Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Het Openbaar Ministerie is vaak in het nieuws, soms positief, soms negatief. Wat ik echter niet begrijp is de bekendmaking door het OM van afgelopen vrijdag: ze hebben een kroongetuige die verklaringen gaat afleggen m.b.t. de mocro-oorlog. Deze persoon werd met voornaam en eerste letter van z’n achternaam aangeduidt. Iedereen in het criminele circuit weet dan natuurlijk meteen wie die degene is. Vanaf de bekendmaking werd al gedreigt zijn hele familie te vermoorden. Vanochtend blijkt zijn broer te zijn geliquideerd, zie bijv. hier.

Hoe kan het OM klaarblijkelijk zo dom omgaan met de media, met nu een eerste dode tot gevolg? Misschien zou je zelfs kunnen betogen dat het OM deze moord op z’n geweten heeft. Mogelijk volgen er nog meer. Iedereen weet toch dat je beter niet van de hoogste toren kunt blazen als je een kroongetuige hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 11:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

@SteveWoz het OM heeft ook de taak om informatie over zaken te verschaffen. Verder weten criminelen ook wel buiten de media om wie er gepraat heeft. Ze zijn niet gek. Dus om de schuld in de schoenen te schuiven van het OM lijkt me wat kort door de bocht.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:59
SteveWoz schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:07:
Hoe kan het OM klaarblijkelijk zo dom omgaan met de media, met nu een eerste dode tot gevolg? Misschien zou je zelfs kunnen betogen dat het OM deze moord op z’n geweten heeft. Mogelijk volgen er nog meer. Iedereen weet toch dat je beter niet van de hoogste toren kunt blazen als je een kroongetuige hebt?
Ook als het OM geen nieuws naar buiten had gebracht was er wel duidelijk geweest dat hij ging getuigen. Als ik het zo lees heeft de broer zelf bewust het aanbod van beveiliging afgeslagen, dat is een domme keuze geweest.

Dus misschien is het niet zo slim van het OM maar ze zijn zeker niet verantworodelijk omdat ze bescherming aangeboden hebben aan de famillieleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 15:02
Heeft het OM geen beschermplicht?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik betwijfel of afgelopen vrijdag pas bekend werd wie de kroongetuige was en dat er in de 5 dagen sindsdien zo'n professionele moord gepland kan zijn. De schuld ligt bij de volkomen losgeslagen Mocromafia en niet het OM.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:04
IJzerlijm schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:55:
Ik betwijfel of afgelopen vrijdag pas bekend werd wie de kroongetuige was en dat er in de 5 dagen sindsdien zo'n professionele moord gepland kan zijn. De schuld ligt bij de volkomen losgeslagen Mocromafia en niet het OM.
Ik denk dat je nu overschat hoe veel planning er aan een moord vooraf gaat. De wapens hebben ze over het algemeen al en een gestolen auto is ook zo geregeld. Ze hoeven dus alleen nog te weten waar het slachtoffer op een bepaald moment van de dag is.

Ik ben zelf van mening dat het OM de naam van de kroongetuige beter niet naar buiten had kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:10

Standeman

Prutser 1e klasse

ErikT738 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:59:
[...]

Ik denk dat je nu overschat hoe veel planning er aan een moord vooraf gaat. De wapens hebben ze over het algemeen al en een gestolen auto is ook zo geregeld. Ze hoeven dus alleen nog te weten waar het slachtoffer op een bepaald moment van de dag is.

Ik ben zelf van mening dat het OM de naam van de kroongetuige beter niet naar buiten had kunnen brengen.
Ik zit me af te vragen of het OM gewoon niet wettelijk verplicht is om dergelijke zaken te publiceren. De rechtzaak zelf is v.z.i.w. openbaar. Tevens moet de verdediging ook de kans krijgen om zich voor te bereiden, etc.
Heeft het OM hier überhaupt een keuze in?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 15:02
Zou toch wel vreemd zijn als er geen notie van beschermplicht bestond. Je kunt uiteraard op je vingers natellen dat in sommige categorieën zulke acties te verwachten zijn.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1