Achterhalen welke module HTTP aanroept Joomla 3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik ben bezig om voor onze roeivereniging de website helemaal naar HTTPS te brengen. Ik kom echter bij het nalopen van niet https links op elke pagina een verwijzing in de bron tegen naar:

<script src="http://code.jquery.com/jquery-latest.min.js" type="text/javascript"></script>

Deze wil ik vervangen door httpS://code.jquery.com.........

Echter kan ik niet achterhalen welke module de jquery regel in mijn index.php plaatst. Als ik de oorsprong weet kan ik de url wel wijzigen. Ik weet überhaupt niet waarom een module een externe uitstap maakt, maar dat terzijde.

Ik gebruik Joomla 3.8.6 stable met Purity III.

Extra Modules die ik gebruik:

ARRA User Migrate
Community Builder
JCE Editor
Jevents
Phoca download

Ik heb al flink lopen googlen, maar omdat ik niet weet welke module het betreft lijkt het zoeken naar een speld in een hooiberg. Enig idee hoe ik dit het beste kan aanvliegen? Ik kan natuurlijk een inhoudelijke scan doen naar deze url, maar omdat het om erg veel bestanden gaat, zal dat ook lang gaan duren.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hoicks schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:30:
Ik kan natuurlijk een inhoudelijke scan doen naar deze url, maar omdat het om erg veel bestanden gaat, zal dat ook lang gaan duren.
SSD zo gepiept, HDD iets langzamer.
Op GNU/Linux kan je meerdere keren zoeken (2e en verdere keren super snel), of Windows OS altijd langzaam.

GNU/Linux:
code:
1
grep --include=\*.php -rnw '/home/website/public_html/' -e "http://"

Windows:
code:
1
2
geen idee, heb Windows de deur uit gedaan omdat zoeken gewoon niet werkt of rete traag.
Als iemand de oplossing weet, wordt die vast gepost

[ Voor 5% gewijzigd door DJMaze op 29-03-2018 13:37 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Even uit de losse pols, op Windows:

PowerShell:
1
Get-ChildItem *.php -Recurse | Select-String -Pattern "code.jquery.com"

Kan even duren (paar minuten) maar je hebt wel tijd toch? Simpelweg je source code doorzoeken lijkt me verreweg de snelste weg om te oorzaak te vinden :)
DJMaze schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:35:
[...]
SSD zo gepiept, HDD iets langzamer.
Op GNU/Linux kan je meerdere keren zoeken (2e en verdere keren super snel), of Windows OS altijd langzaam.
Windows is exact gelijk. Eerste pass is wat langzaam, tweede pass super snel. Waarom denk je dat dat anders is?
Windows:
code:
1
geen idee, heb Windows de deur uit gedaan omdat zoeken gewoon niet werkt of rete traag.
Wow, die uitspraak is vrij kort door de bocht, op z'n zachtst gezegd.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@Cloud misschien dat dit is opgelost in Windows 10 dan?

Voorheen ging Windows elke keer opnieuw alle bestanden lezen van de HDD en openen.
Op GNU/Linux worden de bestanden de eerste keer in het vrije RAM geheugen gezet zodat latere zoekopdrachten vanuit RAM worden gedaan en niet de HDD.

Via Windows verkenner was een drama omdat (bijvoorbeeld) PHP bestanden niet werden geïndexeerd.
Ik had altijd andere software nodig (Notepad++, Sublime, Geany, etc.) om te kunnen zoeken.

Als dit dus is opgelost, heb ik niks gezegd 🙊

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DJMaze schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:01:
@Cloud misschien dat dit is opgelost in Windows 10 dan?

Voorheen ging Windows elke keer opnieuw alle bestanden lezen van de HDD en openen.
Op GNU/Linux worden de bestanden de eerste keer in het vrije RAM geheugen gezet zodat latere zoekopdrachten vanuit RAM worden gedaan en niet de HDD.
Ik had er ook geen last van in Windows 7 maar dan moet ik wel zeggen dat ik vooral vanuit Visual Studio en PowerShell zoek.

Wellicht dat Windows Verkenner een ander verhaal is? Daarmee zoeken doe ik eigenlijk alleen op bestandsnaam en nooit inhoud. Weet wel dat ze daar willen leunen op die indexing service die veel mensen meestal niet gebruiken. Heb dat op dit moment wel aanstaan op m'n source control root maar als ontwikkelaar wil je inderdaad wel even in de advanced options duiken voor wat betreft filetypes; ook in Windows 10.
Via Windows verkenner was een drama omdat (bijvoorbeeld) PHP bestanden niet werden geïndexeerd.
Ik had altijd andere software nodig (Notepad++, Sublime, Geany, etc.) om te kunnen zoeken.

Als dit dus is opgelost, heb ik niks gezegd 🙊
Als het inderdaad Verkenner is dan zou dat misschien wel kunnen hoor :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoicks
  • Nu online
Via Powershell heb ik de modules zo gevonden. Moest natuurlijk wel eerst de hele website downloaden om überhaupt te kunnen zoeken. Thanks!

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoicks schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:25:
Via Powershell heb ik de modules zo gevonden. Moest natuurlijk wel eerst de hele website downloaden om überhaupt te kunnen zoeken. Thanks!
Lijkt me sowieso noodzaak om je project in versiebeheer te hebben... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

<meta http-equiv="Content-Security-Policy" content="upgrade-insecure-requests">

Dit is een meta tag die ik toepas op spartaanse scripts om insecure content te fixen, works like a charm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Nu online
Cartman! schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:50:
[...]

Lijkt me sowieso noodzaak om je project in versiebeheer te hebben... :?
Heb ik ook, maar niet bij me op dat moment ;)

Pagina: 1