Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Keuze hulp laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Geest123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-04-2022
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop omdat mijn ASUS F550V het langzaam aan het begeven is. Ik heb zelf niet heel veel verstand van de specificaties en zie dus door de bomen het bos niet meer. Ik hoop dat daarom iemand mij kan helpen.

De laptop gaat voornamelijk gebruikt worden voor mijn studie en om een film op te kijken. Voor mijn studie is het voornamelijk verslaglegging, mails schrijven en programma's zoals R en python. Omdat ik mijn laptop dagelijks in mijn tas heb wil ik een beeldscherm van 14 à 15 inch en het liefste niet al te zwaar. Verder vind ik het belangrijk dat hij snel is, een goed scherm heeft, er goed uitziet en makkelijk in gebruik is.

Ik wil ongeveer €700,-/€800,- uitgeven maar meer is niet erg als er maar een goede prijs-kwaliteitsverhouding is. Het merk maakt mij niet zoveel uit.

Zelf zat ik te kijken naar:
- Acer Swift 3
- Lenovo Ideapad/Thinkpad/Yoga
- Asus ZenBook UX410UA-GV354T

Echter, kan ik niet goed het verschil vinden. Ik hoor graag jullie ervaringen en adviezen! Alternatieve opties zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!

Alle reacties

• ARRRGEEK
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-10 14:30
Ha Tweaker,

Er zijn zeker veel opties op dat gebied mogelijk. Ik zie dat je het hebt over Python? Gebruik je daarnaast mogelijk nog andere programmeertalen? Je geeft aan een goed beeldscherm te willen, heb je voorkeur voor een mat of glanzend scherm?

Groeten,

Robert

• Geest123
Hee Robert,

Bedankt voor je reactie en ik heb gemerkt dat er vele opties zijn, daarom vind ik het zo lastig.
Python is de enige programmeertaal, die ik gebruik.
Om eerlijk te zijn zou ik niet echt de voordelen en nadelen van een mat en glanzend beeldscherm weten. Is mat om spiegeling van bijv. de zontegen te gaan?

[ Voor 12% gewijzigd door Geest123 op 31-03-2018 10:47 ]

Verwijderd

@Geest123 Wat is er aan je huidige laptop aan het begeven? Hij doet het toch of niet? Als hij traag wordt zijn er negen van de tien keer andere oplossingen te vinden dan nieuw kopen.

Heb even de specs van je huidige laptop erbij gepakt. Is gewoon een lekkere machine voor jouw gebruik. Enige wat ik zou doen is er een SSD in zetten en dan ken je je laptop niet meer terug wbt snelheid. Als je dat zelf niet kan zijn er zat mensen te vinden die dat voor je kunnen doen. Ben je voor €100,- gesteld.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2018 12:55 ]

• Geest123
@Musicmasters dat klopt, ik heb hier ook naar gekeken. Echter, bevriest mijn huidige laptop soms uit het niets, het enige wat ik kan doen om hem weer te "unfreezen" is de accu eruit halen en hem opnieuw opstarten. Daarnaast heeft hij veel last met de wifi-verbinding die soms weg valt en doet het pas weer na heropstarten. Het lijkt mij dat dit niet opgelost wordt door een SSD?

Verwijderd

Geest123 schreef op zondag 1 april 2018 @ 15:34:
@Musicmasters dat klopt, ik heb hier ook naar gekeken. Echter, bevriest mijn huidige laptop soms uit het niets, het enige wat ik kan doen om hem weer te "unfreezen" is de accu eruit halen en hem opnieuw opstarten. Daarnaast heeft hij veel last met de wifi-verbinding die soms weg valt en doet het pas weer na heropstarten. Het lijkt mij dat dit niet opgelost wordt door een SSD?
Heb je Windows al eens opnieuw geinstalleerd? Ik heb iets soortgelijks gehad na een forse update van Windows. Als daarna Wifi het nog niet goed doet dat eens onderzoeken. Een nieuw Wifikaartje vervangen kost ook niets. Begrijp me goed, als je laptop echt kapot is, is hij dat, maar ik heb nogal een hekel aan de weggooi cultuur terwijl het vaak simpel is op te lossen.

• Geest123
Verwijderd schreef op zondag 1 april 2018 @ 16:55:
[...]

Heb je Windows al eens opnieuw geinstalleerd? Ik heb iets soortgelijks gehad na een forse update van Windows. Als daarna Wifi het nog niet goed doet dat eens onderzoeken. Een nieuw Wifikaartje vervangen kost ook niets. Begrijp me goed, als je laptop echt kapot is, is hij dat, maar ik heb nogal een hekel aan de weggooi cultuur terwijl het vaak simpel is op te lossen.
Ik ben het helemaal met je eens maar dat heb ik al meerdere keren geprobeerd, tevergeefs jammer genoeg.
Het op de meest random momenten freezen, vind ik het meest verontrustend. Ik heb er ook meerdere andere mensen met verstand naar laten kijken maar zij konden niets vinden. Daarom heb ik toch besloten om een vervangende laptop te nemen.

• ARRRGEEK
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-10 14:30
@Geest123

Een mat scherm is inderdaad vanwege de zon handig. Echter zijn de kleuren naar mijn mening veel minder helder. Daarom ben ik fan van glanzende schermen.

Zelf ben ik best fan van de Yoga serie. Ik heb zelf een Lenovo Yoga 720-15ikb. Deze is rond de 1500 euro. Heb geen ervaring met de goedkopere series. Mijn vorige laptop was ook een Lenovo en ik heb nooit problemen gehad met deze laptops. Zijn vrij degelijk en niet te duur.

Een videokaart is geen must voor je?

• Geest123
Sorry voor de radiostilte maar ik had het druk met school en had wat tijd nodig om alles goed na te zoeken. Ik heb nu wel mijn zoektocht weten te minimaliseren tot 13 mogelijkheden (toch nog veel....).

Het gaat om deze laptops: https://tweakers.net/pric...7;1120363;734891;1161803/

Ik hoor graag als jullie tips of adviezen hebben of zelfs een laptop aan/afraden, zodat ik hopelijk eindelijk tot een besluit kan komen!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Als je gaat gamen is een Geforce GPU aan te raden.
Intel HD xxx is de interne GPU van Intel.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Pagina: 1