[VPS/Cloud computing] Paperspace

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 11:35
Hallo,

In mijn zoektocht naar een VPS met dedicated GPU kwam ik Paperspace.com tegen.

Gezien ik er geen topics op tweakers.net over tegenkwam vroeg ik mij af of er medetweakers zijn die hier diensten van afnemen en of ze hier tevreden over zijn.

Ik zit momenteel bij Argeweb en dat bevalt mij kwa snelheid prima, maar het ontbreken van een GPU heeft zo zijn nadelen (sommige toepassingen werken beter met GPU). Nu ben ik niet op zoek naar een mining-rig, maar gewoon een VPS waar ik bijvoorbeeld 'ver van huis' ook even mijn games(ervers) kan bekijken. En ik ook renders van Autodesk producten en adobe kan laten verwerken.

Dat laatste gaat ook wel op een 'normale' VPS, maar die games dus niet altijd.

Nu ben ik dus paperspace.com tegengekomen en zit momenteel nog in een verificatieprocess van mijn neteller virtuele credit card (is blijkbaar begin dit jaar verlopen) zodat ik daar een systeem kan testen.

Voor 35 dollar per maand (en mogelijke extra kosten voor opslag of een vast ip) kan ik zo een systeem beheren met een 4 cores (Xeon E5-2630 v3) 8GB ram en 50gb opslag én een nvidia Grid k120Q 512mb gpu. Voor 22 dollar moet ik het met 2 cores en de helft minder ram doen.

Maargoed, gezien er geen topic over is ben ik op zoek naar ervaringen. Dus mocht iemand er wat over kunnen vertellen zou mooi zijn. De betaling per (virtuele) credit card vind ik geen probleem, maar ik ben wel op zoek naar een stabiel systeem. (alternatieven zijn dan ook wel welkom).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd naar de bruikbaarheid van zoiets voor gaming. Ik vraag me ook af waarom je 35 dollar per maand zou betalen hiervoor. Dan moet je hem toch wel behoorlijk intensief gebruiken, toch? Gebruik je hem als volwaardig desktopvervanger?

Er "loopt" (komt niet echt van de grond) trouwens een PaperSpace.com referral- & kortingscodetopic.

Als alternatief kun je eens kijken wat een VM bij Amazon zou kosten, aangezien je die per uur betaalt. Als de VM uit staat betaal je alleen volgens mij alleen voor de storage.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 11:35
Bij paperspace kun je ook per uur (milliseconden) betalen, maar gezien ik mijn huidige VPS ook gebruik voor websites en een FTP verbinding voor een beveiligingscamera moet ik wel een constante verbinding hebben.

35 Dollar vind ik overigens niet al te veel, maar is relatief duur door de GPU oplossing. Bij Argeweb ben ik in euro's meer kwijt, maar heb dan ook meer opslag. Ik heb ook een VPS bij Strato (iets goedkoper, 8 ipv 4 cpu en meer opslag) en werkt met windows server 2016 ook een stuk beter dan ik een jaar geleden gewend ben.

Als desktopvervanger wil ik het niet gebruiken, ik zal er niet dagelijks tijd op spenderen (de bovengenoemde activiteiten voeren de boventoon), maar de extra functionaliteit is wel wat ik soms mis.
Ik heb een minecraft server en soms is het wel handig als je daar op afstand fysiek in de game aanwezig kan zijn. ARK zal ik er wel niet op kunnen spelen, maar die heeft ook niet altijd fysieke aanwezigheid nodig.

Litebit.eu voorraad check :).