalen :? ).
Denk dat je een van de weinigen bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03:47
ybos schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 08:10:
[...]

Dus jij bent voor betaald parkeren voor je eigen deur (en dat je een parkeervergunning krijgt na betalen :? ).
Denk dat je een van de weinigen bent ;)
Als dat betekent dat ik altijd een parkeerplaats tot m'n beschikking heb... ;)

Mijn ouders wonen op loopafstand (10-15 minuten) van het centrum in Nijmegen en je kan er gratis parkeren. De bewoners en hun bezoek hebben de grootste moeite om een plek te vinden vanwege mensen die naar het centrum willen gaan en geen parkeerkosten willen betalen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:27
MedionAkoya schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:29:
Beste manier is iemand aanbellen die in de de straat woont en vergunninghouder is.
Zij hebben soms een kaartje voor bezoekers waarmee jij als bezoeker kan parkeren op parkeerplaatsen voor vergunningshouders. Althans dat is in Leiden zo.
Doe dat maar niet. Die bewoners zitten helemaal niet te wachten op mensen die aan de deur komen bedelen om een bezoekerskaart. Daarnaast hebben die mensen ook wel eens bezoekers, en dan hebben ze die kaart juist nodig. Of vindt je het wel acceptabel als je bij iemand op bezoek gaat, dan te horen moet krijgen dat je moet betalen voor het parkeren omdat de bezoekerskaart weggegeven is aan een of andere arme sloeber die te beroerd was te betalen voor zijn parkeerplaats?
Anoniem: 224360 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:57:
[...]

Ik zie het bij de klant waar ik nu werk, die heeft niet voldoende parkeerruimte, dus iedereen dook de woonwijk in. Nu is die wijk betaald parkeren geworden, en is iedereen de volgende woonwijk in gegaan waar het nog wel gratis parkeren is. Daarmee wordt dus het probleem van het bedrijf (niet genoeg parkeerplekken) dus eigenlijk het probleem van de omwonenden (die wel genoeg parkeerruimte hebben als niet iedereen daar zou parkeren). Het zal dus weer afwachten worden tot ook in die wijk betaald parkeren wordt ingevoerd, waarmee het probleem weer naar de volgende wijk verplaatst wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-07 16:29
sylvesterrr schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 08:42:
[...]

Als dat betekent dat ik altijd een parkeerplaats tot m'n beschikking heb... ;)

Mijn ouders wonen op loopafstand (10-15 minuten) van het centrum in Nijmegen en je kan er gratis parkeren. De bewoners en hun bezoek hebben de grootste moeite om een plek te vinden vanwege mensen die in het centrum willen gaan en geen parkeerkosten willen betalen. :X
Ik ben het helemaal met je eens.

Mijn ouders hebben 100en brieven gestuurd naar de gemeente de afgelopen 20 jaar om voor hun deur betaald parkeren te maken. Ze wonen op 5 minuten lopen van het centrum af en iedereen gaat dan natuurlijk daar parkeren.

De gemeente heeft nu wel eindelijk geluisterd en er een blauwe zone van gemaakt (sinds dit jaar). Dus er is nu wel wat meer plek.

Dus ja er zijn mensen die voor betaald parkeren zijn en dit zijn voornamelijk mensen die in de buurt van het centrum wonen en overlast hebben van het parkeervolk wat een gratis plekje probeert te bemachtigen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-07 23:16
Maar voor in de avond kun je het beste de parkeergarage bij het keizer Karel plein pakken. 50 cent per uur dus 6 euro voor 12 uur ;)

En anders in de professoren buurt daar is het gratis maar wel een stukje lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het is niet nodig dergelijke screenshots en posts te plaatsen.

https://www.prettigparkeren.nl/

Deze werkte al iets beter ;)

[ Voor 76% gewijzigd door deepbass909 op 02-04-2018 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-07 21:19
MedionAkoya schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:29:
Situatie in Leiden:
Parkeerplaatsen voor vergunninghouders is alleen voor vergunningshouders (meestal bewoners van de gemeente of van de wijk).

Kortom parkeerkaartje voor een parkeerplaats voor vergunningshouders moet je via de gemeente aanvragen. En dat zal niet goedkoop zijn. :+

https://www.nijmegen.nl/d...rkeervergunning-bewoners/
https://www.nijmegen.nl/d...keervergunning-bezoekers/
https://www.nijmegen.nl/d...keervergunning-bedrijven/

Dat ziet er zo uit.
[afbeelding]
De kraskaarten zijn niet meer geldig in Leiden.
Sinds Januari is daar een online portal voor waar de vergunninghouder een bezoekers kenteken kan registreren voor een bepaalde tijd.

Dit werrkt volgens een pre-paid credit systeem. Parkeren kan dan tegen een gereduceerd tarief.
Pagina: 1