Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop broer voor studeren

Pagina: 1
Acties:

• ericvanree
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11 09:40
Wat ga je met je laptop doen?
Besturingsstysteem: Windows 10 home/pro. Verder zullen er geen zware programma's op gerunt worden en ook gamen is niet van toepassing. Misschien programma's van de universiteit.

Wat is je budget?
Het liefst 600 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, naar de universiteit dus.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Min broer wil graag een i5 omdat hij gehoord heeft dat een i3 sloom is. Waarschijnlijk had degene van wie hij dat gehoord had een hhd en degene met een i5 een ssd... Ook minimaal 15 inch en een numeriek toetsenbord is een eis.

Kunnen jullie mij helpen met een goede, degelijke laptop voor mijn broer? Hieronder heb ik wat laptops neergezet, maar hij heeft ze liever minder duur.

De i5 8250U heeft natuurlijk 4 cores, is een pluspunt, maar word wel duurder.... Is het het waart?

https://tweakers.net/pric...;1113929;1149797;1115247/

[ Voor 4% gewijzigd door ericvanree op 29-03-2018 20:37 ]

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-11 09:23
Mooie laptop, maar wel zwaar!

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 15:42
Ik zou naar andere factoren dan de CPU kijken. Ik denk dat elke I5 die je nu koopt snel zat is.

Ik zou ook gewoon voor een IPS scherm gaan, voor de mooiere kleuren en de betere kijkhoek. De Lenovo 520 en de Acer Aspire 5 zijn dan de enigen die overblijven. Ik zou voor de Lenovo gaan, maar dat is een gevoelskwestie.

Hier nog twee opties van 5 tientjes goedkoper:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/923807;1131903/
Die hebben dus 2 core I5' s, maar hebben wel een dedicated gpu. Dat was niet zo belangrijk, dus dan is het de afweging of je een oudere processor neemt voor 5 tientjes minder.

Als je onder de 600 wilt blijven, dan zijn er zonder IPS scherm nog twee mooie opties:
https://tweakers.net/pric...;1131903;1151205;1122917/

Verwijderd

Hou ook de afmetingen in je achterhoofd. 15 inch vind ik een lastig formaat voor rugtassen. Ik heb zelf altijd een 14 inch gehad in mijn Eastpack back to work rugtas en paste (met sleeve eromheen) net. Ik ben 1,80m en ik zou geen grotere tas willen. De enige 15 inch laptop die zou passen is een Dell XPS 9560 maar die is ver boven je budget en heeft geen mat scherm. Dat laatste is een must als je vaak mobiel werkt (zoals op school). Ramen en verlichting boven je kop zal voor zeer onplezante reflecties zorgen. Je hoeft niet perse voor een IPS scherm te gaan aangezien de kijkhoek niet superrelevant is tenzij je wilt dat je medestudenten kunnen meekijken. TN-panelen hebben een slechtere kijkhoek maar je zou dit nadeel ook ten voordele kunnen toepassen. Soort van cheap 'privacyfilter'. IPS geeft over het algemeen fletsere kleuren, terwijl details in de zwartwaardes meestal verloren gaan.

Alles wat i5 is vanaf de 4de generatie zou meer dan genoeg moeten zijn als je geen zware applicaties draait. Op mijn i5 4gen kon ik makkelijk VM's draaien zonder vertragingen. Dit in tegenstelling tot mijn klasgenoten die een wat tragere laptop hadden.

Idealiter blijft het gewicht onder de 2kg, maar 2,2kg zoals te zien is in je vergelijkingsoverzicht is te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2018 20:03 ]

• mszwolle
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-11 15:18
Als je niet wil gamen en geen zware programma's wil draaien, kun je voor 569 wel klaar zijn: pricewatch: HP 15-bs190nd

Ik zie verder geen eisen van jouw kant, dit is de meest goedkope laptop met de niewste i5 generatie, die behoorlijk rap is (vergelijkbaar aan een i5-4590K desktop processor die ik zelf heb), 8GB DDR4 geheugen met leuke snelheden, maar wel een kleine SSD met 128GB.. wil je meer opslag dan ga je sowieso over de 650 heen.

[ Voor 3% gewijzigd door mszwolle op 31-03-2018 23:23 ]