Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verloopstekker naar 14 pins atx

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Beste Tweakers,

Mijn zwager heeft een Lenovo h50-50 desktop. Omdat de uitbreidingsmogelijkheden zeer beperkt zijn, zitten we eraan te denken om de PSU te vervangen zodat er een dedicated videokaart in kan.

Zo gezegt zo gedaan zou je denken, ware het niet dat het mobo een 14 pins aansluiting heeft ipv 20 of 24. Daarom vraag ik jullie of iemand ervaring heeft met deze verloopstekker. Zal dit op de h50-50 werken?

https://www.google.nl/sea...HaAhVRWsAKHRfsCGAQgjYItQQ

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Moet geen probleem zijn met zo'n verloop :)

• pjot1
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:24:
Moet geen probleem zijn met zo'n verloop :)
Bedankt voor je reactie! Maar ik vraag me af of dit gaat werken op de h50-50 omdat het niet specifiek ertussen staat...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor de zekerheid zou je even kunnen kijken of de vorm van alle pinnen klopt. Maak een foto van de aansluiting op het moederbord en vergelijk deze met de connector op het verloop.

• pjot1
  • Niet online
De standaard. 280W zonder peg. Merk en type zou ik niet weten. (ben blij dat DE voedingsexpert reageert ;))

280 watts, autosensing, 85% PSU, EnergyStar 6.0, universal (100V-240V) is het enige wat ik er over kan vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door pjot1 op 29-03-2018 21:01 ]

• pjot1
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:01:
Er staat vast wel wat meer op dan dat. ;)
Ik wist dat je daarom zou vragen! Ik zal even kijken wanneer ik een foto kan maken. Misschien een stomme vraag, maar waarom wil je dat weten? Weet je misschien een andere mogelijkheid? Hij wil graag een 1060 6gb erin zetten.

Hij heeft een aantal jaar geleden op aanraden van mij een Asus gtx950 zonder pci-e erin zitten. Maar is eigenlijk de bottleneck.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Welke games moeten ermee gespeeld worden?
Wat zijn de volledige PC specs?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pjot1 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:06:
[...]

Ik wist dat je daarom zou vragen! Ik zal even kijken wanneer ik een foto kan maken. Misschien een stomme vraag, maar waarom wil je dat weten? Weet je misschien een andere mogelijkheid? Hij wil graag een 1060 6gb erin zetten.
Als je weet wat voor voeding erin zit, kun je ook (makkelijk) de pinout achterhalen, en daarmee is dus prima te zeggen of je een verloopje kunt gaan gebruiken of niet.

• pjot1
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:46:
Welke games moeten ermee gespeeld worden?
Wat zijn de volledige PC specs?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6GvwiKclhe6hThB96SBmdEKx/medium.png

Het gaat om de i5 4460 variant. Nu heeft de pc nog 8GB ram maar binnenkort naar de 16. Verder nog een extra 2tb hdd. Ook nu dus gtx950 van Asus. Full HD Samsung scherm, logitech g27 en wat standaard randapparatuur.

De spellen die nu gespeeld worden zijn gta 5, omsi2, city skylines, euro truck simulator, factorio en fall out 4.

Hij wil voornamelijk wat beter voorbereid zijn op nieuwe spellen. En de fps valt af en toe tegen. Volgens mij kan de 4460 nog aardig meekomen en is het niet nodig om een compleet nieuw systeem aan te schaffen. Vandaar ook de keuze voor een nieuwe voeding en videokaart. Alleen die verrekte 14 pins.... |:(

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zou het niet doen. Ik zou het op een GTX 1050 Ti houden. Een i5 4460 houdt namelijk niet over. Er zijn nu al meerdere games waar die CPU door de mand valt.

AMD Nieuwsdiscussie

• pjot1
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 23:20:
Ik zou het niet doen. Ik zou het op een GTX 1050 Ti houden. Een i5 4460 houdt namelijk niet over. Er zijn nu al meerdere games waar die CPU door de mand valt.
Hmz, je hebt ze natuurlijk wel zonder pci-e... Maar is de prestatiewinst dan niet nihil? Ik bedoel zo'n 1060 is een stuk krachtiger, ben een beetje bang dat het niet de verwachte winst oplevert. M'n andere zwager heeft 1050Ti icm een pentium g4560 en daar word ik niet echt vrolijk van...

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee maar dat kloppen, een Pentium G4560 valt ook in genoeg games door de mand. Een GTX 1050 Ti moet elke game wel aan kunnen volgens mij, lang niet altijd op hoge instellingen, maar met medium instellingen in de zwaarste games kom je een heel eind. Helaas zit dat er niet in voor beide CPU's en instellingen terug schroeven helpt dan ook niet.

Een GTX 1050 Ti is trouwens iets van 40 tot 50% sneller.

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 29-03-2018 23:53 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1