Verkiezing meest teleurstellende game van afgelopen 10 jaar

Pagina: 1
Acties:
  • 1.482 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trogdor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04 10:17
Spam je voorstellen hier onder, indien nodig ook met een argument waarom het zo teleurstellend was.

Let op, het gaat niet over de slechtste spellen, maar over de grootste tegenvallers.

[ Voor 30% gewijzigd door trogdor op 29-03-2018 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trogdor
Kandidaat 1: No Mans Sky.
Behoeft geen introductie, was een repetetief grind spel zonder multiplayer waar alles op elkaar leek, en waar zelfs Sony zijn excuses voor heeft aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trogdor
Kandidaat 2: Mass Effect Andromeda.
Door het fiasco met bugs, lelijke characters etc is er een hele ontwikkelstudio gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trogdor
Kandidaat 3: Destiny 2.
twee maanden na de release waren de spelers aantallen onder het niveau van Destiny 1 in de maand voordat versie 2 uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:48
C&C Generals 2 :P Is echter nooit verder gekomen dan een alpha versie.

Mass Effect Andromeda: Mwah vond ik vergeleken met No Mans Sky duizend maal beter. Ja wat bugjes, en slechte animaties. Dat was echter ook snel gefixt.

Past wellicht niet in "meest teleurstellende game".. Maar Mafia 3 viel me tegen vergeleken met Mafia 2. 90% Herhaling. Maar goed, dat is met de Far Cry's en Assasin's Creeds' ook het geval.

Sowieso jammer dat de laatste 10 jaar het RTS genre verwaterd is en plaats heeft gemaakt voor 13 in een dozijn shooters en mmo's. Dat gebeurde toen ook al, maar nu zijn RTS games enkel nog in ontwikkeling bij kleine (indie) studio's, op enkele na wellicht.

Verder:

Spore? :P
Rollercoaster Tycoon Worlds? :)
Battlefront 2?

[ Voor 5% gewijzigd door Inverted_World op 29-03-2018 14:08 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:27
Half-Life 3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 00:30
Spore

Nooit gedacht dat ik ooit zo snel uitgekeken op een spel zou raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:32
Rollercoaster Tycoon World.

Op basis van de naam had ik hoge verwachtingen, maar oh oh oh wat is dát een drama geworden. Ondanks dat ik groot fan ben van RCT-games heb ik die game nooit gekocht. Gelukkig maakte Planet Coaster veel goed.

En sowieso talloze Ubisoft-titels van 7 tot 3 jaar geleden, vaak gepresenteerd met prachtige beelden en miljoenen mogelijkheden, maar uiteindelijk blijkt het behoorlijk beperkt. Watch_Dogs als hoogtepunt, al heb ik uiteindelijk best wat fun aan die game beleefd. Mijn herinnering aan Watch_Dogs 2 is misschien nog wel slechter, ook dát was een tegenvaller.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 695873

No Man's Sky (game is totaal niet wat beloofd werd).

Mass Effect Adromeda (Buggy, characters lelijker gemaakt dan de acteurs, kan niet tippen aan de trilogie).

Battlefront 2: (Pay to win lootbox schandaal).

Streetfighte X Tekken (on disc DLC, halve character roster ontbreekt).

Street Fighter V (Arcade mode ontbrak bij launch)

Metal Gear Survive (Paid save slots, misbruik gemaakt van de IP naam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Star Wars Battlefront 1. Man wat viel die tegen zeg. En hoewel ik deel 2 getragt te hebben geboycot, heb ik die uiteindelijk toch gekocht. Voor de Singleplayer vond ik het al waard.
Deeltje 1 kwam ik totaal niet in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:20

d_star

Maharadja of the Year :-/

Dayz Standalone

Wat ooit begon als een titel met aardige potentie gezien de standalone 'bevrijd' zou moeten zijn van de beperkingen die de mod had, draait de naam 'Dayz Standalone' anno 2018 meer om het schoolvoorbeeld van waarom je altijd goed moet uitkijken bij je geld uitgeven aan Early Access titels.

We zijn zes(!) jaar verder na de eerste alpha release, en wat hebben we? Nog steeds een buggy alpha versie, waarin spreekwoordelijk gezien nog niet eens een kwart van de features zit die ooit beloofd zijn.

Even een quote van wikipedia:
In November 2014, it was announced that the final release version of the game would be released in 2016.[51]

In November 2017, the game was still in alpha development stage.

On November 28th 2017, a status report was released which disclosed that Dayz would not be coming out of alpha until 2018.
Ik vraag me af of deze titel ooit uit Early Access, of zelfs maar uit het beta stadium komt. Misschien moet Bohemia op een gegeven moment de hand gewoon in de boezem steken en de stekker uit de rottende zweer die Dayz Standalone heet, trekken.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:45

CoronelHimself

Division Brabant

Simcity (2013)

Voor dit gehypte spel haalde ik EA van mijn zwarte lijst en plaatste zelfs een pre-order. Grootste miskoop ooit. Zeer veel server problemen en ontzette matige gameplay en de simulatie was zwaar ondermaats. Met andere woorden deze hoort bij de kandidaten thuis.

EA staat uiteraard weet op de zwarte lijst.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:33

Aganim

I have a cunning plan..

Duke Nukem Forever (2011). De grappen werkten lang niet zo goed als in D3D en de 'kwaliteit' van het leveldesign was wisselend. Dat laatste was een duidelijk gevolg van het te lange ontwikkelproces, diverse stukken voelden aan alsof ze zo uit D3D konden komen. Een van de weinige games waar ik halverwege gewoon geen zin had om nog verder te spelen, het spel verwijderd heb en nooit meer de behoefte heb gevoeld om nog eens een poging te wagen.

[ Voor 0% gewijzigd door Aganim op 29-03-2018 19:13 . Reden: Spelvaut ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thekilldevilhil
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-05 22:54
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight

Zo veel plezier gehad aan die serie (speel nog steeds af en toe Kane's wrath) maar dit spel is echt een hoopje poep.

Verder Sim City 2013 en No man's sky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ongeslagen:
Destiny 1
Met mooie opvolger
Destiny 2

En als veredelde tech-demo
SWBF1

Console specifieker:
Project Cars 1 (draaide bagger, kon geen race normaal uitrijden of ik had een crash, een disconnect of mijn stuur besloot niets meer te doen)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 15:14
Sea of Thieves viel mij enorm tegen. Het lijkt wel of er meer budget was voor marketing, dan voor game content. Het is echt helemaal niets te doen, behalve keten met je vrienden.

Iets langer geleden: Enemy Territory: Quake Wars. Het eerste, gratis, deel Wolfenstein: Enemy Territory was fantastisch. maar de opvolger werd geplaagd door vreemde controls en slechte maps.

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-07 22:43
Mafia 3. Zeer teleurstellend en repetitief. Snap ook niet dat die game nog zulke hoge cijfers krijgt.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Voor mij persoonlijk en juist vanwege alle praise: GTA 5 en The Witcher 3. Moeite gedaan erin te komen, maar ik vond de besturing echt compleet zuigen tot het moment dat ik me niet meer geroepen voelde ze opnieuw op te starten.

Ook Dark Souls 2 en 3 vond ik na Bloodborne fikse tegenvallers vanwege de andere besturing en de setting die ik veel minder tof vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
CoronelHimself schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:35:
Simcity (2013)

Voor dit gehypte spel haalde ik EA van mijn zwarte lijst en plaatste zelfs een pre-order. Grootste miskoop ooit. Zeer veel server problemen en ontzette matige gameplay en de simulatie was zwaar ondermaats. Met andere woorden deze hoort bij de kandidaten thuis.

EA staat uiteraard weet op de zwarte lijst.
Vergeet niet dat de "goedmakertjes" veel te laat en compleet onder de maat kwamen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzenbergh
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-07 16:20
C&C Tiberian Twilight all the way.
Man wat een spectaculair einde had dat kunnen worden. Genoeg potentie met de MoK in Kane's wrath, Cabal had terug kunnen komen! Maarja, MOBA, e-sports enzo... Grootste flater van de laatste 10 jaar imho.

Als alternatief: Warhammer 40k DoW III. Is het een MOBA? Is het een Classic RTS? Nee, het is beide net niet. Nou heb ik liever een classic RTS dan MOBA's, maar deze weet helemaal niet wat hij wil zijn. Ojah, en backflippende chaptermasters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:12
Sim City 2013. Wat een aanfluiter was dit spel zeg. In de pre-order de deluxe versie aangeschaft, op release day zat ik er helemaal klaar voor en toen........kon ik het spel twee weken lang niet spelen omdat er geen servercapaciteit beschikbaar was.

Uiteindelijk heeft dit spel er toe geleid dat EA de stekker uit de gehele franchise getrokken heeft. Weer een goede franchise naar de klootten door de marketing idioten bij EA.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-06 22:18

MPC60

Game on

GTA 5 kan ik me wel in vinden, het was het nou allemaal net niet.

Xbox: SendexNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-07 08:31

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Mass Effect Andromeda en niet vanwege de graphics maar vanwege de slappe protagonist, mmo quests, onafgerond verhaal en oninteressante planeten.

Fallout 4 omdat het nooit beter is geworden dan Fallout 2 of New Vegas.

[ Voor 20% gewijzigd door RoamingZombie op 29-03-2018 18:10 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-07 18:33
Thekilldevilhil schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:51:
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight

Zo veel plezier gehad aan die serie (speel nog steeds af en toe Kane's wrath) maar dit spel is echt een hoopje poep.
Dat is echt een faal game ja (speel ook nog regelmatig Kane's wrath), ik heb Tiberian Twilight alleen gespeeld om te kijken hoe het verhaal af zou lopen, maar zelfs dat vrij was waardeloos.

Verder vond ik Fallout 4 tegenvallen puur en alleen omdat het gericht is op console + jong publiek. Daarnaast vond ik het verhaal ook een beetje zwak/saai. De hele diepgang zoals die in FO3 en NV zat is weg voor mij en dat komt volgens mij voornamelijk omdat je maar 4 antwoorden hebt bij een gesprek, waarvan 90% de 4 keuzes bestaan uit: 1 Ja, 2 Nee, 3 Sarcasme, 4 Vraag die iets meer info oplevert. (Niet in die volgorde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Diablo 3.

Zou beter worden dan D2, but took a RMAH in the knee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:01
Final Fantasy XV.

Wat een ongekende bagger! Verslaat elk genoemd spel hiervoor met 2 handen op de rug.

Mocht er uitleg nodig zijn:
- Nauwelijks verhaal (wat toch wel zo'n beetje het ding is bij FF's)
- Nauwelijks/geen tactiek bij het vechten
- De meest achterlijke AI die ik ooit heb gezien in een spel in de afgelopen twintig jaar: tuurlijk npc party, loop maar voor de vijde keer in de Bad Breath van die Morbol, je gaat vast deze vijfde keer niet dood... 8)7
- 2 expansion passes nodig om nog wat van de bagger te maken die het was bij release.

[ Voor 68% gewijzigd door AppieNL op 29-03-2018 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:11
No man's sky

Dead Island (dit kwam eigenlijk alleen door de beste trailer van een game ooit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:51
Rome Total War2

Ik heb zelden zo erg uitgekeken naar een spel. Nieuwe pc gekocht, pre-order. Ik denk dat ik het de afgelopen x jaar 4x heb aangeraakt. Enorm slechte campaign mode en ook de battles waren mwoaah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-06 06:13
Kandidaten voor mij:

1) Dragon age 2 (deel 1 voor mij 1 van de beste games ooit, deel 2 ineens lineaire bagger)
2) Mass effect Andromeda (nikszeggend verhaal)
3) Fallout 4 (had net zo goed een expansion van 3 kunnen zijn)
4) Mafia 3
5) Vervolg Dungeon keeper (microtransaction galore)

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 15:22

Basszje

Reisvaap!]

Space Base DF 9.

Space bouwer met hoog 'Bullfrog' gevoel. Early-access geld gehapt, alpha naar version 1.0 uitgeroepen en daarna verlaten.

Onspeelbaar en onaf, maar nog steeds te koop - http://store.steampowered.com/app/246090/Spacebase_DF9/

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 18:26
Een topic over 'de slechtste spellen van de afgelopen 10 jaar' is an sich geen verkeerd idee, maar de uitvoering is ongewenst.

ten eerste zijn pure opsomtopics niet de bedoeling. Daarnaast is het niet de bedoeling meerdere keren onder elkaar te posten, dat wekt de indruk van kunstmatig je post-count op te krikken en is ongewenst.

Bovendien verwachten we ook wat inzet met betrekking tot de openingspost.

Voor nu dus genoeg reden tot sluiten. Stuur me een berichtje met een fatsoenlijke openingspost en dan kijken we op het topic weer open kan.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.