Versterker met upscale Svideo to HDMI (retrogaming)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een 2de goedkope versterker voor mijn "mancave" maar eigenlijk dient deze ook gelijk een conversie te moeten kunnen van S-video/RGB signaal naar HDMI om mijn retro game console erop aan te sluiten

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nog niets dus ;-)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan goedkoop een VSX-528K overnemen en deze heeft het volgende in de handleiding staan:
the VSX-524-K handles 4K2K Ultra HD video at 60 frames per seconds. 4K Ultra HD is the latest high-definition video display format, with four times the resolution of 1080p. Ready to deliver 4K Ultra HD video signals to a compatible display.
Deze tekst geeft verder aan dat hij kan upscalen maar er staat dat het alleen voor HDMI dat doet. Ik kan nergens iets vinden dat dit ook met S-video signaal gebeurt. Zo wie zo kan ik geen enkele versterker vinden die dit standaard in zijn handleiding teksten heeft staan (of ik gebruik de verkeerde termen, ik zoek op S-video upscale to HDMI).

Weet iemand of dit mogelijk is of moet ik voor elke console (diverse Nintendo oude consoles) een losse converter kopen a 25 euro per console wat een dure grap gaat worden dan.

Hopelijk kan iemand mij de juiste richting op wijzen of gewoon keihard zeggen dat het niet mogelijk is wat ik wil :P

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TD092854
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 16:37
Ik heb zelf een Onkyo TX-NR646 in mijn "mancave" waar ik laatst een oude videorecorder op heb aangesloten. Hiervoor heb ik een SCART naar geel/rood/wit adapter gebruikt en de losse tulpstekkers vervolgens op de receiver aangesloten. De Onkyo gaf dit signaal zonder problemen weer via de HDMI output naar mijn beamer.

Het is dus zeker mogelijk, ik weet alleen niet of de Pioneer VSX-528K dit ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
TD092854 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:29:
Het is dus zeker mogelijk, ik weet alleen niet of de Pioneer VSX-528K dit ondersteunt.
Dat is al een antwoord wat mij zekerder maakt dat het mogelijk is, het staat gewoon niet in de handleiding en omdat er ook een Svideo output op die versterker zit begon ik twijfelen. Thnx hopelijk kunnen meer mensen deze mogelijkheid bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:59
rikoos schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:36:
[...]

Dat is al een antwoord wat mij zekerder maakt dat het mogelijk is, het staat gewoon niet in de handleiding en omdat er ook een Svideo output op die versterker zit begon ik twijfelen. Thnx hopelijk kunnen meer mensen deze mogelijkheid bevestigen.
Mijn Onkyo versterker TR-*** (typenr weet ik zo niet meer precies) doet ook VGA naar HDMI. svideo lijkt me dan ook niet echt een probleem. Is ook analoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:23
Het beeld weergeven en upscalen zijn niet hetzelfde. Bij upscalen probeert de receiver extra informatie aan het beeldsignaal toe te voegen om je het idee te geven dat je naar een hogere kwaliteit zit te kijken dan het bronsignaal.

Gewoon doorgeven op SD-kwaliteit kunnen receivers wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
okay ik gebruik dus de verkeerde term ... Duidelijk, ik dacht dat er een conversie met upscale plaatsvond als het naar HDMI moest vandaar mijn titel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:41
rikoos schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:02:
Mijn vraag
S-video/RGB signaal naar HDMI
Waarom wil je dit in je versterker hebben?

Dit werkt namelijk ook prima:
https://www.ebay.nl/itm/M...m:mkwVFvd5sr8iwtoOEHk-CyA

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
CurlyMo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:45:
[...]

Omdat ik er meerdere heb en via de versterker gaan dan alle consoles (PS3, XBox, Nintendo via HDMI) en een paar retro via de SVideo. Dus een alles in één ipv voor elke console apart. Liefst heb ik een versterker met minimaal 5 HDMI input en 4 Svideo input en 2 HDMI output (1 voor de TV en één voor de beamer). Dus puur voor het gemak en voor elke retro zo'n converter kopen is ook niet alles ;-)

Heb ook gezocht naar een switch box met meerdere svideo inputs naar 1 hdmi maar die kom je niet tegen, zelfs niet op DHgate en Ali kon ik ze niet vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door rikoos op 29-03-2018 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
rikoos schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:53:
[...]

Omdat ik er meerdere heb en via de versterker gaan dan alle consoles (PS3, XBox, Nintendo via HDMI) en een paar retro via de SVideo. Dus een alles in één ipv voor elke console apart. Liefst heb ik een versterker met minimaal 5 HDMI input en 4 Svideo input en 2 HDMI output (1 voor de TV en één voor de beamer). Dus puur voor het gemak en voor elke retro zo'n converter kopen is ook niet alles ;-)
De vraag is of je goedkoper uit bent door een exotische versterker te kopen? Ik zou per console zo'n ding kopen, HDMI vervolgens in je HDMI versterker stoppen voor het makkelijk switchen tussen consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
CurlyMo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:55:
[...]

De vraag is of je goedkoper uit bent door een exotische versterker te kopen? Ik zou per console zo'n ding kopen, HDMI vervolgens in je HDMI versterker stoppen voor het makkelijk switchen tussen consoles.
Daarom ook een 2de hands ;-) Deze kan je onder de 100 kopen, lekker geluid en internet radio dus perfect voor de Mancave en een Pioneer VSX-528-K kan je toch niet exotisch noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Wel als je dat vergelijkt met versterker die simpel HDMI in en out hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Okay bedoel je het zo, ja maar dit leek mij wel mooi staan ook in een speciaal meubel met alle consoles uitgestalt vandaar deze oplossing. Het kan natuurijk altijd beter maar ik hoef geen high end te hebben. Gewoon gemak is wat ik zoek dus met één afstandbediening alles kunnen regelen en geluid via 5.1 setup boxen. Dan lijken mij de Onkyos en de Pioneers leuke en makkelijke oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
rikoos schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:01:
Okay bedoel je het zo, ja maar dit leek mij wel mooi staan ook in een speciaal meubel met alle consoles uitgestalt vandaar deze oplossing. Het kan natuurijk altijd beter maar ik hoef geen high end te hebben. Gewoon gemaak ik wat ik zoek dus met een afstandbediening alles kunnen regelen en geluid via 5.1 setup boxen. Dan lijken mij de Onkyos en de Pioneers leuke en makkelijke oplossingen.
Mijn suggestie verandert daar toch niks aan?

Dus:
code:
1
2
3
Console -> Converter -> Versterker -> TV
Console -> Converter -----/
Console -> Converter ---/

Anders inderdaad zoeken naar een AV receiver die alles kan wat je zoekt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
CurlyMo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:45:
[...]

Voor dat geld zou ik daar niet zo zeker van zijn. Vooral horizontaal scrollen geeft met die goedkope converters schokkerig beeld en latency/lagg om van de deinterlacing die vaak belabberd is maar niet te spreken. Denk dat versterkers beter spul aan boord hebben voor een nette conversie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

rikoos schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:02:
...of ik gebruik de verkeerde termen, ik zoek op S-video upscale to HDMI).
Zoals gezegd moet je zoeken op "conversion". Iets in de trand van "Analog to Digital Conversion". Staat overigens ook niet altijd in de Spec Sheets. Beste en meest betrouwbare is altijd nog om de handleiding door te lezen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
vj_slof schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:10:
[...]

Voor dat geld zou ik daar niet zo zeker van zijn. Vooral horizontaal scrollen geeft met die goedkope converters schokkerig beeld en latency/lagg om van de deinterlacing die vaak belabberd is maar niet te spreken. Denk dat versterkers beter spul aan boord hebben voor een nette conversie.
Ik heb die apparaten vroeger gebruikt met een beeldbuis televisie en een Raspberry Pi. Werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
CurlyMo schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:46:
[...]

Ik heb die apparaten vroeger gebruikt met een beeldbuis televisie en een Raspberry Pi. Werkte prima.
daar heb je het al. Beeldbuis. Veel minder issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
vj_slof schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 18:07:
[...]

daar heb je het al. Beeldbuis. Veel minder issues.
Aan TS om af te wegen of wat je zegt een issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
oude consoles hebben 50 Hz. output. op een 50 Hz. beeldbuis is horizontaal scrollen da. lekker soepel. Moderne beeldschermen/tv’s doen ook aan allerlei beeldverbeteringstechnieken welke een goede retro feel wel in de weg kunnen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Oude dvd recorder, heb hier een pioneer staan. Allerlei video ingangen en alles gaat via hdmi out daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Thnx allemaal, ik denk dat het antwoord is dat Svideo/RGB gewoon altijd dus via HDMI kan worden weergegeven. Heb inmiddels van Panasonic een reactie op mijn vraag gekregen en zij bevestigen dat dit gewoon werkt!

Bedankt allemaal voor de reactie s en meedenken !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Als je toch nog zoekt naar zo'n receiver. Zojuist in de V&A:
V&A aangeboden: Denon AVR-1508 HDMI Surround reciever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rikoos schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:36:
Thnx allemaal, ik denk dat het antwoord is dat Svideo/RGB gewoon altijd dus via HDMI kan worden weergegeven. Heb inmiddels van Panasonic een reactie op mijn vraag gekregen en zij bevestigen dat dit gewoon werkt!
Bedankt allemaal voor de reactie s en meedenken !!!
Ja, het werkt maar nee, er vindt geen upscaling plaats.
Pagina: 1