Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0d4
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-11-2024
Sinds enkele weken crashed Whatsapp onmiddelijk bij het openen. Bij het herstarten van de telefoon kan ik Whatsapp heel even gebruiken, daarna wil hij niet meer starten

Het toestel is een Wileyfox Swift (eerste generatie) met cyanogen 12.1.1 (android 5.1.1).
Whatsapp herinstalleren bracht geen soelaas, net zoals de factory reset van de telefoon. |:(

Eenmaal had ik de melding gekregen van whatsapp dat er geen ondersteuning is voor custom roms, waar zo ik vermoed, cyanogen bij hoort.

Ben ik de enige met dit probleem, of is dit gekend en is een nieuwe telefoon de enige oplossing? :'(

Beste antwoord (via Y0d4 op 30-03-2018 08:11)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Y0d4 draai je bewust nog CyanogenOS? Ruim één jaar geleden is Cyanogen opgehouden met bestaan en daarmee ook je support, updates en verder features. Wileyfox zelf geeft dan ook aan om Cyanogen niet meer te gebruiken.

Ze hebben inmiddels zelf een OS uitgebracht. Aangezien jou versie al zo enorm oud is kan je geen updates meer installeren via OTA, maar zal dat handmatig moeten. Hoe dat moet staat hier. Voor verder ervaringen met deze procedure, kan je even in het forum topic kijken.

Ik kan je dus aanraden eerst even te updaten en te kijken of dat je probleem oplost.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 29-03-2018 14:37 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Y0d4 draai je bewust nog CyanogenOS? Ruim één jaar geleden is Cyanogen opgehouden met bestaan en daarmee ook je support, updates en verder features. Wileyfox zelf geeft dan ook aan om Cyanogen niet meer te gebruiken.

Ze hebben inmiddels zelf een OS uitgebracht. Aangezien jou versie al zo enorm oud is kan je geen updates meer installeren via OTA, maar zal dat handmatig moeten. Hoe dat moet staat hier. Voor verder ervaringen met deze procedure, kan je even in het forum topic kijken.

Ik kan je dus aanraden eerst even te updaten en te kijken of dat je probleem oplost.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 29-03-2018 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y0d4
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-11-2024
Gepatched met het advies van @rens-br naar android 7.1.2 waarbij WhatsApp terug netjes functioneert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otilrac
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2018
Dank je wel voor jullie tips. Heb eindelijk mijn telefoon weer 100% werkend gekregen en nu dus volledig op Android. Mijn zoon is er blij mee! :) :) :)