Bluetooth transmitter voor TV

Pagina: 1
Acties:
  • 9.917 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:07
Ik heb een redelijk recente Samsung TV met losse soundbar, maar GEEN mogelijkheid voor een Bluetooth koppeling.

Omdat ik vaak gewoon niet kan verstaan wat er gezegd wordt (vooral NL series) wil ik bluetooth oordopjes gebruiken icm een bluetooth transmitter aangesloten op de audiopoort van de TV.

Ik wil echter een goedkope oplossing en heb al zitten kijken bij ome "Ali" waar de prijzen variëren van 3 euro tot 50 euro. Ik heb al begrepen dat er wat latency problemen op kunnen treden en dat wil ik dus niet.

Ook wil ik GEEN hoofdtelefoon met 2.4 Ghz of FM transmitter. Ik wil echt kleine "in ear" dopjes gebruiken.

Wie heeft hier ervaring mee ?

Suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ben je slechthorend, dat je het niet kan verstaan? Zo niet, dan kan het namelijk ook zijn dat de soundbar het geluid van de tv niet goed interpreteert. Dat kan bijvoorbeeld als de tv op 5.1 staat ingesteld en de soundbar stereo staat aangesloten. Dan worden alleen de geluidskanalen voor de luidsprekers linksvoor en rechtsvoor naar de soundbar gestuurd. Stemmen gaan over een ander kanaal, van de middenluidspreker, dus die mis je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Ik kan spraak niet goed verstaan als er omgevingsgeluid is, feestjes zijn ook lastig voor me. mensen staan tegen me te praten en ik versta ze gewoon niet. Ben er voor getest, niets bijzonders gevonden, dus gewoon mee leren leven.

De meeste series die ik kijk zijn anderstalig, dus met ondertitels en in de huiskamer lukt het dan wel. Alleen NL series zonder ondertitels zijn zeer moeilijk te volgens zonder het geluid echt standje burenruzie te zetten.

De soundbar staat goed ingesteld, dat weet ik zeker. Mijn vrouw en dochter ondervinden geen hinder (alleen als ik het geluid te hard zet).

Vandaar mijn vraag voor een simpele en goedkope oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Vaak kan je TV spraak ook een extra boost geven. Dit kan je vinden in het audio instelling menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Brilsmurfffje schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:36:
Vaak kan je TV spraak ook een extra boost geven. Dit kan je vinden in het audio instelling menu.
Dat heeft helaas niet het gewenste resultaat opgeleverd, los van het probleem dat dit voor eigenlijk geen fijne audio instelling is voor algemeen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik weet niet of je nog een stereo set hebt staan met minstens boekenplank speakers? Want echte speakers kunnen het geluid veel beter spreiden waardoor spraak beter te verstaan is.

De latency van het geluid is vrij gemakkelijk via de tv te corrigeren dus daar zou ik mij niet al te druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Noppesnada schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:52:
Ook wil ik GEEN hoofdtelefoon met 2.4 Ghz of FM transmitter.
Strict genomen valt bluetooth dan af, dat werkt namelijk over 2.4GHz 8)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Brilsmurfffje schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:46:
Ik weet niet of je nog een stereo set hebt staan met minstens boekenplank speakers? Want echte speakers kunnen het geluid veel beter spreiden waardoor spraak beter te verstaan is.

De latency van het geluid is vrij gemakkelijk via de tv te corrigeren dus daar zou ik mij niet al te druk over maken.
nee, extra speakers in huis is geen optie. Ik heb met de soundbar een tijdje lopen fröbelen omdat het geluid van de TV speakers en de soundbar "out of sync" was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
u_nix_we_all schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:52:
[...]

Strict genomen valt bluetooth dan af, dat werkt namelijk over 2.4GHz 8)
Ha, wist ik niet. Weer wat slimmer geworden.

Moet echter bij voorkeur wel Bluetooth worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Even voor de beeldvorming, zoiets als onderstaande dus:

https://www.aliexpress.co...-for-Mp3/32840825634.html?

Als ik mijn bluetooth oordopjes erop aan kan melden. Codes invoeren is dus niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japieb
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-10 14:16
Ik gebruik wel eens een FM transmitter van Ali, gevoed door een USB aansluiting op de TV met een kabeltje in de headphones uitgang van de TV. Luisteren doe ik dan via de FM ontvanger in m'n telefoon, gewoon met m'n in-ear oordopjes...

Ik heb ook geëxperimenteerd met bluetooth audio, maar ik kreeg het niet in sync met het beeld van m'n tv.

JapieB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Bij ome Ali maar eens deze gekocht:

https://nl.aliexpress.com...ekoppeld/32840887897.html

Eens kijken of dit naar behoren gaat werken. Ik zal jullie berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:13

robhof

Lembongan view

Noppesnada schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:18:
Bij ome Ali maar eens deze gekocht:

https://nl.aliexpress.com...ekoppeld/32840887897.html

Eens kijken of dit naar behoren gaat werken. Ik zal jullie berichten.
En, werkt het goed? Ik ben ook op zoek naar een dergelijke oplossing namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
robhof schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:02:
[...]

En, werkt het goed? Ik ben ook op zoek naar een dergelijke oplossing namelijk.
De transmitter werkt wel, maar ik heb nog wel issues. Afhankelijk van welke hoofdtelefoon is er in meerdere of mindere mate wat lag.

Geprobeerd om via tulp aan te sluiten via een verloop om het uitschakelen van de speakers (wie heeft dit ooit bedacht) als de stereoplug in de TV zit te omzeilen, maar dat werkt ook niet (geen geluid).

Vooralsnog geen nette oplossing, maar om eerlijk te zijn heb ik het ff in de ijskast gezet. Druk Druk !

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 08:36

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Zonder aptx is er altijd een vorm van lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerbrok
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-03 10:21
Ik ben ook op zoek naar een dergelijke oplossing. Ik heb een Philips tv 55PUS6703/12 en wil een bluetooth transmitter voor tv geluid voor op de draadloze koptelefoon, de Sony WH-1000XM3.
De tv heeft een koptelefoon- en usb aansluiting.

Welke (betaalbare) transmitter is hiervoor geschikt en hoe weet ik of het gaat werken (zodat beeld en geluid ook synchroon lopen)?

[ Voor 6% gewijzigd door peerbrok op 13-01-2021 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

@peerbrok
Een topic kicken om te kapen is niet gewenst. Graag een eigen topic aanmaken. Let wel op de regels die op GoT gelden, denk aan eigen onderzoek en bijvoorbeeld een short list van adapters die je al gevonden hebt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.