Ik heb enkele keren per dag kort het probleem dat mijn router geen verbinding met internet kan maken. Op dit soort momenten valt kort te internetverbinding weg van de router en de daarop aangesloten apparaten (zowel ethernet als wi-fi), wat ook te zien is aan het rode lampje op de router bij het ledje voor internetverbinding.
De router is aangesloten op het een gecombineerde modem/router welke ook gebruikt wordt, maar het gekke is dat deze dan nog wel internet heeft (tenminste, de LED daarvoor brandt nog als ik op dit soort momenten snel op het modem kijk).
Mijn vraag is nu: wat zou dit kunnen zijn? Ten eerste is het probleem lastig in kaart te brengen, het duurt vaak maar enkele tientallen seconden en er is geen router/modem-reset voor nodig om het probleem te verhelpen. Daardoor heb ik niet genoeg tijd om met het modem te verbinden en betrouwbaar te meten of de internetverbinding hiervan werkt.
Enkele dingen die ik geprobeerd heb:
De router is aangesloten op het een gecombineerde modem/router welke ook gebruikt wordt, maar het gekke is dat deze dan nog wel internet heeft (tenminste, de LED daarvoor brandt nog als ik op dit soort momenten snel op het modem kijk).
Mijn vraag is nu: wat zou dit kunnen zijn? Ten eerste is het probleem lastig in kaart te brengen, het duurt vaak maar enkele tientallen seconden en er is geen router/modem-reset voor nodig om het probleem te verhelpen. Daardoor heb ik niet genoeg tijd om met het modem te verbinden en betrouwbaar te meten of de internetverbinding hiervan werkt.
Enkele dingen die ik geprobeerd heb:
- het LEDje van de internetverbinding op het modem flikkert op dit soort momenten soms wel oranje/groen, maar soms flikkert het ook enkel groen. In de handleiding van het modem (https://www.ziggo.nl/pdf/...nternet-cisco-epc3928.pdf) kan ik echter niet vinden wat dit precies betekent. Hier staat enkel "groen is dat het werkt".
- Een zoektocht op internet levert vooral dit soort topics op:
https://community.ziggo.n...ifi-valt-steeds-weg-22872
Dus problemen met een wegvallende wifi-verbinding. Aangezien de verbinding modem->router bedraad verloopt is dit geen issue voor mij. Ook is mijn wifi signaal en bereik nog perfect op de momenten dat het probleem voorkomt.