iTunes op Windows met Comodo kan geen iPhone backuppen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor383
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-08 18:06
De vragen staan helemaal onderaan, begin gerust met de vragen te lezen. Als je een antwoord denkt te weten kun je beter wél alles lezen.

Doel
Mijn iPhone 5 loopt vol, er is haast geen ruimte meer voor foto's/video's. Het is een 16GB variant. Ik wil een reservekopie maken van mijn iPhone, terugzetten naar fabrieksinstellingen en vervolgens apps + data, contacten etc terugzetten. Ik zal spoedig ook eens rondkijken naar een nieuwere iPhone, maar wil ook dan data meenemen.

Methode
Ik wil dit doen mbv iTunes op een PC, en niet via iCloud.

Bijzonderheden:
PC, iTunes en iOs zijn up to date. No Jailbreak. Windows draait W7 x64 Ultimate. Snoertje is nieuw. PC's hebben altijd recente drivers.

Probleem
iTunes kan geen reservekopie maken. Dit probleem heb ik al onafgebroken sinds een jaar of 6, met diverse configuraties (hardware, installaties).
Waarnemingen:
-Na opstarten en ontgrendelen iPhone wordt de laatste aangesloten.
-iPhone gaat laden
-De Windows pop up verschijnt gewoon: wil je bestanden weergeven etc.
-iTunes service dectecteert iPhone en start iTunes op.
-iPhone verschijnt in iTunes
-Ik navigeer naar de iPhone (symbool) en kies reservekopie maken. Na een halve minuut volgt een pop up van iTunes:
"iTunes kan geen reservekopie maken van de iPhone iPhone (2x iPhone ja) van (naam), omdat er geen sessie met de iPhone kan worden gestart"
Er staat geen errorcode bij.

Vermoeden:
Comodo Internet Security zit in de weg.

Gepleegde acties:
Firewall op off gezet. Ander oplaadsnoer gebruikt. Andere USB poorten geprobeerd. Andere pc gebruikt (die identiek is ingericht). Rebooten PC, iPhone. Comodo CIS is een uitstekende suite, maar is zeer complex in te stellen, met meerdere modules (Auto containment, HIPS, Virusscope, Pro Active Security, Firewall etc etc) die niet simpelweg uit te schakelen zijn (de Firewall wel an autocontainment wel overigens) na installeren. Comodo CIS compleet uitschakelen in MSCONFIG helpt niet, laat zich niet uitschakelen uit veiligheidsoverwegingen, het start gewoon toch op. Echt de meeste met google naar boven drijvende pagina's heb ik wel gezien, inclusief dit rijtje voor de hand liggende tips maar beslist meer dan dat:
"Before changing your security software's setup:

Make sure that the date, time, and time zone are set correctly on your computer.
Log in to an administrative user account, not a guest account.
Make sure that you have the latest version of iTunes.
Update OS X or Windows.
Update your security software."

Er zijn nog wel een aantal vaag beschreven tips met betrekking tot een oudere versie van CIS, maar die werken niet op versie 10.

Plannen:
A.
Ik heb een aantal images van windows gemaakt bij installeren. Voor de duidelijkheid:
image 1: Kale Windows
image 2: Nieuwste SP en updates
image 3: Nieuwste drivers
image 4: Comodo Internet Security
image 5: Meest gebruikte en beproefde software
image 6: Randpakketten en uitprobeersels
Ik kan tijdelijk image 3 uitpakken om te proberen of het zonder Comodo Internet Security werkt.

B.
Alternatief:
ik kan met virtualbox een kale Windows draaien, maar ik heb er nooit mee gewerkt dus dat kost waarschijnlijk meer tijd.

Eindelijk, de vragen:

Heeft er iemand recente ervaring met iTunes, iPhone en CIS?
Hoe herkent iTunes pc's? Aan de Windows sleutel of zo? Of aan hardware? ITunes staat maar een beperkt aan tal vertrouwde pc's toe, en ik zit al aan de max. Ik weet niet of ik dat kan resetten juist omdat iTunes niet met deze iPhone werkt.
Wat is eigenlijk het verschil tussen synchroniseren en een reservekopie (van de iPhone dus) maken? Of is synchroniseren gewoon de reservekopie actualiseren?
Is een connectie met internet noodzakelijk bij het maken van een reservekopie? (Zonder protectie aan het internet hangen vind ik niet prettig en dan zou ik tijdelijk een andere beveiligingssuite moeten installeren)
Andere tips?

[ Voor 1% gewijzigd door Condor383 op 29-03-2018 15:06 . Reden: kleine verbetering ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:10
instellingen, icloud, dan naar beneden om apparaten te verwijderen.

De usual suspects heb je al gedaan. Waarom perse geen icloud? Dan ben je van al het gelazer af.
Eenmalig 0,99 cent en daarna weer opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:29

nelizmastr

Goed wies kapot

Condor383 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:04:
1.Heeft er iemand recente ervaring met iTunes, iPhone en CIS?
2.Hoe herkent iTunes pc's? Aan de Windows sleutel of zo? Of aan hardware? ITunes staat maar een beperkt aan tal vertrouwde pc's toe, en ik zit al aan de max. Ik weet niet of ik dat kan resetten juist omdat iTunes niet met deze iPhone werkt.
3.Wat is eigenlijk het verschil tussen synchroniseren en een reservekopie (van de iPhone dus) maken? Of is synchroniseren gewoon de reservekopie actualiseren?
4.Is een connectie met internet noodzakelijk bij het maken van een reservekopie? (Zonder protectie aan het internet hangen vind ik niet prettig en dan zou ik tijdelijk een andere beveiligingssuite moeten installeren)
5.Andere tips?
1. Nee :) Ik geloof niet in zware antivirus oplossingen.

2. iTunes kijkt naar je Windows SID, een uniek ID voor elke installatie van Windows. Een herinstallatie geeft een nieuwe SID en is dus niet te vertrouwen tot je je lijst van iTunes weer leeggooit.

3. Synchroniseren gaat om het gelijkstellen van de configuratie. In dit geval tussen je iPhone en wat in iTunes staat opgeslagen. Een reservekopie is geen synchronisatie in die zin omdat je geen gelijkstelling doet maar een eenzijdige kopie trekt.

4. Nee. Dat is niet noodzakelijk als het goed is. Er wordt immers alleen tussen PC en iPhone gecommuniceerd. Je kan ook offline muziek afspelen in iTunes :)

5. Een andere PC proberen kan ook geen kwaad. Je hoeft hem niet te vertrouwen om een reservekopie te maken. Dat is alleen voor het synchroniseren. Als je op "vertrouwen" klikt bij de popup op je telefoon betekent dat niet dat-ie ook als nieuwe PC wordt vertrouwd in iTunes.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 29-03-2018 15:57 ]

I reject your reality and substitute my own