Seasonic voeding Coil whine - ook tweede exemplaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-04-2024
Dag heren,

Mijn jaar oude Seasonic M12II EVO 620W voeding had sinds een jaar in gebruik coil whine tijdens het gamen. Om deze reden heb ik een RMA ingediend bij Seasonic. Deze RMA is goedgekeurd en ik heb voor 25 euro de voeding naar hen in Duitsland verstuurd.

Vorige week kreeg ik een splinternieuwe M12 II EVO 620W van hen. Het probleem is echter nog erger dan bij de oude voeding. Ik vond het netjes dat ik een nieuwe voeding kreeg, maar ben uiteraard niet blij met het eindresultaat.

Waarschijnlijk is het wat het is, maar ik wil dit graag in de toekomst voorkomen of de coil whine beperken. Hebben jullie misschien tips hiervoor? Nog een keer 25 euro betalen voor een RMA zie ik niet zitten, wie weet krijg ik dan een exemplaar dat nog erger is.
Ik heb alle tips van de site van Seasonic opgevolgd: videokaart op 2 aparte PCI-E connectors en ErP in BIOS op aan. Dit heeft niet geholpen.

Is er nog meer wat ik kan doen om de coil whine te verminderen? Of hebben jullie andere tips met betrekking tot het RMA proces? Overigens heb ik Seasonic ook een e-mail gestuurd, ik wacht op hun reactie.

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien weet distrimedewerker @Gipsy King er meer van of voedingsgoeroe @-The_Mask-.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Justin91 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:53:
Dag heren,

Mijn jaar oude Seasonic M12II EVO 620W voeding had sinds een jaar in gebruik coil whine tijdens het gamen. Om deze reden heb ik een RMA ingediend bij Seasonic. Deze RMA is goedgekeurd en ik heb voor 25 euro de voeding naar hen in Duitsland verstuurd.

Vorige week kreeg ik een splinternieuwe M12 II EVO 620W van hen. Het probleem is echter nog erger dan bij de oude voeding. Ik vond het netjes dat ik een nieuwe voeding kreeg, maar ben uiteraard niet blij met het eindresultaat.

Waarschijnlijk is het wat het is, maar ik wil dit graag in de toekomst voorkomen of de coil whine beperken. Hebben jullie misschien tips hiervoor? Nog een keer 25 euro betalen voor een RMA zie ik niet zitten, wie weet krijg ik dan een exemplaar dat nog erger is.
Ik heb alle tips van de site van Seasonic opgevolgd: videokaart op 2 aparte PCI-E connectors en ErP in BIOS op aan. Dit heeft niet geholpen.

Is er nog meer wat ik kan doen om de coil whine te verminderen? Of hebben jullie andere tips met betrekking tot het RMA proces? Overigens heb ik Seasonic ook een e-mail gestuurd, ik wacht op hun reactie.

Dank!
Beste Justin,

Het beste kun je in geval van een defect je RMA via de reseller laten lopen waarbij je hem hebt aangeschaft .Dit scheelt jou alle eerder gemaakte kosten. De reseller en de distributeur dekken alle interne shipping kosten af in geval van een RMA. Normaliter handelen ons service center (wij controleren na melding van de winkel het defect en sturen het door naar Seasonic) en Seasonic voor alle resellers binnen de Benelux RMA's van Seasonic af binnen 2 weken. Zodra Seasonic een RMA heeft behandeld verstrekken zij ons altijd het aankoop bedrag van de enduser, die wij 1:1 doorzetten naar de reseller, zo kan de reseller altijd direct een nieuw exemplaar of uw aankoopbedrag teruggeven.

Aangezien je nu voor de 2de keer erg pech lijkt te hebben, of het nu de voeding is of je Videokaart.(in 9 van de 10 gevallen word coilwhine door je VGA zelf gecreëerd , bv als je oude games draait op insane hoge FPS , je zou eens kunnen checken met Vsync aan of het minder word) Wellicht kun je een crosstest doen, andere PSU met jouwn VGA of een andere VGA met de Seasonic.

Mocht je er echt niet uitkomen schakel dan A.U.B. even met : Damien (Head Tech Support) van Seasonic --> m.dee@seasonic.com , vermeld ook hierbij je oude (evt RMA NR) en nieuwe serienummer en welke reseller in NL deze voeding vandaan komt. In samen spraak met Damien kan ons Service center (en eigenlijk de winkel waar je hem gekocht hebt) wellicht een snelle oplossing creëren voor je.

Heel veel succes d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Kiek eens aan, goede servicetips van @Gipsy King :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Ik zie dat je ook al een review hebt geplaatst waar wat extra (in mijn ogen) cruciale informatie in staat:

"Zeer erge coilwhine boven de 100fps in spelletjes."

productreview: Seasonic M12II Evo 620W review door Justin91

Ik durf een klein stukje van mn hand in een laag vuurtje te stoppen dat het je videokaart is die gaat whinen als je boven de 100fps komt. Bekend fenomeen en coilwhine in je voeding kan eigenlijk niet afhankelijk zijn van je FPS.

Om echt tot een oplossing te komen kun je 't best even laten weten welke GPU je gebruikt. Daarnaast kun je testen met een hele oude 3d mark (2006 ofzo) en de nieuwste 3d mark. Als de oude wel whine geeft en de nieuwe niet dan weet je eigenlijk zeker dat het je GPU is.

[ Voor 25% gewijzigd door DominoNL op 29-03-2018 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justin91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-04-2024
Heel erg bedankt voor de tips. Ik heb inmiddels het probleem opgelost.
Van Seasonic heb ik advies gekregen om te proberen zonder stekkerdoos de pc aan te sluiten.

Dit heb ik gedaan en ik ben toevallig vergeten Speedfan op te starten. Met Speedfan zet ik mijn case fans lager.

Wat blijkt: het probleem is voor 90% weg. Heb Speedfan weer aangezet en het probleem kwam weer terug.

Bizar, ik heb hier nog nooit iets over gelezen maar ben erg blij dat het is opgelost. Seasonic heb ik ook terug gemaild. Hopelijk kan het meer mensen helpen.

Review pas ik nu direct aan, voeding is immers top nu!

Groet,
Justin

Edit: Ben nog even bezig geweest en wanneer ik de voorste case fan loskoppel, is speedfan wel gewoon te gebruiken. De combinatie van speedfan èn de voorste fan zorgt voor de coilwhine. Wanneer ik de fan tijdens het spelen aansluit, begint gelijk de herrie weer.

[ Voor 17% gewijzigd door Justin91 op 29-03-2018 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 15:37

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Goed te horen dat het is opgelost! ;)
Pagina: 1