[Win10 / BT] Geen hoge kwaliteit afspeelapparaat / service

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Topicstarter
Issue:
Sinds kort ben ik (trots) eigenaar van een setje Sennheiser CX 6.00BT oortjes. I.c.m. met mijn iPhone SE werken ze fantastisch, echter in combinatie met mijn laptop krijg ik óf geen geluid, óf lage kwaliteit geluid. Op het eerste gezicht lijkt het probleem in de bluetooth drivers/settings van Windows te zitten. Na het connecten van de device krijg ik ook maar één afspeelapparaat te zien in Windows (zie ook snip onderaan bericht).

Als ik alle bluetooth services van mijn device aangevinkt laat krijg ik geen geluid over de oortjes. Wanneer ik de Audio Sink (normaliter verantwoordelijk voor de hoge kwaliteit audio als ik me niet vergis) uitvink krijg ik lage kwaliteit geluid (want dan wordt de telephony service waarsschijnlijk gebruikt).

Vraag is, hoe ga ik hoge kwaliteit geluid krijgen met mijn deze oortjes op mijn laptop?
...
Harware/software:
Mijn laptop betreft een Dell XPS 15 9550 (aanschaf begin 2016) Beschikt over de Dell Wireless 1830 Bluetooth 4.1 LE chip geproduceerd door Broadcomm
Windows 10 Home 64-bit
Sennheiser CX 6.00BT

...

Reeds geprobeerd:
  • Pairen met de identieke laptop van een collega. Hij krijgt 2 afspeeldevices, namelijk headphones en headset. Hier is de headset afpseeldevice de hoge kwaliteit device en dit klinkt dan ook echt prima. Tevens krijgt hij dezelfde 3 Bluetooth services te zien in de device properties als ik (zie snip)
  • Pairen met een Lenovo laptop van een andere collega, werkt ook helemaal prima, twee afspeeldevices met 1 hoge kwaliteit.
  • Windows volledig updaten
  • Bluetooth drivers volledig updaten (voor zover mogelijk) en Dell chipset drivers volledig updaten
  • Bluetooth driver rollback naar dezelfde versie als die van mijn collega met de identieke laptop
  • Bluetooth apparaat volledig verwijderen (wat een aardige klus is in W10) en opnieuw pairen
  • Verborgen afspeeldevices zoeken (niet beschikbaar, wel een steromix playbackdevice beschikbaar, deze ook aangezet)
  • Audio services aan/uit zetten in de 'Bluetooth Device Control' panel
  • Sennheiser contacten, hun respons was dat ik een dure BT dongle moet aanschaffen, wat imho geen oplossing is.
  • Dit forum en google afgestruind naar vergelijkbare problemen
...

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/b3feS7/snip_oortjes.png

[ Voor 100% gewijzigd door GuuZ op 29-03-2018 09:27 . Reden: item toegevoegd ]

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
Helaas nog geen voortgang geboekt hier. Briljant inzicht iemand?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06-2018
Kijk hier eens bij de audio kwaliteit is laag. Verder zijn dit de zaken die MS aangeeft tav Bluetooth gerelateerde zaken.

https://support.microsoft...ix-bluetooth-problems-faq

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

Topicstarter
Nelis19821 schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:29:
Kijk hier eens bij de audio kwaliteit is laag. Verder zijn dit de zaken die MS aangeeft tav Bluetooth gerelateerde zaken.

https://support.microsoft...ix-bluetooth-problems-faq

Succes!
Thanks. Helaas worden hier alleen de tamelijk 'basale' oplossingsrichtingen aangedragen bij voor de hand liggende fouten. No cigar..