Koopt Belsimpel altijd negatieve reviews af?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• AibohphobiA BoB
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
De blazen hoog van de toren met hun "prijsgarantie" maar daar zitten zoveel voorwaarden aan dat het in de praktijk een losse flodder is.

Wat er gebeurde
Ik bestelde een Nokia 7+ (pre-order) voor € 399,- bij Belsimpel.
De Mediamarkt had nog voor iemand kon leveren een kortingsactie van 15% in het weekend en dus belde ik Belsimpel of ze meededen met deze actie.
Dat deden ze niet en dus kon ik mijn pre-order bij Belsimpel alleen annuleren en voor € 59,85 minder bij MM plaatsten. Gelukkig ging het dus om een pre-order.
Vervolgens plaatste ik een negatieve review op Tweakers met de mededeling dat je de prijsgarantie dus niet serieus moet nemen.
Het vinkje dat de shop contact met mij op mocht nemen stond uit. Later bleek dat ze gewoon zelf mijn review aan het telefoongesprek hadden gekoppeld.

Drie dagen later kreeg ik bloemen per post thuisgestuurd en werd ook gebeld door de klantenservice (vanwege de review bleek later). In eerste instantie was dat een aardig gebaar en ik speelde met de gedachte om wat meer sterren te geven. Ze leken oprecht geïnteresseerd en mijn klacht zou meegenomen worden enz. enz.

Later die werd ik gebeld dat ze het toestel eerder konden leveren dan MM en of ik nu wel interesse had. Maar ik zei dat ik voor € 59,85 wel een paar dagen geduld kon opbrengen. Toch bedankt voor de bloemen.

Weer even later die dag werd ik weer gebeld met het aanbod dat ze dezelfde prijs konden aanbieden als MM met ook nog een accessoire erbij (hoesje of zo). Wel werd er dan verwacht dat ik de review zou aanpassen naar een positieve.

Dat was niet goed. Ik vond het pervers en op omkoping lijken.
Het werd meteen duidelijk waarom Belsimpel een hoge score heeft op Tweakers. Niet omdat ze zo goed zijn, maar omdat ze de negatieve reviews afkopen.
Bij een aankoop kijk ik altijd naar de reviews en als het niet voldoende is dan neem ik een andere winkel. Op deze manier zijn de reviews dus niet meer te vertrouwen.

De vraag is dus, zijn er meer mensen die deze ervaring hebben hier en ben je daar wel of niet op ingegaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 00:22
Dit klopt. Ik heb bijna 3 maanden moeten wachten op de reparatie van een Nexus 5X. Altijd geduldig en begripvol gebleven aan de telefoon. Maar helpdeskmedewerkers komen afspraken niet na en brabbelen maar wat geloof ik :P

Pas toen ik een review schreef nam een Belsimpel-medewerker (non-helpdesk) contact met me op. Binnen een week lag het toestel bij me thuis, inclusief inderdaad de bloemen. Met de vraag of ik mijn review wil aanpassen. Dat heb ik gedaan hier op Tweakers. Een week later werd ik gebeld, nu voor de review op Trustpilot. En nog een week later op die van Kieskeurig. Die heb ik eerst maar even laten staan, maar dan word je letterlijk kapot gespamd, zelfs nog een maand later.

Nouja, eerlijk is eerlijk. In mijn geval hebben ze het -uiteindelijk- dus wel opgelost met als extraatje bloemen. Een 6/10 vind ik dan ook wel terecht, dus ik vond het ook niet erg om mijn reviews aan te passen.

Het is wel een dikke tip voor iedereen die iets met Belsimpel te maken heeft: schrijf maar gewoon gelijk een negatieve review, dan gaan ze er tenminste voor je achteraan...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 19:43
Tsja, of dit nu zo heel negatief is weet ik niet. Als de review laat zien dat er eerst problemen waren, maar dat dit uiteindelijk door de shop goed is opgelost, is dat toch voor iedereen positief? Jij bent blij met je bloemen en je accesoires, zij zijn blij met de verkoop en de positieve review.

Alleen jammer dat dit blijkbaar alleen pas kan als je gaat klagen, en dat je als 'lieve' klant blijkbaar wel gewoon in de strr*nt kunt zakken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zou dat eerlijk gezegd heel erg niet okay vinden. Om drie redenen:
1) de helpdesk / eerstelijn klantenservice is en blijft schijnbaar slechte service leveren
2) de review is een indicatie van hoe anderen geholpen zouden worden. Dat is in beginsel niet veranderd
3) perverse prikkel voor mensen om slechte reviews te schrijven om meer service te krijgen. Wat het vertrouwen in de shop survey verlaagd

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Kan me vergissen maar dit is toch topservice? Ze nemen de negatieve reviews serieus en ze werken aan verbetering, dikke pluim voor belsimpel dus.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Malt007 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:53:
Kan me vergissen maar dit is toch topservice? Ze nemen de negatieve reviews serieus en ze werken aan verbetering, dikke pluim voor belsimpel dus.
Ze nemen klanten blijkbaar dus niet serieus tot dat er aan de bel wordt getrokken. Dat is geen klantenservice maar damage control en PR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00
Noem jij dat topservice?

Als jij een winkel binnenkomt en niet geholpen wordt, dan op een drukke zaterdagmiddag terugkomt en stampij gaat maken terwijl de hele winkel vol klanten staat en dan pas geholpen wordt, noem je dat ook topservice?

Ze kunnen ook gewoon direct fatsoenlijke service verlenen, dan hoef je niet eerst een negatieve review te schrijven en schrijf je meteen een positieve review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:41
Brammos85 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:40:
Tsja, of dit nu zo heel negatief is weet ik niet. Als de review laat zien dat er eerst problemen waren, maar dat dit uiteindelijk door de shop goed is opgelost, is dat toch voor iedereen positief? Jij bent blij met je bloemen en je accesoires, zij zijn blij met de verkoop en de positieve review.

Alleen jammer dat dit blijkbaar alleen pas kan als je gaat klagen, en dat je als 'lieve' klant blijkbaar wel gewoon in de strr*nt kunt zakken.
Je zegt het zelf al. Blijkbaar zijn ze pas bereid om problemen op te lossen als daar voor hun iets tegenover staat, namelijk een positive review. Dat is zeker NIET okee, hierdoor wordt het reviewcijfer onbetrouwbaar. Ze mogen best het probleem achteraf nog oplossen, maar ze krijgen geen betere review. Wat gebeurd is, is gebeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

We weten dat het gebeurt bij diverse winkels. Als uitersten: soms wordt er geprobeerd na een review alsnog betere service te leveren, soms wordt er gedreigd met rechtszaken zelfs.

Uiteraard zijn wij er niet blij mee, en er wordt ook altijd gecommuniceerd dat er om reviews gevraagd mag worden, er zelfs een kleine compensatie tegenover een review mag staan, maar dat er niet specifiek om positieve reviews gevraagd mag worden, beloning voor iedere reviewer moet gelden en dat de winkel klanten ook niet onder druk mag zetten.

Het wordt wel lastig om te zeggen dat een betere service leveren niet mag, hoezeer ik ook graag de reviews zo neutraal mogelijk houd. Soms is het oprecht het verbeteren van een fout en vaak vergeten mensen ook dat de review dan niet meer volledig is. Na het wijzen erop door de winkel gaan mensen soms overboord om de hele geschiedenis niet meer te noemen terwijl de winkel dat niet voor ogen heeft.

Het is in het belang van onze bezoekers dat er betrouwbare informatie is, maar ook dat winkels ze alsnog van dienst zijn zoals had gemoeten. Dat is de crux in deze.

Mijn hoop is vooral dat mensen hun reviews gewoon volledig en duidelijk houden. Prima dat de winkel het alsnog oplost, en vul dat ook aan. Laat desnoods de score bijstellen; maar waarom 5 sterren voor een winkel die het na een fout en daarna review pas oplost?
Helaas is het een trend die ik wel erg zie. Mensen geven steeds vaker een zwart-wit alles of niets score. En uitleg en educatie over waarom dat niet helpt is lastig. Ideeën uiteraard altijd welkom.

Dus ja, het hele winkel- en reviewtraject is best een lastige. Wij proberen in ieder geval het speelveld zo veel mogelijk gelijk te houden, hebben richtlijnen en openheid over beloningen, bieden de optie voor winkels dat *wij* een verloting onder alle reviewers mogelijk maken zonder bias, treden hard op tegen fraude en zo verder. Maar, er blijft in de nuance wel iets waar je twee kanten mee op kan.

De winkels vergeten ook dat als ze de reputatie krijgen dat met een review dingen wél op te lossen zijn, mensen sneller gaan grijpen naar een negatieve review. Dat soort nieuws gaat snel. Per saldo herstelt de situatie zich door eigen gedrag. Vooral als je bedenkt dat sommige negatieve reviews toch vergeten worden of bewust blijven staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2018 13:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AibohphobiA BoB
  • Niet online
Je zou gelijk hebben als het niet verder was gegaan dan de derde alinea van mijn stuk.

Het probleem is echter dat ze ten eerste maar wat doen als ze de prijs vaststellen. Eerst € 399,-, maar dat lukte niet, dan maar 15% korting proberen.
Ten tweede proberen ze mijn review te kopen met spiegeltjes en kraaltjes.

Als ze na mijn bedankje voor de bloemen, hadden gevraagd of ik misschien anders over de review dacht en deze misschien wilde aanpassen had ik dat zeker gedaan. In plaats daarvan probeerde ze mij om te kopen en daar ging het dus mis.
Ik heb de review trouwens wel aangepast, van twee sterren naar één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Alleen verbeteren ze niet de service in beginsel, maar kopen ze alle negatieve feedback af. Jij zult als klant dus ook weer eerst een negatieve review moeten schrijven voordat de service op niveau wordt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
AibohphobiA BoB schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:26:
Vervolgens plaatste ik een negatieve review op Tweakers met de mededeling dat je de prijsgarantie dus niet serieus moet nemen.
En hier ging je zelf de fout in.

Geen transactie = geen shopreview. Staat duidelijk in de voorwaarden van Tweakers toch?

Verder niet gelezen, bedrijf mag toch klanten benaderen om tóch aan een goede afloop te werken waar iedereen tevreden mee kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 12:44
sypie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:18:
[...]

Geen transactie = geen shopreview. Staat duidelijk in de voorwaarden van Tweakers toch?

Verder niet gelezen, bedrijf mag toch klanten benaderen om tóch aan een goede afloop te werken waar iedereen tevreden mee kan zijn?
Het is al eens vaker ter sprake gekomen... ik vind het niet fout, je wilt zaken doen met een bedrijf vanwege een bepaalde belofte die ze doen, maar dan blijkt dat ze die niet na (willen) komen... lijkt mij toch informatie die voor andere consumenten van belang kan zijn. Maar als je hierover geen review mag schrijven, hoe communiceer je dit dan?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

sypie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:18:
[...]

Er is gewoon een bestelling geplaatst en later geannuleerd. Dat is gewoon een concrete (poging tot) transactie en dus niet in strijd met het beleid.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:42
Dus eerst is het niet goed dat de prijsgarantie niet nagekomen word, vervolgens willen ze de prijsgarantie nakomen, is het ook niet goed. Wat wil je nou?

Dat er een review tussen moet komen is natuurlijk niet zo netjes. Maar ze doen hun best het op te lossen.
Als je een zaak hebt probeer je toch gewoon iedereen tevreden te stellen? Ze proberen hun review ongetwijfeld anders te krijgen, maar ze proberen ook ongetwijfeld jou te helpen. 2 vliegen in 1 klap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

WEBGAMING schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:47:
Dus eerst is het niet goed dat de prijsgarantie niet nagekomen word, vervolgens willen ze de prijsgarantie nakomen, is het ook niet goed. Wat wil je nou?

Dat er een review tussen moet komen is natuurlijk niet zo netjes. Maar ze doen hun best het op te lossen.
Als je een zaak hebt probeer je toch gewoon iedereen tevreden te stellen? Ze proberen hun review ongetwijfeld anders te krijgen, maar ze proberen ook ongetwijfeld jou te helpen. 2 vliegen in 1 klap.
Het grote punt is dat ze die garantie pas nakomen als er geklaagd wordt. Dát is het hele punt, en daarom wil hij die review laten staan.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:42
Hoe moeten ze het anders doen? Telepathie?
Ik zei ook al, het is niet zo netjes dat er een review tussen moet komen. Maar dat vind ik dan ook alles. Dat is niet eens topic waardig.

[ Voor 62% gewijzigd door WEBGAMING op 29-03-2018 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Nu online

Ypho

Allround Nerd

dus belde ik Belsimpel of ze meededen met deze actie
Dat deden ze niet
Vervolgens plaatste ik een negatieve review
Drie dagen later kreeg ik bloemen per post thuisgestuurd en werd ook gebeld door de klantenservice
WEBGAMING schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:59:
Gewoon hun eigen beleid/afspraken nakomen als je er voor het eerst over gebeld wordt?

[ Voor 30% gewijzigd door Ypho op 29-03-2018 16:01 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

WEBGAMING schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:59:
Ik zei ook al, het is niet zo netjes dat er een review tussen moet komen. Maar dat vind ik dan ook alles. Dat is niet eens topic waardig.
Omdat hij gebeld heeft en er om gevraagd had?
De Mediamarkt had nog voor iemand kon leveren een kortingsactie van 15% in het weekend en dus belde ik Belsimpel of ze meededen met deze actie.
Dat deden ze niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AibohphobiA BoB
  • Niet online
WEBGAMING schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:47:

Dat is het punt inderdaad niet. Lees dit bericht nog even, dan is het wat duidelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Brammos85 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:40:

Dat ze uiteindelijk problemen oplossen is natuurlijk helemaal prima. Maar dat je blijkbaar niet altijd goed geholpen wordt, tenzij hun imago op het spel staat (door een slechte review), vind ik best wel kwalijk.

Ik hoop dat de mensen die hun review hebben aangepast op verzoek van Belsimpel dat ook duidelijk vermelden in hun aangepaste review. Dus niet 'Edit: Belsimpel heeft het goed opgelost, dus ze krijgen een hoger cijfer', maar een uitleg van hoe het is gegaan en dat de review op verzoek van Belsimpel aan is gepast.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 20:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hm. Mijn service absoluut niet om over naar huis te schrijven, en heb ook een negatieve review gepost. Waar zijn mijn bloemen en uiteindelijk geboden oplossing? :+

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ze deden eerst niet mee, vervolgens besloten wel mee te doen en hebben daarmee oude bestellingen/klanten opgezocht of ze alsnog mee willen doen. Ik zie dat juist als iets positiefs, voor hetzelfde geld gingen ze uiteindelijk wel mee met de actie en zou je achteraf alleen pissed zijn dat ze tegen jou nee hadden gezegd, maar vervolgens toch mee gingen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SinergyX schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:08:
Ze deden eerst niet mee, vervolgens besloten wel mee te doen en hebben daarmee oude bestellingen/klanten opgezocht of ze alsnog mee willen doen.
Whut? Waar haal jij dat in hemelsnaam vandaan? De enige reden dat de "mee doen" is omdat ze van die negatieve review af willen.
Nevernooit dat ze alle klanten opgebeld hebben om hetzelfde aanbod te doen.

PS. mijn eigen ervaring met belsimpel was altijd positief tot vorig jaar, toen heb ik direct via Vodafone verlengd en bij hun reminder-belletje had ik dat aangegeven en dus gevraagd of ze mij niet meer wilden benaderen. Vervolgens nog 3x gebeld geweest |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Angeloonie op 29-03-2018 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
SinergyX schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:08:
Ze deden eerst niet mee, vervolgens besloten wel mee te doen en hebben daarmee oude bestellingen/klanten opgezocht of ze alsnog mee willen doen. Ik zie dat juist als iets positiefs, voor hetzelfde geld gingen ze uiteindelijk wel mee met de actie en zou je achteraf alleen pissed zijn dat ze tegen jou nee hadden gezegd, maar vervolgens toch mee gingen.
Zelfs al geven we Belsimpel het voordeel van de twijfel dat ze het uit goedheid hebben gedaan, dan nog speelt dit mee:
Het vinkje dat de shop contact met mij op mocht nemen stond uit. Later bleek dat ze gewoon zelf mijn review aan het telefoongesprek hadden gekoppeld.

Drie dagen later kreeg ik bloemen per post thuisgestuurd en werd ook gebeld door de klantenservice (vanwege de review bleek later).
Ze hebben volgens de TS contact met 'm opgenomen, terwijl 'ie niet aangegeven had dat te willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hahn schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:11:
[...]

Zelfs al geven we Belsimpel het voordeel van de twijfel dat ze het uit goedheid hebben gedaan, dan nog speelt dit mee:

[...]

Ze hebben volgens de TS contact met 'm opgenomen, terwijl 'ie niet aangegeven had dat te willen.
Dat vinkje heeft alleen te maken met of de shop via Tweakers contact kan leggen met de TS. Als ze zelf aan de hand van de inhoud van de review kunnen afleiden welke klant het is, dan staat het ze natuurlijk vrij om aan de hand van hun eigen klantbestand contact te zoeken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Angeloonie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:10:
[...]

Whut? Waar haal jij dat in hemelsnaam vandaan? De enige reden dat de "mee doen" is omdat ze van die negatieve review afwillen.
Nevernooit dat ze alle klanten opgebeld hebben om hetzelfde aanbod te doen.
'nevernooit', net zo'n aanname als ik doe. En zelfs als is het damage-control, wat is daar slecht aan? Kijk eens rond op het forum, topics, reviews, genoeg waar het bedrijf zelf reageert en zoekt naar een passende oplossing. Ze hadden hem ook gewoon lekker zo kunnen laten, met alleen het verzoek de review te verwijderen omdat (stel dat) er tijdens het telefoongesprek duidelijk is aangegeven de prijsgarantie niet geld voor eenmalige/kortstondige acties van andere webshops (zoals ze doen tijdens blackfriday/cybermonday).
Hahn schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:11:
[...]

[...]

En dan? T.net stelt opeens regels dat zij middels dat vinkje geen contact mogen opnemen als een 'belmeniet' register? Natuurlijk is dit 1 op 1 te koppelen met de bestellingen (en gesprekken), zo moeilijk is dat ook niet. Mag aannemen dat dat vinkje uitsluitend via T.net contact is en niet geld voor contact op te nemen vanuit de klantenservice zelf.

Edit, wat orion dus zegt.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Orion84 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:14:
[...]

Dat vinkje heeft alleen te maken met of de shop via Tweakers contact kan leggen met de TS. Als ze zelf aan de hand van de inhoud van de review kunnen afleiden welke klant het is, dan staat het ze natuurlijk vrij om aan de hand van hun eigen klantbestand contact te zoeken.
Dat ze dat mogen, prima, maar dat zou wat mij betreft dan wel ergens duidelijk vermeld mogen worden. Want het vinkje 'Ja, de winkel mag contact met mij opnemen (eerste contact verloopt via Tweakers).' is vrij duidelijke taal en ik kan me voorstellen dat niet iedereen ervan gediend is als er buiten Tweakers om toch contact gezocht wordt, als dat vinkje bewust is uitgelaten.
SinergyX schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:18:
[...]

En dan? T.net stelt opeens regels dat zij middels dat vinkje geen contact mogen opnemen als een 'belmeniet' register? Natuurlijk is dit 1 op 1 te koppelen met de bestellingen (en gesprekken), zo moeilijk is dat ook niet. Mag aannemen dat dat vinkje uitsluitend via T.net contact is en niet geld voor contact op te nemen vanuit de klantenservice zelf.

Edit, wat orion dus zegt.
En dan? Als ik dat vinkje uitlaat, dan wil ik niet dat het bedrijf contact met me opneemt over die review. Als dat wel kan gebeuren, omdat er uitzonderingen zijn, dan is het vinkje niet volledig genoeg. Dat Tweakers het niet kan afdwingen, snap ik helemaal, maar communiceer dat dan duidelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Hahn op 29-03-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SinergyX schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:18:
[...]

'nevernooit', net zo'n aanname als ik doe. En zelfs als is het damage-control, wat is daar slecht aan?
Gegarandaard dat het nevernooit is. Welk bedrijf gaat mensen voor niets gratis geld geven? Ik ken er geen in ieder geval.
Het is slecht omdat ze het nu puur doen om de negatieve review weg te krijgen. Niet om hem blij te maken of een klant te helpen. Het gaat puur om hun eigen hachje, omdat er daadwerkelijk gevraagd wordt om de review aan te passen.
Een betere reactie was geweest dat ze het aanbod van MM wilden matchen en ze niets over de review hadden gezegd. Dat had een betere actie geweest omdat de TS dan zelf kon bepalen wat hij wilde met de review. Ietwat aanpassen was dan netjes geweest, maar in ieder geval niet "verwacht".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
De grap begint denk ik pas als je weigert om de review aan te passen na de bloemetjes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hahn schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:18:
[...]

Dat ze dat mogen, prima, maar dat zou wat mij betreft dan wel ergens duidelijk vermeld mogen worden. Want het vinkje 'Ja, de winkel mag contact met mij opnemen (eerste contact verloopt via Tweakers).' is vrij duidelijke taal en ik kan me voorstellen dat niet iedereen ervan gediend is als er buiten Tweakers om toch contact gezocht wordt, als dat vinkje bewust is uitgelaten.
Die tekst is inderdaad voor iemand die niet weet wat die functie inhoudt verkeerd te interpreteren. Ik heb het even doorgegeven aan iemand van kantoor met de suggestie om eens na te denken over een tekst die de lading beter dekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noil
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08 13:32
lennox-06 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:26:
De grap begint denk ik pas als je weigert om de review aan te passen na de bloemetjes..
Dat is wel een goede, ben je juridisch verplicht tot het aanpassen van je review als je dat toe zegt?

En anders kun je hem aanpassen en volgende dag weer terug zetten. Aan je verplichting is voldaan en je kunt je gewenste review plaatsen.

(misschien niet sociaal maar als ze je alleen willen helpen voor damage control kun je het ook gewoon hard spelen.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Angeloonie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:23:

Gegarandaard dat het nevernooit is. Welk bedrijf gaat mensen voor niets gratis geld geven? Ik ken er geen in ieder geval.
Het is slecht omdat ze het nu puur doen om de negatieve review weg te krijgen. Niet om hem blij te maken of een klant te helpen. Het gaat puur om hun eigen hachje, omdat er daadwerkelijk gevraagd wordt om de review aan te passen.
Een betere reactie was geweest dat ze het aanbod van MM wilden matchen en ze niets over de review hadden gezegd. Dat had een betere actie geweest omdat de TS dan zelf kon bepalen wat hij wilde met de review. Ietwat aanpassen was dan netjes geweest, maar in ieder geval niet "verwacht".
Best tegenstrijdig is het niet? Absoluut zeker dat het gaat om eigen hachje en dus negatieve review, maar vervolgens het wel 'beter' vinden dat ze daarna niets zeggen over die review?

Nee, dit valt gewoon onder een 'het is ook nooit goed he?' Geven ze geen gehoor, is het meteen een topic of iemand in z'n recht staat en hoe geld/vergoeding te eisen, geven ze gehoor met een (imho) nette oplossing, is het nog niet goed en is het randje omkoping.

Ga je er niet op in, laat je de review lekker staan en vraag ze vriendelijk doch dringend nooit meer te bellen (wees dan een vent en bestel er dan ook echt niets meer). Het is al de titel waarmee je de stelling maakt, het is niet dat zij je 50 euro geven om review te verwijderen, ze komen met een oplossing voor een eerdere (negatieve) ervaring.

En mocht de klantenservice zeer duidelijk zijn geweest in het eerste gesprek dat dit niet onder prijsgarantie valt (zoals mijn eerdere voorbeelden), kan het pas echt leuk worden als ze de rollen omdraaien en de TS verplichten de review te verwijderen onder gevalletje smaad/laster.

Want even een simpele zoektocht even wat voorwaarden voor die garantie:
Het toestel is bij de alternatieve aanbieder in nieuwstaat en uit voorraad leverbaar in de originele gesloten fabrieksverpakking.
En daar is punt 1, MM was een pre-order.

De Beste Prijsgarantie is alleen geldig op het moment van bestellen.
En daar is puntje 2, ding was besteld (zover ik lees) voor de MM actie.

Speciale kortingsacties zoals “Geen BTW” vallen niet onder de garantie
Open voor discussie punt 3, of die 15% actie wordt gezien als speciale kortingsactie.
de mededeling dat je de prijsgarantie dus niet serieus moet nemen.
Of voortaan eerst de regeltjes een lezen, dit is dus niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AibohphobiA BoB
  • Niet online
@SinergyX De korting werd min of meer gekoppeld aan de positieve review. Dat is wat het pervers maakte.
De regels deden er al helemaal niet meer toe en dat was ook niet hun argument.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

AibohphobiA BoB schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:59:
@SinergyX De korting werd min of meer gekoppeld aan de positieve review. Dat is wat het pervers maakte.
De regels deden er al helemaal niet meer toe en dat was ook niet hun argument.
Dat doet er wel toe, het was vrij makkelijk te vinden dat de prijsgarantie in dit geval niet zou gelden. Het is misschien open voor discussie is of het netjes is of niet dat ze contact opnemen nav van jouw review, maar in de basis staat er in jouw review dus onjuiste informatie. Wees dan eerlijk, zeg dat je had gehoopt ze alsnog zouden meegaan ondanks de actie van MM in de basis niet onder de prijsgarantie zou vallen.

Je zegt namelijk zelf:
De blazen hoog van de toren met hun "prijsgarantie" maar dat slaat echt nergens op

Blijkbaar gaat het je dus erg om de prijsgarantie, dus ik neem aan dat je ook had gekeken op hun website wat precies die prijsgarantie zou inhouden? Of eigenlijk niet, anders had je ook niet geschreven:
Gelukkig ging het dus om een pre-order

Het maakt niet meer uit of dat wel of niet hun argumenten waren, het uitgangspunt van je review is duidelijk je onvrede rond die prijsgarantie, welke je dus in de basis had kunnen weten (geen idee wat zij jou precies vertelde in dat gesprek). Daarmee had dit verhaal klaar kunnen zijn, geen garantie, annulering, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:08

Mimiix

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:35:
Helaas is het een trend die ik wel erg zie. Mensen geven steeds vaker een zwart-wit alles of niets score. En uitleg en educatie over waarom dat niet helpt is lastig. Ideeën uiteraard altijd welkom.
Die score is opzich best logisch. Anders dan het +en op de frontpage(waar daadwerkelijke omschrijving staan over wat het cijfer dat je geeft inhoud) hebben we dat bij het reviewen niet. Ik zelf vind 2 en 4 sterren geven ook nutteloos. 1 is slecht, 3 voldoende en 5 perfect.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:35:
Het probleem is dan ook dat het sterren systeem voor winkels niet goed werkt. En ik heb niet zomaar een beter idee hoor. Maar nu vooral bij winkels die waardebonnen verloten onder reviews, moeten ze een flinke hoeveelheid leveringen verkloten voor ze op 3 van de 5 sterren zitten, dat is normaal gezien een belabberde winkel al. Echter moet ik dan echt 5 sterren geven als ik een pakketje heb besteld en hij is afgeleverd in één stuk? Eigenlijk is dat gewoon 'normale' service, maar als ik hem dan met 3 sterren beoordeel, is het eigenlijk een negatieve review.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Bluf dat je die bloemen terugstuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:12
Helaas een tendens wat je vaker terug ziet op internet.
Slechte reviews worden geplaatst, maar uiteindelijk weer rechtgezet. Bij bijvoorbeeld een slechte behandeling waardoor er een bestelling geannuleerd wordt o.i.d. zijn ze er als de kippen bij als er een review is geschreven, maar voor de review is er geen enkele vorm van medewerking te vinden.

Het lijkt er soms wel op alsof de PR / damage control meer budget heeft dan de klachten of klantenservice. Want uiteindelijk heeft het ze meer geld gekost als ze meteen met je vraag mee gingen en niet achteraf.

[ Voor 24% gewijzigd door SgtElPotato op 29-03-2018 19:54 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AibohphobiA BoB
  • Niet online
M.l. schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:38:
Bluf dat je die bloemen terugstuurt.
Hahaha, nee. Eens gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Verbaasd mij een beetje dat dit fenomeen niet begrepen lijkt te worden.

Het verschil tussen zo'n PR/retainment/webcare medewerker is dat die persoon in een normale 40 uurige werkweek in de regel prima alle negatieve reacties kan nalopen en oplossen, inclusief een bos bloemen. Diezelfde medewerker kan niet binnen die tijd alle tickets die elke dag bij een belsimpel/mediamarkt/enz afgaan. Daar zijn ten eerste veel meer medewerkers voor nodig en bovendien ook goedkopere krachten, want support levert niet direct geld op.

Dan komen we op het stukje ironie; juist de klanten die voor minder dan 10% een bestelling annuleren en naar een ander bedrijf stappen is de groep klanten die absoluut niet bereid is te betalen voor een premium support afdeling. Ik zeg niet dat dit erg is of gek. Maar het verklaart volledig waarom bepaalde bedrijven er voor kiezen om 'nitwits' in te zetten op de helpdesk en vervolgens een paar duurdere personeelsleden met meer tijd die de bende oplossen.

Hoe dan ook had ik graag een bos bloemen van de mediamarkt gehad bij mijn laatste akkefietje waarbij ze heel raar gingen tellen met de 30 dagen niet goed geld terug garantie :+ . Uiteindelijk kreeg ik mijn geld terug, maar kan zo 123 niet vinden waar ik mijn shopreview kan aanpassen.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 29-03-2018 20:39 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Waarom verwacht je dat een shop een actie van een andere shop overneemt. (dit terwijl je ook al een lopende bestelling hebt)? @AibohphobiA BoB

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 29-03-2018 20:43 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
Hackus schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:42:
Waarom verwacht je dat een shop een actie van een andere shop overneemt. (dit terwijl je ook al een lopende bestelling hebt)? @AibohphobiA BoB
Omdat ze dat zelf beloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Oke, ben niet op de hoogte van richtlijnen van BS

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hackus schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:48:
[...]

Oke, ben niet op de hoogte van richtlijnen van BS
Het is letterlijk het eerste wat 'ie zei:
De blazen hoog van de toren met hun "prijsgarantie"
;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AibohphobiA BoB
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:19:
[...]

Dat doet er wel toe, het was vrij makkelijk te vinden dat de prijsgarantie in dit geval niet zou gelden. Het is misschien open voor discussie is of het netjes is of niet dat ze contact opnemen nav van jouw review, maar in de basis staat er in jouw review dus onjuiste informatie. Wees dan eerlijk, zeg dat je had gehoopt ze alsnog zouden meegaan ondanks de actie van MM in de basis niet onder de prijsgarantie zou vallen.

Je zegt namelijk zelf:
De blazen hoog van de toren met hun "prijsgarantie" maar dat slaat echt nergens op

Blijkbaar gaat het je dus erg om de prijsgarantie, dus ik neem aan dat je ook had gekeken op hun website wat precies die prijsgarantie zou inhouden? Of eigenlijk niet, anders had je ook niet geschreven:
Gelukkig ging het dus om een pre-order

Het maakt niet meer uit of dat wel of niet hun argumenten waren, het uitgangspunt van je review is duidelijk je onvrede rond die prijsgarantie, welke je dus in de basis had kunnen weten (geen idee wat zij jou precies vertelde in dat gesprek). Daarmee had dit verhaal klaar kunnen zijn, geen garantie, annulering, klaar.
Hoewel je juridisch technisch misschien gelijk hebt (de website is niet duidelijk over de betreffende actie en/of pre-order), is het ook zo dat je wel hoog van de toren mag blazen met grote woorden als 'prijsgarantie', maar als dat in de kleine lettertjes is gereduceerd tot een losse flodder, dan klopt dat gewoon niet.
Het is een beetje als 'Aanbieding: patat speciaal zonder uien, ketchup, curry of mayonnaise'.

Maar waarom het er niet meer om ging was dat de betreffende medewerker helemaal nooit de prijsgarantie ter discussie stelde, daar zijn we nooit aan toegekomen. Dus het ging mij er wel om, maar de medewerker niet.

En het had veel eerder 'klaar' kunnen zijn als ze het bij de bloemen hadden gelaten. Maar nee, ze moesten koste wat het kost de review opkrikken en omdat ik niet meegaf werd de aanbieding steeds beter. Dat maakte dat ik het op omkoping vond lijken.
Pagina: 1