Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben onlangs een cursus Illustrator gestart dus nog een prille beginner. Ik werk op een splinternieuwe MacBook Pro. Al van in het begin krijg ik tijdens het werken in Illustrator rare witte strepen, vooral als ik een laag of element selecteer en wil bewerken/verplaatsten.. (zie fotolink onderaan)

Het is een nieuwe MacBook dus die zou qua sterke alles moeten aankunnen.
Heb al geprobeerd de GPU voorstelling aan te zetten (weet niet of dit relevant is of helpt?)

Iemand die dit probleem herkent?

Met dank!

https://imgur.com/a/4vHYz

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
With all due respect; op die foto is amper wat te zien door de (veel te) zware jpeg compressie en het feit dat je een foto hebt gemaakt van een spiegelend scherm :X :F
Ik zou eens beginnen met googlen op "MacOs Screenshot" en een fatsoenlijk screenshot te uploaden naar imgur ;)

Ik zie behalve wat (waarschijnlijk) moiré (omdat je dus een foto hebt gemaakt en geen screenshot) geen "rare witte strepen" :? Dus het kan ook geen kwaad als je er effe een dikke rode pijl bij zet of omcirkelt o.i.d.

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 29-03-2018 21:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het moest snel gaan, sorry dat ik maar een leek ben!

Strepen bevinden zich over de 3 "druppels" links. Geen witte (sorry) maar zoals achtergrond kleur.
Komt niet van foto van scherm te nemen, strepen waren er al op mijn scherm en komen en gaan op verschillende elementen als ik ermee werk.

Die compressie heb ik zelf ook niet in de hand, is gewoon een jpeg op imgur geupload. Heb geen zin om mij te verdiepen in dingen die mijn probleem niet verhelpen. De strepen zijn goed te zien.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2018 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Verwijderd als je weet wat je zoekt is het simpel, ik heb echter geen idee wat je nu precies bedoeld.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 23:58:
Heb geen zin om mij te verdiepen in dingen die mijn probleem niet verhelpen.
Oh, maar je verwacht wel dat wij de moeite nemen om je te helpen. Nee, prima, dan weten we hoe de vork in de steel steekt. Wij wel moeite, maar jij niet d:)b
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 23:58:
Die compressie heb ik zelf ook niet in de hand, is gewoon een jpeg op imgur geupload.
Onzin. Zoveel compressie doet imgur niet (en al helemaal niet als je een PNG uploadt; en die PNG krijg je extragratis als je gewoon een screenshot maakt). Zélfs als je anoniem uploadt (bron) past imgur niet zoveel compressie toe. Hoe ik dat weet? Ik neem wél de moeite me ergens in te verdiepen / te proberen.
Ik ben toch, klaarblijkelijk, niet de enige die niet ziet waar je 't over hebt. Maar een rode pijl ergens neerzetten is klaarblijkelijk ook al te veel gevraagd.
Dat geeft allemaal helemaal niets; zo zijn we ooit allemaal begonnen. Wat wél geeft, en wat je inmiddels vast wel uit mijn frustratie hebt bemerkt, is dat 't rete-loei-irritant is als je iemand probeert te helpen die vervolgens te lam is om zelf wat moeite te ondernemen om geholpen te worden. Zoals je wellicht nog niet weet: jij moet ons helpen jou te helpen. Zoals je ook in onze Quickstart kunt lezen verwachten we hier wél dat je zelf moeite onderneemt. Als er dan gevraagd wordt om verduidelijking (zet even een rode pijl / cirkel, geef even duidelijk aan wat je precies bedoelt) en er volgt dan zo'n reactie... :F Bekijk 't lekker :w Je had zélfs even het vermoeden dat 't misschien wel om moiré ging kunnen ontkrachten met een "nee dank je, dat bedoel ik niet".

Dit was, letterlijk, minder dan 60 seconden werk. Een kleine moeite om aan te geven wat je bedoelt; althans: dat is wat ik nu denk dat je bedoelt. Maar we zullen 't nooit weten want dit topic gaat, alleen al omdat ik je het antwoord na zo'n houding niet (meer) gun, op slot.

We zien je graag, met een gezondere houding, terug in een nieuw topic mocht dat nog nodig zijn. Je kunt dan onze voorgenoemde quickstart hanteren en je topic naar die regels opstellen. En dan komt 't vast goed.

Ook kan ik me goed voorstellen dat je het niet met mij, of dit slotje, eens bent. In dat geval nodig ik je van harte uit je grieven en/of ongenoegen te uiten richting mijn chef (Admin @NMe ) en collega's in Feedback op moderatie binnen de Devschuur.

:w

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 30-03-2018 02:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.